Vlotters van de carburateur blijven hangen
Vlotters van de carburateur blijven hangen
Ik heb een nieuwe carburateur.
Die deed het op zich redelijk goed. In eerste instantie was ik er erg blij mee.
Maar later op de snelweg begon het mij te storen dat hij in de tweede trap inhield.
Daarom heb ik nieuwe sproeiers geplaatst, op een andere plek op het forum heb ik hier ook al over geschreven, en toen zag ik dat de vlotters onderling bijna 8mm verschil hadden , en dat ze totaal verkeerd stonden afgesteld.
Ik heb de boel afgesteld, zoals het hoort en nu blijven de vlotters hangen want er komt geen benzine meer in de carb.
Uiterst irritant want je kunt het niet goed checken zolang de carb nog op de auto zit.
Ben er al bijna 3 uur zoet mee geweest maar krijg het niet goed.
Heeft er iemand tips?
Die deed het op zich redelijk goed. In eerste instantie was ik er erg blij mee.
Maar later op de snelweg begon het mij te storen dat hij in de tweede trap inhield.
Daarom heb ik nieuwe sproeiers geplaatst, op een andere plek op het forum heb ik hier ook al over geschreven, en toen zag ik dat de vlotters onderling bijna 8mm verschil hadden , en dat ze totaal verkeerd stonden afgesteld.
Ik heb de boel afgesteld, zoals het hoort en nu blijven de vlotters hangen want er komt geen benzine meer in de carb.
Uiterst irritant want je kunt het niet goed checken zolang de carb nog op de auto zit.
Ben er al bijna 3 uur zoet mee geweest maar krijg het niet goed.
Heeft er iemand tips?
als ik het goed begrijp loopt de vlotter dus aan tegen de wand van de kamer?!
deksel op zijn kop leggen en even meten hoe breed de kamers zijn en hoe breed de vlotters staan
en waar die staan t.o.v. de kamers
18mm midden vlotter tot pakking
en dan de breedte goed zetten en je moet er weer tegen kunnen
deksel op zijn kop leggen en even meten hoe breed de kamers zijn en hoe breed de vlotters staan
en waar die staan t.o.v. de kamers
18mm midden vlotter tot pakking
en dan de breedte goed zetten en je moet er weer tegen kunnen
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Vlotter loopt aan tegen de wand van de kamer denk ik inderdaad.
Het is een goed idee om te kijken of het nieuwe deksel met vlotters op de oude past en dan kijken of ie vrij loopt.
Het zijn alleen 2 verschillende merken dus ik ben bang dat hij niet 123 past op de oude.
Maar dat is een goed plan en ga ik morgen proberen.
Het is zo'n K... klus om die hele carb er weer af te halen.
Het is een goed idee om te kijken of het nieuwe deksel met vlotters op de oude past en dan kijken of ie vrij loopt.
Het zijn alleen 2 verschillende merken dus ik ben bang dat hij niet 123 past op de oude.
Maar dat is een goed plan en ga ik morgen proberen.
Het is zo'n K... klus om die hele carb er weer af te halen.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Klinkt ook al erg slordig dat er zoveel verschil zit in de vlotters.
Iets anders is of je de afstelling uit het boekje wel kunt volgen. Als het geen originele carb is weet ik niet of het wel zo moet eerlijk gezegd. Kijk daar dus even goed naar.
Bij mij was de boel, originele carb, ook aardig verbogen. Toch vond ik het erg simpel weer goed te krijgen. Met een beetje geduld een een vlakke werktafel was het zo klaar eigenlijk. Zorg dat de drijvers netjes verticaal staan en de drijvers netjes in het midden van de bakjes komen te zitten.
Iets anders is of je de afstelling uit het boekje wel kunt volgen. Als het geen originele carb is weet ik niet of het wel zo moet eerlijk gezegd. Kijk daar dus even goed naar.
Bij mij was de boel, originele carb, ook aardig verbogen. Toch vond ik het erg simpel weer goed te krijgen. Met een beetje geduld een een vlakke werktafel was het zo klaar eigenlijk. Zorg dat de drijvers netjes verticaal staan en de drijvers netjes in het midden van de bakjes komen te zitten.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
ff off topic... niet iedereen heeft zo veel geduld als jou.....ejfrolich schreef:Klinkt ook al erg slordig dat er zoveel verschil zit in de vlotters.
Iets anders is of je de afstelling uit het boekje wel kunt volgen. Als het geen originele carb is weet ik niet of het wel zo moet eerlijk gezegd. Kijk daar dus even goed naar.
Bij mij was de boel, originele carb, ook aardig verbogen. Toch vond ik het erg simpel weer goed te krijgen. Met een beetje geduld een een vlakke werktafel was het zo klaar eigenlijk. Zorg dat de drijvers netjes verticaal staan en de drijvers netjes in het midden van de bakjes komen te zitten.
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
Ik heb het nu redelijk op orde denk ik.
Sproeierbezetting aangepast, hij pakt mooi op , loopt soepel en snel. Haalt op de teller over de 130.
Ben redelijk tevreden, wat nog niet zo lekker is is het oppakken vanaf stilstand. dan moet ik toch eerst wat gas bijgeven alvorens ik de koppeling kan laten opkomen.
Dat is het enige echte minpuntje.
Ik ga nog wel een gereviseerde carb van b...ton plaatsen om het verschil te voelen.
Ik zit in het magazijn van de 2cv club en wil gewoon de verschillen voelen en weten wat ik mensen wel of niet kan adviseren.
Dus ik kan nog niet zeggen welke beter is, gevoelsmatig zou ik de voorkeur aan de B....ton Carb geven.
Maar wordt hier vervolgd!
Sproeierbezetting aangepast, hij pakt mooi op , loopt soepel en snel. Haalt op de teller over de 130.
Ben redelijk tevreden, wat nog niet zo lekker is is het oppakken vanaf stilstand. dan moet ik toch eerst wat gas bijgeven alvorens ik de koppeling kan laten opkomen.
Dat is het enige echte minpuntje.
Ik ga nog wel een gereviseerde carb van b...ton plaatsen om het verschil te voelen.
Ik zit in het magazijn van de 2cv club en wil gewoon de verschillen voelen en weten wat ik mensen wel of niet kan adviseren.
Dus ik kan nog niet zeggen welke beter is, gevoelsmatig zou ik de voorkeur aan de B....ton Carb geven.
Maar wordt hier vervolgd!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ha David,
Lekker bezig dus. Ik ben erg benieuwd waar de verschillen zitten als het om de carbs gaat. Ik begrijp uit het verhaal dat jij een nieuwe had gekocht? Welke sproeierbezetting heb jij er nu inzitten?
Bij het afstellen van mijn carb heb ik wel ontdekt dat de afstelling van de stationair sproeier invloed heeft op het makkelijk oppakken uit stilstand. Ik weet niet of jou carb ook nog een afstel schroef heeft voorde luchttoevoer stationair? Misschien is daar anders nog iets te winnen?
(Voor Charlie; ik bedoel te zeggen dat het me wat slordig overkomt dat een net geleverde carb niet een net afgestelde vlotter heeft... Het had niets te maken met het gedult van ondergetekende of het lijdend persoon hier
Lekker bezig dus. Ik ben erg benieuwd waar de verschillen zitten als het om de carbs gaat. Ik begrijp uit het verhaal dat jij een nieuwe had gekocht? Welke sproeierbezetting heb jij er nu inzitten?
Bij het afstellen van mijn carb heb ik wel ontdekt dat de afstelling van de stationair sproeier invloed heeft op het makkelijk oppakken uit stilstand. Ik weet niet of jou carb ook nog een afstel schroef heeft voorde luchttoevoer stationair? Misschien is daar anders nog iets te winnen?
(Voor Charlie; ik bedoel te zeggen dat het me wat slordig overkomt dat een net geleverde carb niet een net afgestelde vlotter heeft... Het had niets te maken met het gedult van ondergetekende of het lijdend persoon hier
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
De sproeiers die erin zaten waren niet gemerkt.
Ik heb ze dus vervangen door (weet het niet heel precies meer) primair 115 en secundair 105.
Dat is wat Burton adviseert, dacht ik althans.
Maar dat gaat dus redelijk, wat het verbruik is kan ik nog niet zeggen.
Dat de afstelling niet klopt vind ik ook vreemd. Ik heb begrepen dat de gereviseerde carbs van b...ton compleet afgesteld geleverd worden.
De prijs van die carbs is substantieel lager dan een nieuwe.
Maar het oog wil ook wat en daarom kan ik mij voorstellen dat sommige ook wel kicken op een nieuwe.
Hij ziet er echt gaaf uit.
Maar eerlijk is eerlijk, de prijs - kwaliteit verhouding vind ik niet OK.
Greetz
Ik heb ze dus vervangen door (weet het niet heel precies meer) primair 115 en secundair 105.
Dat is wat Burton adviseert, dacht ik althans.
Maar dat gaat dus redelijk, wat het verbruik is kan ik nog niet zeggen.
Dat de afstelling niet klopt vind ik ook vreemd. Ik heb begrepen dat de gereviseerde carbs van b...ton compleet afgesteld geleverd worden.
De prijs van die carbs is substantieel lager dan een nieuwe.
Maar het oog wil ook wat en daarom kan ik mij voorstellen dat sommige ook wel kicken op een nieuwe.
Hij ziet er echt gaaf uit.
Maar eerlijk is eerlijk, de prijs - kwaliteit verhouding vind ik niet OK.
Greetz