Vlotters van de carburateur blijven hangen

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Vlotters van de carburateur blijven hangen

Bericht door David » za 19 mei, 2012 14:39

Ik heb een nieuwe carburateur.
Die deed het op zich redelijk goed. In eerste instantie was ik er erg blij mee.
Maar later op de snelweg begon het mij te storen dat hij in de tweede trap inhield.
Daarom heb ik nieuwe sproeiers geplaatst, op een andere plek op het forum heb ik hier ook al over geschreven, en toen zag ik dat de vlotters onderling bijna 8mm verschil hadden , en dat ze totaal verkeerd stonden afgesteld.
Ik heb de boel afgesteld, zoals het hoort en nu blijven de vlotters hangen want er komt geen benzine meer in de carb.
Uiterst irritant want je kunt het niet goed checken zolang de carb nog op de auto zit.
Ben er al bijna 3 uur zoet mee geweest maar krijg het niet goed.
Heeft er iemand tips?

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » za 19 mei, 2012 15:35

verzin zo maar iets.

als je het deksel op de kop houdt
en er via een slangetje of gewoon op de brandstofaanvoer ,maar dan krijg je een vieze bek.
druk op zet door blazen of een kompressor zou je moeten merken dat als je de vlotter optilt het ventiel lucht doorlaat

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » za 19 mei, 2012 15:50

Als je denkt dat de vlotter ergens tegen aan sleept?
Heb je de oude carb nog kijk daar of je de vlotter hoort klikken als je hem snel op de kop draait en weer terug .
Bijbuigen tot hij niet meer aanloopt.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » za 19 mei, 2012 21:55

als ik het goed begrijp loopt de vlotter dus aan tegen de wand van de kamer?!

deksel op zijn kop leggen en even meten hoe breed de kamers zijn en hoe breed de vlotters staan
en waar die staan t.o.v. de kamers

18mm midden vlotter tot pakking
en dan de breedte goed zetten en je moet er weer tegen kunnen :wink:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 19 mei, 2012 22:46

Vlotter loopt aan tegen de wand van de kamer denk ik inderdaad.

Het is een goed idee om te kijken of het nieuwe deksel met vlotters op de oude past en dan kijken of ie vrij loopt.
Het zijn alleen 2 verschillende merken dus ik ben bang dat hij niet 123 past op de oude.

Maar dat is een goed plan en ga ik morgen proberen.
Het is zo'n K... klus om die hele carb er weer af te halen.

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » zo 20 mei, 2012 00:11

zorg dat de vlotters zo recht mogelijk staan dan nemen ze zo weinig mogelijk ruimte in.
Als je vanaf de rand van de pakking loodrecht iets recht langs de vlotter houdt moet het "iets" de vlotter niet raken.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 20 mei, 2012 09:26

Dat heb ik natuurlijk ook allemaal al wel geprobeerd :)
Ben er 3 uur mee bezig geweest.

Het is geen originele carb maar imitatie die wel redelijk OK lijkt.
Alleen dit is een vervelend iets :?

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 20 mei, 2012 20:25

Ja er is veel imitatie zooi in omloop. Te veel onderhand. We moesten eigenlijk een zwarte lijst opstellen. Of zoals ze op het franse forum zeiden, ze verkopen allen maar onderdelen om rijk te worden niet om mensen te helpen met hun restauraties.
diverse Citroens, wat anders.

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » wo 23 mei, 2012 19:19

David heb je het nog opgelost met die vlotters?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 23 mei, 2012 21:32

Zo'n nieuwe carburateur is mij afgeraden vanwege de grote moeilijkheden bij het afstellen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » vr 6 jul, 2012 13:58

Klinkt ook al erg slordig dat er zoveel verschil zit in de vlotters.

Iets anders is of je de afstelling uit het boekje wel kunt volgen. Als het geen originele carb is weet ik niet of het wel zo moet eerlijk gezegd. Kijk daar dus even goed naar.

Bij mij was de boel, originele carb, ook aardig verbogen. Toch vond ik het erg simpel weer goed te krijgen. Met een beetje geduld een een vlakke werktafel was het zo klaar eigenlijk. Zorg dat de drijvers netjes verticaal staan en de drijvers netjes in het midden van de bakjes komen te zitten.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
Charlie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: wo 19 jul, 2006 22:17
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Charlie » zo 8 jul, 2012 14:43

ejfrolich schreef:Klinkt ook al erg slordig dat er zoveel verschil zit in de vlotters.

Iets anders is of je de afstelling uit het boekje wel kunt volgen. Als het geen originele carb is weet ik niet of het wel zo moet eerlijk gezegd. Kijk daar dus even goed naar.

Bij mij was de boel, originele carb, ook aardig verbogen. Toch vond ik het erg simpel weer goed te krijgen. Met een beetje geduld een een vlakke werktafel was het zo klaar eigenlijk. Zorg dat de drijvers netjes verticaal staan en de drijvers netjes in het midden van de bakjes komen te zitten.
ff off topic... niet iedereen heeft zo veel geduld als jou.....
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 8 jul, 2012 19:31

Ik heb het nu redelijk op orde denk ik.
Sproeierbezetting aangepast, hij pakt mooi op , loopt soepel en snel. Haalt op de teller over de 130.

Ben redelijk tevreden, wat nog niet zo lekker is is het oppakken vanaf stilstand. dan moet ik toch eerst wat gas bijgeven alvorens ik de koppeling kan laten opkomen.
Dat is het enige echte minpuntje.

Ik ga nog wel een gereviseerde carb van b...ton plaatsen om het verschil te voelen.
Ik zit in het magazijn van de 2cv club en wil gewoon de verschillen voelen en weten wat ik mensen wel of niet kan adviseren.
Dus ik kan nog niet zeggen welke beter is, gevoelsmatig zou ik de voorkeur aan de B....ton Carb geven.

Maar wordt hier vervolgd!

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » zo 8 jul, 2012 22:10

Ha David,

Lekker bezig dus. Ik ben erg benieuwd waar de verschillen zitten als het om de carbs gaat. Ik begrijp uit het verhaal dat jij een nieuwe had gekocht? Welke sproeierbezetting heb jij er nu inzitten?

Bij het afstellen van mijn carb heb ik wel ontdekt dat de afstelling van de stationair sproeier invloed heeft op het makkelijk oppakken uit stilstand. Ik weet niet of jou carb ook nog een afstel schroef heeft voorde luchttoevoer stationair? Misschien is daar anders nog iets te winnen?

(Voor Charlie; ik bedoel te zeggen dat het me wat slordig overkomt dat een net geleverde carb niet een net afgestelde vlotter heeft... Het had niets te maken met het gedult van ondergetekende of het lijdend persoon hier ;-)
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 8 jul, 2012 23:02

De sproeiers die erin zaten waren niet gemerkt.
Ik heb ze dus vervangen door (weet het niet heel precies meer) primair 115 en secundair 105.
Dat is wat Burton adviseert, dacht ik althans.
Maar dat gaat dus redelijk, wat het verbruik is kan ik nog niet zeggen.

Dat de afstelling niet klopt vind ik ook vreemd. Ik heb begrepen dat de gereviseerde carbs van b...ton compleet afgesteld geleverd worden.
De prijs van die carbs is substantieel lager dan een nieuwe.
Maar het oog wil ook wat en daarom kan ik mij voorstellen dat sommige ook wel kicken op een nieuwe.
Hij ziet er echt gaaf uit.

Maar eerlijk is eerlijk, de prijs - kwaliteit verhouding vind ik niet OK.

Greetz

Plaats reactie