Motorrevisie
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Motorrevisie
Hallo allemaal,
Is er iemand in de buurt van Zeeland/Brabant/Zuid-Holland die ervaring/tijd heeft om te helpen mijn motorblok / versnellingsbak te reviseren? Heb er zelf totaal geen ervaring mee. Weet uit ervaring dat ik dit niet helemaal zelf gedaan krijg. Het blok is al uit de eend en ben al deels begonnen met schoonmaken van de buitenkant.
Is er iemand in de buurt van Zeeland/Brabant/Zuid-Holland die ervaring/tijd heeft om te helpen mijn motorblok / versnellingsbak te reviseren? Heb er zelf totaal geen ervaring mee. Weet uit ervaring dat ik dit niet helemaal zelf gedaan krijg. Het blok is al uit de eend en ben al deels begonnen met schoonmaken van de buitenkant.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Gebruiker
- Berichten: 146
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
haha idd,
Nou hier een bericht van de patient die gelukkig nog net niet onder narcose is
De motor loopt op zich perfect alleen de versnellingsbak die trilt denk ik je merkt bij het wegrijden dat heel de boel schommelt en trilt.
Momenteel ben ik het chassis aan het vervangen en wordt de complete eend gerestaureerd. De motor en de bak staan ernaast dus ik dacht dit is een mooie kans om na 20 jaar maar eens wat olie keerringen enzo te gaan vervangen, en mischien hier en daar wat onderdelen tandwielen etc.
Revisie is dus denk ik wel mogelijk omdat de motor in een keer start en goed loopt geen zwarte rookpluimen etc.
Kortom veel mankeert er denk ik niet aan maar ik zou het fijn vinden als er toch een en ander vernieuwd wordt voor hij terug gaat in de eend.
Nou hier een bericht van de patient die gelukkig nog net niet onder narcose is
De motor loopt op zich perfect alleen de versnellingsbak die trilt denk ik je merkt bij het wegrijden dat heel de boel schommelt en trilt.
Momenteel ben ik het chassis aan het vervangen en wordt de complete eend gerestaureerd. De motor en de bak staan ernaast dus ik dacht dit is een mooie kans om na 20 jaar maar eens wat olie keerringen enzo te gaan vervangen, en mischien hier en daar wat onderdelen tandwielen etc.
Revisie is dus denk ik wel mogelijk omdat de motor in een keer start en goed loopt geen zwarte rookpluimen etc.
Kortom veel mankeert er denk ik niet aan maar ik zou het fijn vinden als er toch een en ander vernieuwd wordt voor hij terug gaat in de eend.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
ow ja ik vergeet een ding bij het uit de eend halen heb ik de carburateur en dat uitlaatgedeelte van de cilinderkoppen afgehaald en daarbij is het bovendste stukje bout waar de uitlaat mee vast zit afgebroken, er steekt nog meer dan een cm uit gelukkig. Ik denk dat de andere bouten ook wel eens vernieuwd mogen worden alleen zou ik niet weten hoe.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Als ik je goed volg is de koppeling niet goed meer en ben je met demonteren iets te hard van stapel gelopen.Wees meer voorzichtig en vraag je af waarom je iets los moet halen.Je zal om dat afgebroken tapeind eruit te krijgen de kop daar warm moeten stoken en voorzichtig het tapeind eruit.Anders uitboren en nieuwe draad tappen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Het hart van je blok lijkt dus nog OK. Ik heb zat blocks gezien die waren vastgelopen of waar veel mee aan de hand was. Meestal kan je dat soort blocks gelijk naar de schroot brengen, al is uiteraard alles wel weer te repareren (maar vraag niet wat het kost)
Dat is bij jouw block waarschijnlijk niet het geval. Wellicht moeten de zuigerveren, de brilrubbers e.d. vervangen worden. Met een beetje geluk is er niets met de cylinders aan de hand.
Als je geen liefhebber kan vinden die het voor je wil doen zal je naar een Eendenboer moeten gaan. Kost wat meer maar je hebt wel de garantie dat het goed uitgevoerd wordt.
Dat is bij jouw block waarschijnlijk niet het geval. Wellicht moeten de zuigerveren, de brilrubbers e.d. vervangen worden. Met een beetje geluk is er niets met de cylinders aan de hand.
Als je geen liefhebber kan vinden die het voor je wil doen zal je naar een Eendenboer moeten gaan. Kost wat meer maar je hebt wel de garantie dat het goed uitgevoerd wordt.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Ik zou je graag willen helpen maar heb momenteel gewoon niet zo veel tijd....
Maar zoals Gerard zegt denk ik dat je aan je blok niet zo veel hoeft te doen.
Misschien als je toch bezig bent idd ff zuigerveertjes en klepsealtjes enz. vervangen.
Versnelingsbak zou ik ook niet zo veel aan doen, maar idd wel de koppeling vervangen.
Bij een automaterialen zaak kan je een complete drukgroep kopen en dan ben je klaar (volgens mij?)
Of waren er nu toch andere plannen wat de motor betreft?
Maar zoals Gerard zegt denk ik dat je aan je blok niet zo veel hoeft te doen.
Misschien als je toch bezig bent idd ff zuigerveertjes en klepsealtjes enz. vervangen.
Versnelingsbak zou ik ook niet zo veel aan doen, maar idd wel de koppeling vervangen.
Bij een automaterialen zaak kan je een complete drukgroep kopen en dan ben je klaar (volgens mij?)
Of waren er nu toch andere plannen wat de motor betreft?
2cv Vert Bambou '79