Motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Motorrevisie

Bericht door Ducksen » wo 6 jun, 2012 20:50

Hallo allemaal,

Is er iemand in de buurt van Zeeland/Brabant/Zuid-Holland die ervaring/tijd heeft om te helpen mijn motorblok / versnellingsbak te reviseren? Heb er zelf totaal geen ervaring mee. Weet uit ervaring dat ik dit niet helemaal zelf gedaan krijg. Het blok is al uit de eend en ben al deels begonnen met schoonmaken van de buitenkant.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 7 jun, 2012 19:20

Wat mankeert er aan het blok?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 7 jun, 2012 20:46

Is inderdaad wel zo handig om te weten. Is revisie sowieso mogelijk?
Wat waren de klachten?

Charleston 88
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50

Bericht door Charleston 88 » do 7 jun, 2012 23:18

De vraag komt er feitelijk op neer dat de chirurg aan de patient op de operatietafel vraagt: kan ik jou helpen met opereren?

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 7 jun, 2012 23:50

haha idd,

Nou hier een bericht van de patient die gelukkig nog net niet onder narcose is ;)

De motor loopt op zich perfect alleen de versnellingsbak die trilt denk ik je merkt bij het wegrijden dat heel de boel schommelt en trilt.
Momenteel ben ik het chassis aan het vervangen en wordt de complete eend gerestaureerd. De motor en de bak staan ernaast dus ik dacht dit is een mooie kans om na 20 jaar maar eens wat olie keerringen enzo te gaan vervangen, en mischien hier en daar wat onderdelen tandwielen etc.

Revisie is dus denk ik wel mogelijk omdat de motor in een keer start en goed loopt geen zwarte rookpluimen etc.

Kortom veel mankeert er denk ik niet aan maar ik zou het fijn vinden als er toch een en ander vernieuwd wordt voor hij terug gaat in de eend.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 7 jun, 2012 23:51

ow ja ik vergeet een ding bij het uit de eend halen heb ik de carburateur en dat uitlaatgedeelte van de cilinderkoppen afgehaald en daarbij is het bovendste stukje bout waar de uitlaat mee vast zit afgebroken, er steekt nog meer dan een cm uit gelukkig. Ik denk dat de andere bouten ook wel eens vernieuwd mogen worden alleen zou ik niet weten hoe.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 8 jun, 2012 08:27

Als ik je goed volg is de koppeling niet goed meer en ben je met demonteren iets te hard van stapel gelopen.Wees meer voorzichtig en vraag je af waarom je iets los moet halen.Je zal om dat afgebroken tapeind eruit te krijgen de kop daar warm moeten stoken en voorzichtig het tapeind eruit.Anders uitboren en nieuwe draad tappen

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 8 jun, 2012 09:06

Voor de spruitstuk boutjes zijn kan en klare helicoil setjes te koop. Precies voor het spruitstuk.
Bij de kitcarboer in Z...

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 8 jun, 2012 19:25

Het hart van je blok lijkt dus nog OK. Ik heb zat blocks gezien die waren vastgelopen of waar veel mee aan de hand was. Meestal kan je dat soort blocks gelijk naar de schroot brengen, al is uiteraard alles wel weer te repareren (maar vraag niet wat het kost)

Dat is bij jouw block waarschijnlijk niet het geval. Wellicht moeten de zuigerveren, de brilrubbers e.d. vervangen worden. Met een beetje geluk is er niets met de cylinders aan de hand.

Als je geen liefhebber kan vinden die het voor je wil doen zal je naar een Eendenboer moeten gaan. Kost wat meer maar je hebt wel de garantie dat het goed uitgevoerd wordt.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 24 jun, 2012 12:51

Ik zou je graag willen helpen maar heb momenteel gewoon niet zo veel tijd....

Maar zoals Gerard zegt denk ik dat je aan je blok niet zo veel hoeft te doen.
Misschien als je toch bezig bent idd ff zuigerveertjes en klepsealtjes enz. vervangen.
Versnelingsbak zou ik ook niet zo veel aan doen, maar idd wel de koppeling vervangen.
Bij een automaterialen zaak kan je een complete drukgroep kopen en dan ben je klaar (volgens mij?)

Of waren er nu toch andere plannen wat de motor betreft? :shock: :lol:
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 24 jun, 2012 17:47

Maar je was toch op zoek naar een BMW blok (en een galva chassis...)

Of een heeeeeeeeel groot project, of meerdere projecten??

Plaats reactie