Afgekeurd op schuine lichtbundel
-
- Beginner
- Contacteer:
Afgekeurd op schuine lichtbundel
Goedeavond!
Gisteren is mijn eendje afgekeurd omdat de linker koplamp een bundel uitstraalt die naar links gaat, terwijl dit naar rechts zou moeten gaan.
Je kunt dat zo niet zien, maar wel met de meetapparatuur in de garage.
Volgens mij zit het lampje er gewoon goed in.
Weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan verhelpen??
Vast bedankt!
Gisteren is mijn eendje afgekeurd omdat de linker koplamp een bundel uitstraalt die naar links gaat, terwijl dit naar rechts zou moeten gaan.
Je kunt dat zo niet zien, maar wel met de meetapparatuur in de garage.
Volgens mij zit het lampje er gewoon goed in.
Weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan verhelpen??
Vast bedankt!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Je zou een garage kunnen opzoeken waar ze dit soort flutmankementen gratis of voor een schappelijk prijsje oplossen. Ze hadden je in ieder geval wel meer uitleg mogen geven.
Sommige reflectoren hebben een fitting die in twee standen gedraaid kan worden voor Engeland en de beschaafde wereld. Kijk daar effe naar.
Sommige reflectoren hebben een fitting die in twee standen gedraaid kan worden voor Engeland en de beschaafde wereld. Kijk daar effe naar.
Juist, dat bedoelde ik. En als dat inderdaad het probleem is, heb je een verdomd Eendonvriendelijke garage getroffen.CitroenAZU schreef:Bij sommige Cibie units zit achterop een schuifje zodat je het koplampbeeld kan afstellen op GB of europa... Misschien staat ie bij jou op GB afgesteld als je zo n unit hebt...
-
- Gebruiker
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
je kan het vrij eenvoudig zelf even controleren:
wachten tot het donker is, auto meter of vijf van een blinde muur zetten en lampen aan. Je moet nu twee vrij duidelijke strepen op de muur zien, even hoog en beide iets rechts van je koplampen.
tip: deze truck doen, lampjes links-rechts verwisselen en idd even kijken of je ene koplamp niet in de engelse stand staat. Dan sluit je al heel wat uit.
Het kan ook een engelse reflector zijn, dan zie je aan de voorkant van de koplamp een ander partoon in het glas dan in de 'goede' koplamp. Maar als je die eend al lang hebt is het niet waarschijnlijk dat dit zomaar veranderd is.
Vorig maand had ik met de peugeot ook afkeur op het lichtbeeld, waren links en rechts niet even hoog. Raar, ik heb die auto al jaren. Wel lampjes van de Action.
Gr Rob
wachten tot het donker is, auto meter of vijf van een blinde muur zetten en lampen aan. Je moet nu twee vrij duidelijke strepen op de muur zien, even hoog en beide iets rechts van je koplampen.
tip: deze truck doen, lampjes links-rechts verwisselen en idd even kijken of je ene koplamp niet in de engelse stand staat. Dan sluit je al heel wat uit.
Het kan ook een engelse reflector zijn, dan zie je aan de voorkant van de koplamp een ander partoon in het glas dan in de 'goede' koplamp. Maar als je die eend al lang hebt is het niet waarschijnlijk dat dit zomaar veranderd is.
Vorig maand had ik met de peugeot ook afkeur op het lichtbeeld, waren links en rechts niet even hoog. Raar, ik heb die auto al jaren. Wel lampjes van de Action.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Een gelijkend verhaal herken ik van kennis met ami break.
Goede blakers met nieuwe pitten bij de gamma/karwei afgekeurd maar met oude veroeste blakers en oude pitten goedgekeurd. Ze leuke bezig daar bij de keurstations en af en toe wordt er met verschillende maten gemeten heb ik het idee.
Goede blakers met nieuwe pitten bij de gamma/karwei afgekeurd maar met oude veroeste blakers en oude pitten goedgekeurd. Ze leuke bezig daar bij de keurstations en af en toe wordt er met verschillende maten gemeten heb ik het idee.
Citroén rolls better than a Rolls!