Hitteschild uitlaat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Biokobob
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 4 jun, 2012 18:59
Locatie: Oostvoorne

Hitteschild uitlaat

Bericht door Biokobob » wo 13 jun, 2012 08:31

ik heb enkele weken geleden een 2cv club uit 82 gekocht. de vorige eigenaar was al begonnen met opknappen en ik ga verder. geheel is rijdend APK gekeurd en nog een aantal kleuren. Als ik een stuk heb gereden krijg ik het gevoel dat er warmte van onderuit naar binnen trekt. heeft een eend een hitteschild nodig tussen de uitlaat en het chassis?
2cv6 club (1982)

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 13 jun, 2012 09:24

Lijk me om eerst de kachelkabels goed in de dichtstand af te stellen

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 13 jun, 2012 11:15

Nou een hitteschild rond de uitlaat onder de bodem heb ik nog nooit iemand over gehoord.
Ik denk echt dat Gerard gelijk heeft.

Typisch gevalletje van: "tennisbal in kacheldoorvoer stoppen en geen hete voeten meer".

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5192
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 15 jun, 2012 08:56

kijk ook eens of de koelsleuven onder in het chassis open zijn. Mijne waren dicht gedrukt doordat het chassis op de grond had gelegen.Kun je met een tang openbuigen je moet er ongeveer met een vinger tussen kunnen.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 15 jun, 2012 14:01

AZL57 schreef:kijk ook eens of de koelsleuven onder in het chassis open zijn. Mijne waren dicht gedrukt doordat het chassis op de grond had gelegen.Kun je met een tang openbuigen je moet er ongeveer met een vinger tussen kunnen.
Scheelt dat zoveel dan?

Bij mij zitten ze ook zowat dicht......

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » vr 15 jun, 2012 14:11

Die kleppen in de kachelpotten sluiten niet altijd goed af.
Zeker als je met dak open trekt de verwarming als een schoorsteen.
Daarom rijden veel mensen met een tennisbal in het gat bij de bijrijdersstoel.

Gebruikersavatar
Biokobob
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 4 jun, 2012 18:59
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Biokobob » vr 15 jun, 2012 15:17

De kabels inderdaad eens goed afgesteld en alles een stuk beter
2cv6 club (1982)

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5192
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 15 jun, 2012 20:03

Ja dat scheelt wel die sleuven die zitten er niet voor niets. Ik heb ze tijdens mijn vakantie in frankrijk open gebogen. De auto met zijn neus een talud opgereden zodat ik er goed bij kon ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 16 jun, 2012 07:40

Zal ze vanmorgen voor ik wegrijd richting Kwintelooien even openbuigen.
Is inderdaad wel een goed idee.
Ik weet dat ze bij mij potdicht zitten door het opkrikken met een blok hout onder het chassis. :x

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 16 jun, 2012 11:07

Ook je HRC kan zijn warmte net iets minder goed kwijt als ze dichtzitten is mijn ervaring.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie