plamuur aanbrengen
plamuur aanbrengen
Ik ben bezig mijn AZU "strak"te maken.
Maar nu heb ik een vraag : De 2 k plamuur, kun je die alleen op blanke staalplaat aanbrengen, of kan hat ook op de lak?
Maar nu heb ik een vraag : De 2 k plamuur, kun je die alleen op blanke staalplaat aanbrengen, of kan hat ook op de lak?
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
- Locatie: Utrecht
Hoi Geert,
Ik zou het plamuren altijd doen op een onderlaag van epoxyprimer.
Dit hecht beter en voorkomt roest, zeker als er barstjes inkomen.
Let op, een besteleend werkt, het is ook een werkpaard.
probeer daarom plamuren tot een minimum te beperken.
Het is zonde als je na een paar duizend kilometer al scheuren ziet.
Heb je vertinnen overwogen?
Springt er niet af, hecht fantastisch en roesten doet ie ook niet meer.
Is even bewerkelijk in het begin, maar je hebt er nu toch al zeeen van tijd inzitten;)
Bijmijn bestel is helaas her en der toch geplamuurd,
Ondanks dat dat niet wilde
Ik ben dat nu allemaal weer kaal aan het halen, in de epoxy aan het zetten en daarna weer in de kleur (mijn auto hoeft niet perfect strak)
De spuiter had hem parachtig strak gekregen, zeker rond de achterdeurtjes, maar het is zonde van het werk geweest. eerst barst het, dan gaat het roesten:(
kortom als je doet, eerst epoxy primer, en doe het zo dun mogelijk.
Veel succes!
Ik zou het plamuren altijd doen op een onderlaag van epoxyprimer.
Dit hecht beter en voorkomt roest, zeker als er barstjes inkomen.
Let op, een besteleend werkt, het is ook een werkpaard.
probeer daarom plamuren tot een minimum te beperken.
Het is zonde als je na een paar duizend kilometer al scheuren ziet.
Heb je vertinnen overwogen?
Springt er niet af, hecht fantastisch en roesten doet ie ook niet meer.
Is even bewerkelijk in het begin, maar je hebt er nu toch al zeeen van tijd inzitten;)
Bijmijn bestel is helaas her en der toch geplamuurd,
Ondanks dat dat niet wilde
Ik ben dat nu allemaal weer kaal aan het halen, in de epoxy aan het zetten en daarna weer in de kleur (mijn auto hoeft niet perfect strak)
De spuiter had hem parachtig strak gekregen, zeker rond de achterdeurtjes, maar het is zonde van het werk geweest. eerst barst het, dan gaat het roesten:(
kortom als je doet, eerst epoxy primer, en doe het zo dun mogelijk.
Veel succes!
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Nog niet, ik zit nog onder de stofDavid schreef:Heb je foto's van je werk?

Het verhaal dat polyesterplamuur niet op primer of lak mag, gaat op voor ouderwetse 1k-verf. Tegenwoordig mag er wel degelijk epoxyprimer onder
Dat zei mijn verfleverancier, die gespecialiseerd is in autolakken, vandaag ook. "Maar met een eend moet je wel uitkijken met plamuur !"
Zei hij ook, omdat eendenplaatwerk en m.n. de bak van een besteleend altijd wat werkt. Dus doe ik zo min mogelijk plamuur, alleen als het echt niet anders kan. En dat lukt tot zover heel aardig, ik heb de meeste deukjes eruit gewreven of geklopt met een uitdeuksetje van vd Cranenbroek.Het is gewoon een kwestie van gevoel, zachtjes tikken , of met je duimen een paar keer over het deukje wrijven, dan
"masseer "je het er als het ware uit.
Bij de deurscharnier zat ook een deukje aan de buitenkant, heb ik met een stompe schroevendraaier door de schroefgaten van het portier er vrij goed uitgekregen.
Voor de rest heb ik veel met tin gedaan, een hels werk, maar ik ben erg blij met het resultaat.