Hallo,
Hoe weet ik of mijn motor op 1 of op 2 cilinders loopt?
Er is namelijk het volgende aan de hand:
Motor loopt redelijk goed maar als ik de bougie kabel aan de bestuurders kant tijdens het lopen eraf haal loopt hij wat slechter maar blijft lopen. Doe ik dat aan de bijrijders kant dan valt hij meteen uit. Verder wordt de klepdeksel van de bestuurderskant veel minder warm dan de andere kant. Is dit normaal?
Wat heb ik reeds gecontroleerd:
Klep speling is goed,
Vonk is redelijk goed.
Nieuwe bobine
Nieuwe contactpunten
Compressie 6,5 bar beide kanten (bij hoeveel bar is revisie nodig?)
Alvast bedankt voor de reactie,
Camille
1 of 2 cilinders?
1 of 2 cilinders?
2cv6 club 1984 restauratie
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Net de kleppen opnieuw gesteld, en compressie is omhoog gegaan naar 7,5 bar dus denk dat dat wel prima is. Alleen lekt mijn inlaat pakking aan de bestuurderskant. Kan dat verklaren waarom die niet op die cilinder alleen loopt?
De lekkage komt door doorgedraaid schroefdraad in de cilinder. Hoe kan ik dat het beste oplossen? Met vloeibaar pakking of overmaatse schroefdraad tappen (of is dat niet aan te raden)?
Is het mogelijk om aan de onderkant een moertje te zetten?
Kan die lekkage ook de temperatuur verschillen verklaren?
De lekkage komt door doorgedraaid schroefdraad in de cilinder. Hoe kan ik dat het beste oplossen? Met vloeibaar pakking of overmaatse schroefdraad tappen (of is dat niet aan te raden)?
Is het mogelijk om aan de onderkant een moertje te zetten?
Kan die lekkage ook de temperatuur verschillen verklaren?
2cv6 club 1984 restauratie
Inlaat lekkage heb ik net verbeterd en daardoor loopt hij ook mooier.
Nu heeft hij alleen nog een raar geluid als hij nog helemaal koud is.
Wanneer ik in een keer even vol gas geeft als hij koud is dan "blaft" de motor. Wanneer hij warm is gebeurt dat niet meer.
Weet iemand wat dat blaffen kan zijn en is dat ernstig?
Nu heeft hij alleen nog een raar geluid als hij nog helemaal koud is.
Wanneer ik in een keer even vol gas geeft als hij koud is dan "blaft" de motor. Wanneer hij warm is gebeurt dat niet meer.
Weet iemand wat dat blaffen kan zijn en is dat ernstig?
2cv6 club 1984 restauratie