1 of 2 cilinders?

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Camille
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: di 30 sep, 2008 09:32
Locatie: Cadier en keer

1 of 2 cilinders?

Bericht door Camille » zo 1 jul, 2012 12:46

Hallo,

Hoe weet ik of mijn motor op 1 of op 2 cilinders loopt?
Er is namelijk het volgende aan de hand:
Motor loopt redelijk goed maar als ik de bougie kabel aan de bestuurders kant tijdens het lopen eraf haal loopt hij wat slechter maar blijft lopen. Doe ik dat aan de bijrijders kant dan valt hij meteen uit. Verder wordt de klepdeksel van de bestuurderskant veel minder warm dan de andere kant. Is dit normaal?

Wat heb ik reeds gecontroleerd:
Klep speling is goed,
Vonk is redelijk goed.
Nieuwe bobine
Nieuwe contactpunten
Compressie 6,5 bar beide kanten (bij hoeveel bar is revisie nodig?)

Alvast bedankt voor de reactie,

Camille
2cv6 club 1984 restauratie

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2162
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 1 jul, 2012 15:57

6,5 bar is wel erg weinig.
Met bougiekabels loshalen valt dat eigenlijk niet goed te testen en kan je zelfs de bobine laten doorslaan.
De bougies staan feitelijk in serie.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Camille
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: di 30 sep, 2008 09:32
Locatie: Cadier en keer

Bericht door Camille » zo 1 jul, 2012 16:34

Net de kleppen opnieuw gesteld, en compressie is omhoog gegaan naar 7,5 bar dus denk dat dat wel prima is. Alleen lekt mijn inlaat pakking aan de bestuurderskant. Kan dat verklaren waarom die niet op die cilinder alleen loopt?

De lekkage komt door doorgedraaid schroefdraad in de cilinder. Hoe kan ik dat het beste oplossen? Met vloeibaar pakking of overmaatse schroefdraad tappen (of is dat niet aan te raden)?
Is het mogelijk om aan de onderkant een moertje te zetten?
Kan die lekkage ook de temperatuur verschillen verklaren?
2cv6 club 1984 restauratie

Camille
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: di 30 sep, 2008 09:32
Locatie: Cadier en keer

Bericht door Camille » zo 1 jul, 2012 17:59

Inlaat lekkage heb ik net verbeterd en daardoor loopt hij ook mooier.
Nu heeft hij alleen nog een raar geluid als hij nog helemaal koud is.
Wanneer ik in een keer even vol gas geeft als hij koud is dan "blaft" de motor. Wanneer hij warm is gebeurt dat niet meer.
Weet iemand wat dat blaffen kan zijn en is dat ernstig?
2cv6 club 1984 restauratie

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 2 jul, 2012 00:30

Voor het spruitstuk heeft de kitcar fabrikant aan de IJssel een kant klaar setje met helicoils.
Alles zit erbij, speciaal voor het spruitstuk.

Plaats reactie