Mijn andere eendje. aurevoir!
Mijn andere eendje. aurevoir!
Vorige week dinsdag heb ik mijzelf een nieuw projectje aangeschaft in de vorm van een mat-zwarte 2cv6 club uit 1984.(foto,s volgen nog) Dit omdat mijn andere eend zoals sommige wel weten inmiddels klaar is en ik het lassen/slijpen/klussen/afgebroken bouten uitboren ed. begin te missen .Raar he !? Dusssss
Wat moet er dan aan deze gaan gebeuren?? Nou daar komt het!
-Gordelhoekjes achter vervangen (inlassen)
-Aanhechting voetenbak aan bodemplaat links als rechts lassen
-rechts onder de achterdeur deur stukje dorpel/bodem lassen
Voor de rest zit er geloof ik geen laswerk aan dus het valt echt nog mee, beetje het gebruikelijke zeg maar.Ik heb ze veeeeel erger gezien.
Verder zit er een berg achterstallig onderhoud aan, zo moest er 2 liter olie bij!
Warm wilde het kreng niet aanslaan, echt met geen mogelijkheid, pas na een kwartier wachten deed ie het weer. Dit probleem heb ik gelukkig snel opgelost door de contactpunten af te stellen, stonden aardig strak. En ook de carburateur heeft een schoonmaakbeurt gehad met carbreinigert,alle sproeiers er uit en doorgeblazen.
Ook de aandrijfassen en de fusee,s heb ik maar vast met de vetspuit doorgesmeerd.Het motortje loopt verder goed en rijd prima.
Al het overige qua onderhoud moet ik nog gaan doen. Er zit gelukkig nog wel apk op tot 30 maart 2013 dus tijd zat zodat ik hem in tussen lekker naast mijn andere eend kan gebruiken. Het is tenslotte hobby en in tegenstelling tot mijn vorige project heeft dit project geen deadline dus mak an. Als ie in elk gevl maar op 30 maart 2013 door de apk kan is het mij al best.
Wat moet er dan aan deze gaan gebeuren?? Nou daar komt het!
-Gordelhoekjes achter vervangen (inlassen)
-Aanhechting voetenbak aan bodemplaat links als rechts lassen
-rechts onder de achterdeur deur stukje dorpel/bodem lassen
Voor de rest zit er geloof ik geen laswerk aan dus het valt echt nog mee, beetje het gebruikelijke zeg maar.Ik heb ze veeeeel erger gezien.
Verder zit er een berg achterstallig onderhoud aan, zo moest er 2 liter olie bij!
Warm wilde het kreng niet aanslaan, echt met geen mogelijkheid, pas na een kwartier wachten deed ie het weer. Dit probleem heb ik gelukkig snel opgelost door de contactpunten af te stellen, stonden aardig strak. En ook de carburateur heeft een schoonmaakbeurt gehad met carbreinigert,alle sproeiers er uit en doorgeblazen.
Ook de aandrijfassen en de fusee,s heb ik maar vast met de vetspuit doorgesmeerd.Het motortje loopt verder goed en rijd prima.
Al het overige qua onderhoud moet ik nog gaan doen. Er zit gelukkig nog wel apk op tot 30 maart 2013 dus tijd zat zodat ik hem in tussen lekker naast mijn andere eend kan gebruiken. Het is tenslotte hobby en in tegenstelling tot mijn vorige project heeft dit project geen deadline dus mak an. Als ie in elk gevl maar op 30 maart 2013 door de apk kan is het mij al best.
Laatst gewijzigd door Art op do 2 mei, 2013 20:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-
- Heavy user
Ehh..ja ik heb nu ff 5 auto,s rijden ja,
verzekering voor de oldtimers kost me zo,n 5 euro per auto in de maand, met een max van 5000km per jaar en je moet 1 dagelijkse auto daar verzekert hebben.Dat dan weer wel.
Maargoed, de foto,s!
verzekering voor de oldtimers kost me zo,n 5 euro per auto in de maand, met een max van 5000km per jaar en je moet 1 dagelijkse auto daar verzekert hebben.Dat dan weer wel.
Maargoed, de foto,s!
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-
- Heavy user
Vreemd. Ik heb net mijn Dyane ook verzekerd, via internet.verzekering voor de oldtimers kost me zo,n 5 euro per auto in de maand, met een max van 5000km per jaar en je moet 1 dagelijkse auto daar verzekert hebben.Dat dan weer wel.
Kost me ook 5 euro per maand maar als normale auto, met no claimopbouw.
15.000km per jaar, verder geen verplichtingen....
edit:
Ik zie nu dat als ik geen 11 schadevrije jaren had gehad, me dit 11,25 euro had gekost..............
- Peter Parker
- Regelmatige poster
Ja die koplampen.....weet nog niet wat ik ermee ga doen eigenlijk. Misschien ronde opzetten? of niet en een andere kleur geven? Ik weet t nog niet. En rode wielen is wel een optie ja, de velgen gaan hoe dan ook gespoten worden.Dat wel...Maar voorlopig eerst maar eens gaan lassen en een beetje onderhoud plegen. Daar na zie ik wel weer
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster