-
BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
-
Contacteer:
Bericht
door BasvanEerden » zo 8 jul, 2012 19:03
Op de carburateur voor het nieuwe blok zit de vacuümpomp muurvast. Hoe kan ik deze weer gangbaar maken en hoe hoort deze dan met stangetje ervoor te zitten.
Het gaat om dit ding:
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
lordmaster1
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Bericht
door lordmaster1 » zo 8 jul, 2012 19:09
Ik zou hem even open maken om te kijken of het membraan nog goed is. 4 schroefjes aan de rechterkant en dan kun je het dekseltje eraf trekken.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
achtpeter
- Veelvuldig poster
- Berichten: 845
- Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
- Locatie: Woerden
Bericht
door achtpeter » zo 8 jul, 2012 20:19
En dat stangetje moet net voorbij je chokeklepas steken. Op de chokeklepas zit rechts (of links als je er voor staat) een uitsteeksel. Als je de choke uittrekt,komt dat uitsteeksel net tegen de haak van het vacuumpiefje. Als de motor aanslaat, wordt de haak naar achteren getrokken door het vacuum en zo wordt de choke een klein stukje open gezet. Zo wordt voorkomen dat de motor verzuipt.
-
David
- Heavy user
- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » zo 8 jul, 2012 20:32
Ik blijf het een stom ding vinden
-
bebe
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
- Locatie: Oss
Bericht
door bebe » zo 8 jul, 2012 21:18
David schreef:Ik blijf het een stom ding vinden
Volgens mij heb ik bij de kitcar boer uit Z. eens een afdekplaatje met pakking gekocht, dat als vervanging dient voor dat hele vacuumgeval.
Ben je in een keer van het gedonder af. Als dat vacuumding lostrilt, heb je weer problemen met valse lucht.
Eendracht maakt macht.
-
BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
-
Contacteer:
Bericht
door BasvanEerden » zo 8 jul, 2012 23:00
Het membraan is best stug. Ik heb het nu met olijfolie ingesmeerd om het soepel te maken. Ben benieuwd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
David
- Heavy user
- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » zo 8 jul, 2012 23:05
Je kunt ze ook los nieuw kopen, kost geen drol.
-
BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
-
Contacteer:
Bericht
door BasvanEerden » ma 9 jul, 2012 17:48
Na een tijd in de olijfolie gedompeld te hebben is het membraan nog vrij stug. Ik kan het nog proberen met siliconenspray en anders inderdaad een nieuwe kopen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
achtpeter
- Veelvuldig poster
- Berichten: 845
- Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
- Locatie: Woerden
Bericht
door achtpeter » ma 9 jul, 2012 19:39
David schreef:Ik blijf het een stom ding vinden
Dat is het ook. Wie een beetje handig is met starten, kan dat piefje missen. Vaak werken ze niet. Maar als je het weglaat, moet je wel zorgen dat het gaatje in het vlotterdeksel wordt afgesloten. Anders krijg je valse lucht.
-
David
- Heavy user
- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » ma 9 jul, 2012 20:03
Ze zitten er toch ook niet altijd op?
Of wel?
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » ma 9 jul, 2012 20:23
Bij de eerste types die op de Ami8 zitten niet nee.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
achtpeter
- Veelvuldig poster
- Berichten: 845
- Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
- Locatie: Woerden
Bericht
door achtpeter » ma 9 jul, 2012 22:04
Bij de oudere tweetraps carburateurs, ook die van de Ami 8, zit idd geen vacuumpiefje. In plaats daarvan is er een sterke veer die de choke een stukje terugzet. Je voelt dat in de chokeknop: Je trekt hem uit, moet hem dan ook echt vasthouden, en als de motor aanslaat laat je hem los en dan veert hij ruim een centimeter terug. Dat vacuumding is dus de automatisering van het juiste chokegebruik.
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » di 10 jul, 2012 10:36
Ok, weer wat geleerd. Ik dacht dat mijn choke niet lekker liep, maar dat hoort dus.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
David
- Heavy user
- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » di 10 jul, 2012 12:33
Nou om eerlijk te zijn, weet ik niet wat beter werkt?
Heb vaak gezeur gehad met dat vacuumgeval, kwam misschien ook omdat ik niet zo goed begreep wat de functie nou precies was.