Open luchtfiter op Visa Motor
Open luchtfiter op Visa Motor
Hij zit erop Wat een geluid echt gaaf, dit zijn mijn bevindingen: Trekt weer wat sneller op alleen mijn top snelheid is omlaag gegaan
Bij 110 lijkt het wel of hij wordt afgeremd.
Kan het zijn dat hij nu een te arm mengsel krijgt omdat hij nu veel meer lucht naar binnen kan slurpen.
Heb de mengsel schroef een halve slag open gedraaid en het lijkt een fractie beter, maar die 130 op de teller lukt echt niet meer.
Is dit normaal
Bij 110 lijkt het wel of hij wordt afgeremd.
Kan het zijn dat hij nu een te arm mengsel krijgt omdat hij nu veel meer lucht naar binnen kan slurpen.
Heb de mengsel schroef een halve slag open gedraaid en het lijkt een fractie beter, maar die 130 op de teller lukt echt niet meer.
Is dit normaal
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.
over een eend 2cv 6
als je ongeveer wild weten hoe een open luchtfilter op je eend reageerd moet je gewoon je deksel van je luchtfilter afhalen en dan ff rijden zelfde effect alleen niet erg goed voor je moter volgens mij met een beetje handig heid kan je denk wel een open luchtfilter er op schroeven
alleen vraag ik me af waar ik de carter ontluchtings slang naar toe moet doen dan.
groetjes Ramon
als je ongeveer wild weten hoe een open luchtfilter op je eend reageerd moet je gewoon je deksel van je luchtfilter afhalen en dan ff rijden zelfde effect alleen niet erg goed voor je moter volgens mij met een beetje handig heid kan je denk wel een open luchtfilter er op schroeven
alleen vraag ik me af waar ik de carter ontluchtings slang naar toe moet doen dan.
groetjes Ramon
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik weet dat Autostyle kleine filters verkoopt voor de carterontluchting. Misschien is dat wel een goede mogelijkheid. Dan kan er een universele sportfilter op met wat creativiteit om hem te bevestigen denk ik.Ramon2cv schreef:alleen vraag ik me af waar ik de carter ontluchtings slang naar toe moet doen dan.
Tijdens een zoektocht kwam ik dit tegen bij Franzose.de
Lijkt me ook wel wat, maar 61,90 Euro vind ik nogal wat!!!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Open luchtfiter op Visa Motor
Je zsit denk ik ook met het probleem dat de beste lucht KOUDE lucht is. Als je al ff rijdt, of je rijdt op volle toeren, dan zal het lekker warm worden onder de kap. Met als gevolg Zuurstofarme lucht.morbin schreef:Hij zit erop Wat een geluid echt gaaf, dit zijn mijn bevindingen: Trekt weer wat sneller op alleen mijn top snelheid is omlaag gegaan
Bij 110 lijkt het wel of hij wordt afgeremd.
Kan het zijn dat hij nu een te arm mengsel krijgt omdat hij nu veel meer lucht naar binnen kan slurpen.
Heb de mengsel schroef een halve slag open gedraaid en het lijkt een fractie beter, maar die 130 op de teller lukt echt niet meer.
Is dit normaal
Dit zou van invloed kunnen zijn. Zo'n plastic kap zoals bij de originele filters scheelt denk ik toch ietsjes in de warmte. O)m deze reden moet je een openluchtfilter altijd KOUD wegzetten.
Ik weet niet of dit het probleem is, kan ook aan de mengsel verhouding liggen zoals je zelf al aangeeft.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
koude lucht is inderdaad beter (=dichter=meer zuurstof), maar een staandaard filter zuigt net zozeer warme lucht aan als een sportfilter.
Ik kan me wel voorstellen dat je mengsel verandert. Een luchtfilter is een weerstand en werkt daarmee als een choke. Hoe meer weerstand, hoe sterker de onderdruk achter die weerstand, hoe meer benzine wordt aangezogen, hoe rijker het mengsel. Een sportfilter verarmt je mengsel dus (oververhitting!).
Het mengsel verrijken door aan je luchtmengschroef te draaien heeft weinig zin, dit heeft alleen invloed op stationaire en lage toerentallen.
Je zou je vlotterstand iets kunnen verkleinen, maar beter is het aangepaste, iets grotere, sproeiers te gebruiken. Let op: MET MATE, te rijk is slecht voor je bougies portemonnee en als je echt overdrijft verlies je zelfs vermogen. Ga dus niet zelf vijlen, want dan kun je ze meteen weggooien. Kwestie van proberen zou ik zeggen. Eventueel testen met colortune.
B.
Ik kan me wel voorstellen dat je mengsel verandert. Een luchtfilter is een weerstand en werkt daarmee als een choke. Hoe meer weerstand, hoe sterker de onderdruk achter die weerstand, hoe meer benzine wordt aangezogen, hoe rijker het mengsel. Een sportfilter verarmt je mengsel dus (oververhitting!).
Het mengsel verrijken door aan je luchtmengschroef te draaien heeft weinig zin, dit heeft alleen invloed op stationaire en lage toerentallen.
Je zou je vlotterstand iets kunnen verkleinen, maar beter is het aangepaste, iets grotere, sproeiers te gebruiken. Let op: MET MATE, te rijk is slecht voor je bougies portemonnee en als je echt overdrijft verlies je zelfs vermogen. Ga dus niet zelf vijlen, want dan kun je ze meteen weggooien. Kwestie van proberen zou ik zeggen. Eventueel testen met colortune.
B.
Grotere sproeiers
Waar kan ik die krijgen (voor de Visa carb, solex)
en is dat dan net als bij brommers ; gewoon wat maten kopen en proberen
en is dat dan net als bij brommers ; gewoon wat maten kopen en proberen
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.
goede vraag, bij Franzose.de hebben ze iets grotere sproeiers voor eend-solexen. Misschien hebben zij een idee. Anders misschien vragen aan Solex /Weber importeur?
Inderdaad, probeer wat, maar overdrijf niet. Kijk ook eens op de site van C-laus, die vertelt het e.e.a. over sproeier-tuning. Hij gebruikt zelfs verschillende sproeiers in de zomer en winter.
http://www.2cv-power.de
B.
Inderdaad, probeer wat, maar overdrijf niet. Kijk ook eens op de site van C-laus, die vertelt het e.e.a. over sproeier-tuning. Hij gebruikt zelfs verschillende sproeiers in de zomer en winter.
http://www.2cv-power.de
B.
Koude lucht naar filter toeleiden misschien
Als het zo belangrijk dat hij koude lucht aanzuigt is het dan een goed idee om buiten lucht naar het filter toe te leiden Ik denk dan aan een slang vanaf de gril met een mondstuk of een schuine rand op de motorkap met een gleuf in de motorkap zodat de rij-wind er tegen aan slaat en via de gleuf bij het filter uit komt. Als dit net zoveel effect zou kunnen hebben als iets grotere sproeiers, kost het me bijna niets. Alleen in de winter wordt hij nooit warm dan denk ik
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.
Ho ho, nu begin je dingen door elkaar te halen.
Koude lucht is dichter en heeft daarom juist nog GROTERE sproeiers nodig. Meer zuurstof per liter lucht betekent dat er ook meer meer benzine nodig is om het juiste mengsel te kunnen vormen. Als dat het geval is heb je meer koppel. Meer energie per door de motor verplaatste liter.
Minder onderdruk in het aanzuigtraject, door minder weerstand (sportluchtfilter) of rijwind lading (RAM feed(?), zoals je dat vaker bij amerikaanse hot-rods ziet waarbij de edelbrock carburateurs boven de motorkap uitsteken) , zorgt ervoor dat er minder benzine door de sproeier wordt aangezogen. Om dan het juiste mengsel te bereiken heb je dus ook GROTERE sproeiers nodig, of je zou continue een beetje moeten choken, maar dan hef je de voordelen van je sportfilter natuurlijk weer op.
m.a.w. Dichtere lucht (koudere lucht, meer zuurstof) zorgt NIET voor minder onderdruk in het aanzuigtraject, dit wordt bepaald door de weerstanden in dit traject. Ook de luchtdruk zoals je die op het weerbericht hoort heeft geen invloed, deze druk geldt immers aan beide kanten van de sproeiers (de vlotterkamer en de venturi).
Bij koud weer zou je probleem, morbin, dus theoretisch nog groter zijn en als je een klein beetje choket zou het beter moeten zijn. (Maar dan heb je niks aan je sportfilter)
Bullit
Koude lucht is dichter en heeft daarom juist nog GROTERE sproeiers nodig. Meer zuurstof per liter lucht betekent dat er ook meer meer benzine nodig is om het juiste mengsel te kunnen vormen. Als dat het geval is heb je meer koppel. Meer energie per door de motor verplaatste liter.
Minder onderdruk in het aanzuigtraject, door minder weerstand (sportluchtfilter) of rijwind lading (RAM feed(?), zoals je dat vaker bij amerikaanse hot-rods ziet waarbij de edelbrock carburateurs boven de motorkap uitsteken) , zorgt ervoor dat er minder benzine door de sproeier wordt aangezogen. Om dan het juiste mengsel te bereiken heb je dus ook GROTERE sproeiers nodig, of je zou continue een beetje moeten choken, maar dan hef je de voordelen van je sportfilter natuurlijk weer op.
m.a.w. Dichtere lucht (koudere lucht, meer zuurstof) zorgt NIET voor minder onderdruk in het aanzuigtraject, dit wordt bepaald door de weerstanden in dit traject. Ook de luchtdruk zoals je die op het weerbericht hoort heeft geen invloed, deze druk geldt immers aan beide kanten van de sproeiers (de vlotterkamer en de venturi).
Bij koud weer zou je probleem, morbin, dus theoretisch nog groter zijn en als je een klein beetje choket zou het beter moeten zijn. (Maar dan heb je niks aan je sportfilter)
Bullit
Gewoon niet aansluiten werkt prima evt. een klein filtertje zodat deze je blokje niet nat maakt en bij de APK natuurlijk je gewone luchtfilter erop zetten, powerfilter kun je ook bestellen bij www.lepatron.nlRamon2cv schreef:over een eend 2cv 6
alleen vraag ik me af waar ik de carter ontluchtings slang naar toe moet doen dan.
groetjes Ramon
maakt zeker een mooi geluidje en de trekkracht is beter maar inderdaat de top zakt een beetje ( met de standaart sproeiers dan he )
Succes
teun
Wat brengt morgen.???
Als ik het zo allemaal lees, zou zoals het nu is eigelijk best wel goed zijn. Ik heb wel vandaag die slangen van kachel potten naar de spatborden er eens op gezet. Ben ik die warmte kwijt. Eigelijk gaat ie als een trein, ik vond het alleen jammer dat de top met ongeveer 10 km is gedaald. Dat had ik eigelijk niet verwacht.Bullit schreef:Ho ho, nu begin je dingen door elkaar te halen.
Koude lucht is dichter en heeft daarom juist nog GROTERE sproeiers nodig. Meer zuurstof per liter lucht betekent dat er ook meer meer benzine nodig is om het juiste mengsel te kunnen vormen. Als dat het geval is heb je meer koppel. Meer energie per door de motor verplaatste liter.
Minder onderdruk in het aanzuigtraject, door minder weerstand (sportluchtfilter) of rijwind lading (RAM feed(?), zoals je dat vaker bij amerikaanse hot-rods ziet waarbij de edelbrock carburateurs boven de motorkap uitsteken) , zorgt ervoor dat er minder benzine door de sproeier wordt aangezogen. Om dan het juiste mengsel te bereiken heb je dus ook GROTERE sproeiers nodig, of je zou continue een beetje moeten choken, maar dan hef je de voordelen van je sportfilter natuurlijk weer op.
m.a.w. Dichtere lucht (koudere lucht, meer zuurstof) zorgt NIET voor minder onderdruk in het aanzuigtraject, dit wordt bepaald door de weerstanden in dit traject. Ook de luchtdruk zoals je die op het weerbericht hoort heeft geen invloed, deze druk geldt immers aan beide kanten van de sproeiers (de vlotterkamer en de venturi).
Bij koud weer zou je probleem, morbin, dus theoretisch nog groter zijn en als je een klein beetje choket zou het beter moeten zijn. (Maar dan heb je niks aan je sportfilter)
Bullit
Voorlopig laat ik het zo en misschien in de toekomst iets grotere sproeiers proberen, Bedankt
Oja, ik heb toch de mengsel schroef weer een halve slag gegeven. Totaal dus nu 1 slag
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.
laat dat slangetje niet boven je rem schijven uitdampen Je gaat dan al zo hard Zou jammer zijn als ze vettig worden.Teun Stam schreef:Gewoon niet aansluiten werkt prima evt. een klein filtertje zodat deze je blokje niet nat maakt en bij de APK natuurlijk je gewone luchtfilter erop zetten, powerfilter kun je ook bestellen bij www.lepatron.nlRamon2cv schreef:over een eend 2cv 6
alleen vraag ik me af waar ik de carter ontluchtings slang naar toe moet doen dan.
groetjes Ramon
maakt zeker een mooi geluidje en de trekkracht is beter maar inderdaat de top zakt een beetje ( met de standaart sproeiers dan he )
Succes
teun
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
mengsel schroef
mengselschroef = stationair mengsel
daar kun je aan draaien tot je een ons weegt, je rij mengsel zal er nauwelijks door veranderen omdat je stationair mengsel maar een fractie is van je rij mengsel, en dit wordt alleen nog maar erger als je 2e trap open gaat.
kijk eens naar je carbu: je hebt een gat van 26mm, een gat van 35mm en een pietleuterig gaatje van 4mm oid.
dat laatste is het stationaire circuit en daar probeer jij mee die andere 2 grote jongens te beinvloeden...
daar kun je aan draaien tot je een ons weegt, je rij mengsel zal er nauwelijks door veranderen omdat je stationair mengsel maar een fractie is van je rij mengsel, en dit wordt alleen nog maar erger als je 2e trap open gaat.
kijk eens naar je carbu: je hebt een gat van 26mm, een gat van 35mm en een pietleuterig gaatje van 4mm oid.
dat laatste is het stationaire circuit en daar probeer jij mee die andere 2 grote jongens te beinvloeden...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net