beste merk zuigers + cilinders?
beste merk zuigers + cilinders?
hallo allemaal,
op dit moment ben ik bezig met een motor revisie.
mijn zuigers zijn erg slecht dus die kan ik niet opnieuw gebruiken, de cilinders eventueel wel.
de opties ide ik heb zijn:
- alleen nieuwe zuigers met veren van lokaal revisie bedrijf? (zijn losse zuigers te krijgen en hoe is de kwaliteit hiervan?
- complete set met zuigers, veren en cilinders.
dan waar het eigenlijk om gaat:
wat is de beste kwaliteit die ik kan krijgen?
zijn er nog originele sets verkrijgbaar? zoja, waar?
hoe is de kwaliteit van Parts industries of perfect circle.
verder is er bij de groothandel nog een set verkrijgbaar maar daar staat geen merk bij, weet iemand hoe goed die kwaliteit is?
alvast bedankt!!
Camille
op dit moment ben ik bezig met een motor revisie.
mijn zuigers zijn erg slecht dus die kan ik niet opnieuw gebruiken, de cilinders eventueel wel.
de opties ide ik heb zijn:
- alleen nieuwe zuigers met veren van lokaal revisie bedrijf? (zijn losse zuigers te krijgen en hoe is de kwaliteit hiervan?
- complete set met zuigers, veren en cilinders.
dan waar het eigenlijk om gaat:
wat is de beste kwaliteit die ik kan krijgen?
zijn er nog originele sets verkrijgbaar? zoja, waar?
hoe is de kwaliteit van Parts industries of perfect circle.
verder is er bij de groothandel nog een set verkrijgbaar maar daar staat geen merk bij, weet iemand hoe goed die kwaliteit is?
alvast bedankt!!
Camille
2cv6 club 1984 restauratie
Mahle is het merk wat de zuigers en cilinders origineel voor de 2CV produceerde.
Absoluut de beste.
Mahle heeft Perfect Circle overgenomen.
De 2cv Club heeft nog NOS zuiger/cilinder sets liggen.
Volledig nieuw en origineel.
Beslist geen koopje.
Wel het beste.
Als je iets wilt stuur maar een PM.
Verder heeft DG een set in de handel, naar eigen zeggen zijn ze goed.
Ik heb er nog geen ervaring mee.
Groeten David
Absoluut de beste.
Mahle heeft Perfect Circle overgenomen.
De 2cv Club heeft nog NOS zuiger/cilinder sets liggen.
Volledig nieuw en origineel.
Beslist geen koopje.
Wel het beste.
Als je iets wilt stuur maar een PM.
Verder heeft DG een set in de handel, naar eigen zeggen zijn ze goed.
Ik heb er nog geen ervaring mee.
Groeten David
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Perfect Circle
Perfect Circle is overgenomen door Mahle, maar volgens Mahle worden ze niet meer gemaakt.Camille schreef:Heb net dg maar even gebeld.
Perfect circle is niet meer te leveren, wel parts industries.
De laatste is ondertussen ook overgenomen door mahle. Dus maar eens kijken hoe de kwaliteit daarvan is.
Er is voorlopig nog wel oude voorraad.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Het is een wat ouder topic maar ik wil toch even reageren.
Ik heb de afgelopen 50.000 km gereden met een nieuwe set van perfect circle. Deze vorigeweek gedemonteerd i.v.m. aanschaf bigbore.
Het heeft altijd perfect gedraaid alleen heb ik een bak met lange eindoverbrenging daardoor heeft de motor moeite met tegenwind of aanhanger.
Ik heb altijd gewoon plankgas gereden, ook met aanhanger naar Frankrijk op een neer. Nu was ik aangenaam verrast dat de cilinders er nog als nieuw uitzien na 50.000 de hoongroeven zitten er nog in.
Ik zou zo weer voor de perfect circle kiezen. Deze gaan op de plank als 1e reserve als de big bore vast loopt.
Ik heb de afgelopen 50.000 km gereden met een nieuwe set van perfect circle. Deze vorigeweek gedemonteerd i.v.m. aanschaf bigbore.
Het heeft altijd perfect gedraaid alleen heb ik een bak met lange eindoverbrenging daardoor heeft de motor moeite met tegenwind of aanhanger.
Ik heb altijd gewoon plankgas gereden, ook met aanhanger naar Frankrijk op een neer. Nu was ik aangenaam verrast dat de cilinders er nog als nieuw uitzien na 50.000 de hoongroeven zitten er nog in.
Ik zou zo weer voor de perfect circle kiezen. Deze gaan op de plank als 1e reserve als de big bore vast loopt.