vrije slag afstellen koppeling lukt niet... Help!
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
vrije slag afstellen koppeling lukt niet... Help!
Morgen apk keuring van mijn Dyane.
Nu loop ik aan tegen het volgende punt. Er is een motorrevisie gedaan en een nieuwe koppelingsplaat gemonteerd. De nieuwe nylon koppelingskabel krijg ik niet juist afgesteld. De stelmoer is helemaal tot boven opgedraaid bij de koets. En nog steeds kraakt het met het schakelen wat. Zeker van 1 naar twee, en vanuit vrij naar achteruit/ 1 een beetje.
Wie heeft de gouden tip, wat heb ik verkeerd gedaan??
Hellup
Nu loop ik aan tegen het volgende punt. Er is een motorrevisie gedaan en een nieuwe koppelingsplaat gemonteerd. De nieuwe nylon koppelingskabel krijg ik niet juist afgesteld. De stelmoer is helemaal tot boven opgedraaid bij de koets. En nog steeds kraakt het met het schakelen wat. Zeker van 1 naar twee, en vanuit vrij naar achteruit/ 1 een beetje.
Wie heeft de gouden tip, wat heb ik verkeerd gedaan??
Hellup
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De vrije slag krijg je niet goed of alleen het kraken het probleem.
Van vrij naar achteruit en 1 is vrij normaal, deze zijn niet gesynchroniseerd.
Van 1 naar 2 kan ook een probleem van de synchronisatie zijn.
Is er wel wat vet op de priseas gedaan bij montage?
De priseas steekt in de krukas en als dat wat stroef loop kan de priseas altijd wat met de krukas meedraaien met ontkoppelde motor.
Van vrij naar achteruit en 1 is vrij normaal, deze zijn niet gesynchroniseerd.
Van 1 naar 2 kan ook een probleem van de synchronisatie zijn.
Is er wel wat vet op de priseas gedaan bij montage?
De priseas steekt in de krukas en als dat wat stroef loop kan de priseas altijd wat met de krukas meedraaien met ontkoppelde motor.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Na wat een rijden lijkt het al wat beter te gaan. Ik heb de priseas destijds zeker voorzien van vet. Maar het zou kunnen dat ik de oude lager heb gebruikt, deze was nog goed. Ik heb wel een 2cv4 bak. misschien zit het em ook in de synchronisatie? Ben alleen een moderne 6 bak gewend.... Denk dat ik t zaakje nog eens uit elkaar haal, maar nu eerst lekker rijden!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
OPGELOST
Het kraken met het schakelen is opgelost! Schaam me diep, er zat geen olie in de bak! .... Hoe het kon? In de winter heb ik die bak schoongemaakt. Toen vroor het 15 graden in de werkplaats. Ik dacht toen, doe de olie er in het voorjaar wel in als het warmer is. Vergeten te doen dus. Nu schakelt mijn Dyane als een eend! Lekker soepel en zonder gekraak # blij mee!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold