supercharger / booster

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Joey_Brinkmann » do 26 jul, 2012 01:43

lordmaster1 schreef:Ik heb nog wel een Dyane om te testen, haha!
haha met het risico op een opgeblaze motor ja ?:P

naja ik heb hier ergens nog wel een redelijk blok liggen, dus kan wel het motoblok enzo knutselen, maar moet dan een keer in n eend/dyane gehange worden, om te testen.

het liefst een eend want daar is toch wat minder ruimte onder de motorkap zodat ik kan kijken of het allemaal past :O

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » do 26 jul, 2012 10:05

Lijkt me leuk dat een keer te testen in een 2cv en jou idee ziet er niet moeilijk uit.
Past goed bij de 2cv die eenvoud :)
Citroén rolls better than a Rolls!

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Joey_Brinkmann » do 26 jul, 2012 10:46

naja met dat type kan minder fout. tuurlijk is het lang niet zo simpel als het eruit ziet. maar ik ga niet alles in detail uitleggen.

als het goed is gaat de motor er niet veel zwaarder onder lijden, aangezien hij niet hoger in zijntoeren gaat lopen. het zorgt alleen voor veel meer lucht in de cilinder. daardoor krijg je als het goed is een betere verhouding in je cilinders en daardoor meer vermogen.

vanavond weer even tekenen. hopelijk ergens eind september beginnen eraan.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 5 aug, 2012 19:58

gister de supercharger voor mijn blok gehaald en, de overige onderdelen besteld.

http://www.youtube.com/watch?v=I_AFdlTaI44

dat geluidje zal er bij mij straks ook uit komen ongeveer.

ben ondertussen ook een simpel compressor idee aan het uit werken / tekenen voor 2cv en dergelijken. niet om er heel veel vermogen uit te halen maar gewoon een kleine boost.

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » zo 24 feb, 2013 16:57

hoi Joey,

ben je nog verder gegaan met het compressor-project voor A-types - ben erg nieuwsgierig. Je schrijft dat je de afmetingen en daarmee de opbrengst moet schatten - ik stel mij voor dat je de fine-tuning doet door te experimenteren met verschillende poelies en daarmee verschillende overbrengingsverhoudingen ??

ik denk dat er behoorlijk wat interesse is onder A-type rijders als je een serie van zo'n compressor/supercharger kunt maken - ik zou in ieder geval vooraan staan als deze redelijk betaalbaar zou zijn.
Misschien een idee om eens te vragen hoeveel mensen in willen schrijven op basis van een goed werkend exemplaar, mogelijk gestaafd met gemeten vermogen / koppel ???

Een supercharger geeft vanaf stationair tot max. toerental direct een goede bruikbare boost, geen 'turbo-gat', relatief eenvoudig in te bouwen, niet te veel aanpassingen, eenvoudiger te realiseren dan een turbo lijkt mij ? en met verschillende poelies kan ieder zelf bepalen hoeveel overdruk (en daarmee extra vermogen/koppel) hij wil realiseren - lees : extra vermogen versus betrouwbaarheid/temperatuurbelasting etc.

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » zo 24 feb, 2013 17:16

Leuk voor op het visa blokje dat ik deze zomer wil inbouwen

Plaats reactie