Slang gescheurd boven op benzine tank ?

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Slang gescheurd boven op benzine tank ?

Bericht door Art » zo 29 jul, 2012 13:43

Afbeelding
En dan bedoel ik dit slangetje, zit bovenop de tank tussen de plastic leiding en je tankvlotter. Heel vervelend als je hierdoor met pech komt te staan, en je kan zonder tank demontage ook niet de staat van het slangetje controleren :roll:

Toch hoef je niet perse gestrand te blijven als je de volgende dingen bij je hebt.
-schroevendraaier (om evt aanwezige slangklemmetjes los te draaien)
-lege wijnfles, of andere glazen pot/fles waar minimaal 1 liter in kan (liever geen plastic, dit kan niet zo goed tegen benzine)
- 2 meter universele benzineslang van 6 mm dik
-dikke tyraps/trekbandjes/binders of hoe je die dingen wilt noemen
-jerrycan met 5 liter benzine.
-evt een trechtertje

Controleer eerst of je pechgeval te wijten is aan dit slangetje door links vooraan bij de linker voorpoot van je chassis de slang die van de tank afkomt los te nemen bij het benzinefilter die je op die plek hebt zitten(als het goed is). Komt hier geen benzine meer uitlopen?, blaas dan voorzichtig in de slang en luister of je de lucht achteraan bij de tank hoort ontsnappen.

-Neem de 2 meter universele benzineslang en verbind dit met je benzinefilter (waar je de slang vanaf de tank net hebt losgehaald)
-Plaats de lege fles ergens in de motorruimte en maak deze stevig vast met de tyraps.
-Vul de fles dmv een trechter oid met benzine uit je jerrycan en hang het andere uiteinde van de 2 meter universele benzineslang in de fles.
-Start de motor (kan zijn dat je even langer door moet starten als je de carburateur al leeg gereden hebt.
Nu kan je in elk geval weer thuis of bij een garage komen om het te laten repareren. Vul evt de fles onderweg zo nodig bij.

Bij mij heeft dit onlangs nog goed gewerkt!




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dit is de plek waar het benzinefilter hoort te zitten, bij mijn eend was deze vervangen door een roetig pijpje maar het principe blijft hetzelfde, inmiddels heb ik daar ook weer een benzinefilter zitten.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » zo 29 jul, 2012 14:06

Dat roestige pijpje is origineel. Een benzine filter niet. Ik heb wel eens het ruitensproeier reservoir gevuld met benzine, en die aangesloten op de benzinepomp. Werkte ook prima. Alleen gaat daar niet heel veel benzine in.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 29 jul, 2012 14:19

Klopt. die pijpjes horen daar origineel te zitten en zijn volgens mij zelfs moeilijk aan te komen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » zo 29 jul, 2012 19:09

Oh nouja kijk eens aan, ik heb het pijpje wel bewaard.
Ik had ook nog aan het ruitensproeier reservoir zitten te denken maar toch niet gebruikt omdat ik niet wist hoe het plastik daarvan op benzine zou reageren.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 29 jul, 2012 22:53

Volgens mij zit dat pijpje daar zodat je daar de brandstoftoevoer kunt loskoppelen als je de motor wilt verwijderen.
Een brandstof filter heeft de eend nooit standaard gehad.

Ergste wat je tegenwoordig nog wel eens tegenkomt is dat mensen een filter monteren tussen de brandstofpomp en de carburateur.
Het filtertje zit dan een paar centimeter af van het uitlaatspruitstuk wat een paar honderd graden kan worden, doodeng :shock: :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 30 jul, 2012 09:40

David schreef:Ergste wat je tegenwoordig nog wel eens tegenkomt is dat mensen een filter monteren tussen de brandstofpomp en de carburateur.
Het filtertje zit dan een paar centimeter af van het uitlaatspruitstuk wat een paar honderd graden kan worden, doodeng :shock: :shock: :shock:
Zo rij ik al jaren rond en heb nog nooit problemen gehad. Je kunt het filtertje namelijk fixeren met een tyrap, dat het nog niet eens bij het spruitstuk in de buurt kan komen. Al zou het nog zo graag willen.

Onderaan lijkt me veel linker, met name als je soms offroad gaat. Daar stoot je zo'n filter zo kapot.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie