Mat Zwarte Dyane Super
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
denk de buisjes vanaf de koppen terug het blok in david....Joey_Brinkmann schreef:tegenslagje vandaag, ben erachter gekomen dat de olie retourbuisjes nogal lekken, dus volgende week de cilinderkoppen eraf halen en een oplossing bedenken.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
hulp nodig met een keuze te maken!
zaterdag ga ik dus een compressor ophalen, voor het snelle blok eigenlijk.
maar nu blijkt dat van dit blok de retour leidingen best wel lek zijn.
nu heb ik 2 keuzes eigenlijk. waarvan een meer tijd / geld kost. en de andere beetje dubbel werk is.
ik heb namelijk nog een blok liggen. die wou ik zodra ik mijn dyane klaar had, helemaal reviseren, en dingen upgraden waarvan:
1600cc bigbore kit.
cilinderkoppen laten revisren / kleppen vervangen door groter / flowen.
extra oliekoelers,
compressor,
2 dubbele webers,
en alles helemaal netjes stralen / laten balanceren en dergelijke.
zoals je ziet nogal een lijstje maarja, om dit blok heleaal lek dicht te krijgen moet hij ook uit elkaar, en compleet nieuwe pakkingen / keeringen.
of ik zoek een tijdelijke oplossing wat weinig kost en simpel te doen is, zodat ik gewoon rond kan rijden.
of ik laat het zoals het is en vul steeds olie aan. en maak ondertussen zo snel mogelijk dat andere blok klaar.
of ik vervang allepakkingen / keeringen, en maak dat standaar blok goed.
dusja ik heb eigenlijk 3 opties. wat zijn jullie adviezen ?!
zaterdag ga ik dus een compressor ophalen, voor het snelle blok eigenlijk.
maar nu blijkt dat van dit blok de retour leidingen best wel lek zijn.
nu heb ik 2 keuzes eigenlijk. waarvan een meer tijd / geld kost. en de andere beetje dubbel werk is.
ik heb namelijk nog een blok liggen. die wou ik zodra ik mijn dyane klaar had, helemaal reviseren, en dingen upgraden waarvan:
1600cc bigbore kit.
cilinderkoppen laten revisren / kleppen vervangen door groter / flowen.
extra oliekoelers,
compressor,
2 dubbele webers,
en alles helemaal netjes stralen / laten balanceren en dergelijke.
zoals je ziet nogal een lijstje maarja, om dit blok heleaal lek dicht te krijgen moet hij ook uit elkaar, en compleet nieuwe pakkingen / keeringen.
of ik zoek een tijdelijke oplossing wat weinig kost en simpel te doen is, zodat ik gewoon rond kan rijden.
of ik laat het zoals het is en vul steeds olie aan. en maak ondertussen zo snel mogelijk dat andere blok klaar.
of ik vervang allepakkingen / keeringen, en maak dat standaar blok goed.
dusja ik heb eigenlijk 3 opties. wat zijn jullie adviezen ?!
Hey Joey,
Een lekkende olieleiding is toch niet zo spannend om op te lossen?
Banjobouten los en nieuw speciaal pakkinkje (zo'n dubbel ding) erop.
Heb je de banjobouten goed zitten, kleine openingen op cilinders?
Tis ff lastig om de beplating e.d. weer weg te halen, maar echt ingewikkeld is het niet.
Heb je een nieuwe olieleiding gebruikt?
Een lekkende olieleiding is toch niet zo spannend om op te lossen?
Banjobouten los en nieuw speciaal pakkinkje (zo'n dubbel ding) erop.
Heb je de banjobouten goed zitten, kleine openingen op cilinders?
Tis ff lastig om de beplating e.d. weer weg te halen, maar echt ingewikkeld is het niet.
Heb je een nieuwe olieleiding gebruikt?
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27
Het gaat hier om een Dyane met Ami Super chassis met 4 cylinder 1299 cc GSA motor met electronische ontsteking.
De extra "buisjes"oplossing van een engelse GS/GSA onderdelenspecialist zou ook mogelijk een tijdelijke oplossing kunnen bieden.
Mocht je interesse hebben , ik heb hier nog een setje op reserve liggen.
Rene ter Veer
De extra "buisjes"oplossing van een engelse GS/GSA onderdelenspecialist zou ook mogelijk een tijdelijke oplossing kunnen bieden.
Mocht je interesse hebben , ik heb hier nog een setje op reserve liggen.
Rene ter Veer
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

daar is het te zien, is van 2 keer dat wel dus eerst rondje rijden dan terug zetten en de volgende dag weer een rondje.
ik ken die buisjes voor erover, maar vindt ze redelijk prijzig, en zeker als ik erbij denk dat het maar tijdelijk gaat zijn tot mijn andere blok klaar is.
en op sommige forums zeggen ze nogal veel over de rare montage wijze en dergelijke
gr joey
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Mijn advies is:Gaat er eerst maar eens mee rijden.Alle GSen waren niet echt oliedicht.Er zit ook zo veel olieverbindingen aan de buitenkant dat je alleen met een complete vernieuwing van alle pakkingen het kan oplossen.Gezien jouw plannen zou ik dit voor me uitschuiven tot je een andere motor heb om te rijden.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: