Mat Zwarte Dyane Super

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 31 jul, 2012 22:08

Joey,
Help even wat bedoel je met olieretour lekkage?
Olievulpijp, olieleiding, lekkage aan de oliekoeler?

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 1 aug, 2012 18:10

Joey_Brinkmann schreef:tegenslagje vandaag, ben erachter gekomen dat de olie retourbuisjes nogal lekken, dus volgende week de cilinderkoppen eraf halen en een oplossing bedenken.
denk de buisjes vanaf de koppen terug het blok in david....
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » wo 1 aug, 2012 18:37

klopt die buisjes zijn het.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » wo 1 aug, 2012 22:02

hulp nodig met een keuze te maken!

zaterdag ga ik dus een compressor ophalen, voor het snelle blok eigenlijk.
maar nu blijkt dat van dit blok de retour leidingen best wel lek zijn.
nu heb ik 2 keuzes eigenlijk. waarvan een meer tijd / geld kost. en de andere beetje dubbel werk is.

ik heb namelijk nog een blok liggen. die wou ik zodra ik mijn dyane klaar had, helemaal reviseren, en dingen upgraden waarvan:

1600cc bigbore kit.
cilinderkoppen laten revisren / kleppen vervangen door groter / flowen.
extra oliekoelers,
compressor,
2 dubbele webers,
en alles helemaal netjes stralen / laten balanceren en dergelijke.

zoals je ziet nogal een lijstje maarja, om dit blok heleaal lek dicht te krijgen moet hij ook uit elkaar, en compleet nieuwe pakkingen / keeringen.

of ik zoek een tijdelijke oplossing wat weinig kost en simpel te doen is, zodat ik gewoon rond kan rijden.

of ik laat het zoals het is en vul steeds olie aan. en maak ondertussen zo snel mogelijk dat andere blok klaar.

of ik vervang allepakkingen / keeringen, en maak dat standaar blok goed.


dusja ik heb eigenlijk 3 opties. wat zijn jullie adviezen ?!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 2 aug, 2012 08:36

Dat ligt aan de hoeveelheid die het lekt.Er zit een groot verschil tussen dreinen en er uit lopen met plassen op staat,waar je hem parkeert

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 2 aug, 2012 09:10

Hey Joey,

Een lekkende olieleiding is toch niet zo spannend om op te lossen?
Banjobouten los en nieuw speciaal pakkinkje (zo'n dubbel ding) erop.
Heb je de banjobouten goed zitten, kleine openingen op cilinders?
Tis ff lastig om de beplating e.d. weer weg te halen, maar echt ingewikkeld is het niet.
Heb je een nieuwe olieleiding gebruikt?

75-amitolee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27

Bericht door 75-amitolee » do 2 aug, 2012 09:34

Het gaat hier om een Dyane met Ami Super chassis met 4 cylinder 1299 cc GSA motor met electronische ontsteking.

De extra "buisjes"oplossing van een engelse GS/GSA onderdelenspecialist zou ook mogelijk een tijdelijke oplossing kunnen bieden.

Mocht je interesse hebben , ik heb hier nog een setje op reserve liggen.

Rene ter Veer

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 2 aug, 2012 09:48

Sorry,maar het gaat om de olieretourleiding tussen de kop en het blok.
Waar de eend op elke kop 2 retour pijpen heeft doet de gsa motor het net 1 pijp per 2 cilinders.Een los pijpje met 2 O ringen

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 2 aug, 2012 12:01

Afbeelding

daar is het te zien, is van 2 keer dat wel dus eerst rondje rijden dan terug zetten en de volgende dag weer een rondje.

ik ken die buisjes voor erover, maar vindt ze redelijk prijzig, en zeker als ik erbij denk dat het maar tijdelijk gaat zijn tot mijn andere blok klaar is.
en op sommige forums zeggen ze nogal veel over de rare montage wijze en dergelijke

gr joey

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 2 aug, 2012 23:15

Mmmm had weer evn niet goed opgelet.
Tuurlijk zat hier geen 2cv motor in, foutje sorry...

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 3 aug, 2012 08:27

Mijn advies is:Gaat er eerst maar eens mee rijden.Alle GSen waren niet echt oliedicht.Er zit ook zo veel olieverbindingen aan de buitenkant dat je alleen met een complete vernieuwing van alle pakkingen het kan oplossen.Gezien jouw plannen zou ik dit voor me uitschuiven tot je een andere motor heb om te rijden.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 3 aug, 2012 09:10

Klinkt als een wijs advies, Gerard.

Zou ik denk ik ook doen.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » vr 3 aug, 2012 11:29

oke, dan rij ik hier wel mee rond en vul ik goed olie aan. over een 3 maanden zoiets zal ik aan de revisie / tuning van het andere blok beginnen.

gr

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 5 aug, 2012 22:40

Afbeelding

Afbeelding

alvast meer onderdelen voor mijn volgend motorblok!

binnekort ook is de cilinders uitkotteren / honen. naar een 1600cc boring.
heb besloten dat toch zelf te gaan doen ipv een kant en klare set kopen.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 6 aug, 2012 09:02

Dat lijken wel de carburateurs van een Alfa-Romeo Boxermotor?

Plaats reactie