mijn gedachte. waarom denk je dat die fransen soms zo overkomen tegen nederlanders...David schreef:Daar word ik toch zo moe vansellavie schreef:welja ga gerust op de bonnefooi, ik heb op tal van chambre d'hotes (b&b) geslapen, super!! Frankrijk is een mooi land, alleen jammer dat er Fransen wonen
Hoe Hollands wil je het hebben bbrrr....naargeestig klein....
Zuid - Frankrijk, wat te doen?
-
- Heavy user
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Retro-eend
In Epinac, tussen Beaune en Autun zit een oud-wegenwachter die daar apartementen verhuurd (evt. met eend).
Het is een mooie omgeving en een ideale tussenstop voor een reis naar zuid-Frankrijk.
http://www.retro-eend.com/arrangement_b ... ngement=13
Het is een mooie omgeving en een ideale tussenstop voor een reis naar zuid-Frankrijk.
http://www.retro-eend.com/arrangement_b ... ngement=13
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Ok ik heb een route uitgestippelt tot aan montelimar ( daar zitten wij ongeveer)
Dus eerst snelweg tot aan nancy, dan van de weg af en de D674 op. Bij neufchateau de D74 op richting langres en dan de D974 naar Dijon ( dit is de eerste dag )
Dan de tweede dag:
D974 en daarna de N6 naar Lyon. Vervolgens de N7 tot aan Montelimar.
Die D74 weg wordt op de kaart aangegeven als kleinere weg. Is dit echt zo of is dit een oude route nationale weg? Op de kaart is de D674 namelijk een stuk om in vergelijking met de D74.
Nog aanmerkingen hierop? Moet in 2 dagen gebeuren.
Dus eerst snelweg tot aan nancy, dan van de weg af en de D674 op. Bij neufchateau de D74 op richting langres en dan de D974 naar Dijon ( dit is de eerste dag )
Dan de tweede dag:
D974 en daarna de N6 naar Lyon. Vervolgens de N7 tot aan Montelimar.
Die D74 weg wordt op de kaart aangegeven als kleinere weg. Is dit echt zo of is dit een oude route nationale weg? Op de kaart is de D674 namelijk een stuk om in vergelijking met de D74.
Nog aanmerkingen hierop? Moet in 2 dagen gebeuren.
- André Post
- Heavy user
- gelemotor
- Regelmatige poster
en wat je moet hebben? als je eend nu zonder problemen rijdt, dan doet hij dat ook uren achter elkaar op weg naar het mooie zuiden. dakje open, zonnebril op en de eerste paar dagen je voorhoofd en neus insmeren met een beschermende factor. meer niet. mooi toch?[/quote]
en je knieen heb ik gemerkt!
Korte broek aan gehad met dak open, loop je lekker voor ** met alleen twee rode knietjes...
Gr, Luc
en je knieen heb ik gemerkt!
Korte broek aan gehad met dak open, loop je lekker voor ** met alleen twee rode knietjes...
Gr, Luc
Laatst gewijzigd door gelemotor op di 7 aug, 2012 00:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Duck your life
- gelemotor
- Regelmatige poster
Bonnefooi kan prima!
Neem een credit card mee en je kan bijna altijd terecht in een Formule 1 of iets dergelijks zoals een Etappe hotel.
Gewoon een bed en een ontbijt, meer niet en weer verder.
Dat doe ik dan met een goede navigatie, die laat je einde van de dag ook weer zien waar er nog een hotel zit, of waar je toch nog kan tanken bijvoorbeeld.
Navigatie is misschien duur, maar absoluut z'n geld waard.
Zeker als het gaat om mooie routes.
Vraag eens om de z.g. motorkaart bij je (Garmin) navigatie, en je komt altijd waar je wil en over de mooiste en schattigste weggetjes.
Ik ben zo naar Saint Tropez geweest, helemaal binnendoor en de reis is ook al vakantie!
De omgeving rond Riez / Georges Du Verdon is ook schitterend, rijd dan via Grenoble en Gap door de bergen.
Het is een Eend, en die gaat niets uit de weg!!!!!
Houd wel altijd je oliepeil in de gaten...zeker bij ineens verre reizen.
Denk alleen om je remmen, als je ze ruikt ga je zelf effe een een flesje water drinken??
Fijne vakantie!
Gr, Luc
Neem een credit card mee en je kan bijna altijd terecht in een Formule 1 of iets dergelijks zoals een Etappe hotel.
Gewoon een bed en een ontbijt, meer niet en weer verder.
Dat doe ik dan met een goede navigatie, die laat je einde van de dag ook weer zien waar er nog een hotel zit, of waar je toch nog kan tanken bijvoorbeeld.
Navigatie is misschien duur, maar absoluut z'n geld waard.
Zeker als het gaat om mooie routes.
Vraag eens om de z.g. motorkaart bij je (Garmin) navigatie, en je komt altijd waar je wil en over de mooiste en schattigste weggetjes.
Ik ben zo naar Saint Tropez geweest, helemaal binnendoor en de reis is ook al vakantie!
De omgeving rond Riez / Georges Du Verdon is ook schitterend, rijd dan via Grenoble en Gap door de bergen.
Het is een Eend, en die gaat niets uit de weg!!!!!
Houd wel altijd je oliepeil in de gaten...zeker bij ineens verre reizen.
Denk alleen om je remmen, als je ze ruikt ga je zelf effe een een flesje water drinken??
Fijne vakantie!
Gr, Luc
Duck your life
-
- Veelvuldig poster
- renate
- Regelmatige poster
Afslag 13 nemen op de A31 bij Touls, dan de D674 richting Colombey-Les-Belles. (Langres/Neufchâteau staat al op de borden) Daarna de D74, dat is uitstekend te rijden, erg leuke route.
Tip: een goed en goedkoop hotelletje kun je op de route vinden in Bourg sainte Marie.
Heeft een eenvoudige maar erg goede menukaart.
Dit is het hotelletje.
En de weg er langs de D974
Na Langres de D974 volgen.
Zo ging men 30 jaar geleden vanuit Nederland naar Spanje en de Fanse zuidkust.
Greetzz Renate.
Tip: een goed en goedkoop hotelletje kun je op de route vinden in Bourg sainte Marie.
Heeft een eenvoudige maar erg goede menukaart.
Dit is het hotelletje.
En de weg er langs de D974
Na Langres de D974 volgen.
Zo ging men 30 jaar geleden vanuit Nederland naar Spanje en de Fanse zuidkust.
Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.