Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
Alle Franse Eendenliefhebbers staat op hun naad! In Frankrijk is de APK ("CT") elke twee jaar en voor een speciaal kenteken ("Carte Grise de collection") zelfs pas een keer in de 5 jaren. Dan mag je alleen maar in je eigen district en aangrenzende districten rijden. De Europese Commissie wil per 2014 de regels in Europa gelijktrekken, dus elk jaar APK.
De Franse eendenliefhebbers kermen nu op hun sites dat ze als melkkoe gebruikt worden. Een APK kost in Frankrijk nu ruim 50 Euro, dus wat duurder dan bij ons. Daar staat tegenover dat als er een klein probleempje gevonden wordt, je verplicht moet terugkomen (binnen 2 maanden) om te laten zien dat het opgelost is. Dan krijg je alsnog de goedkeuring zonder extra kosten
De Franse eendenliefhebbers kermen nu op hun sites dat ze als melkkoe gebruikt worden. Een APK kost in Frankrijk nu ruim 50 Euro, dus wat duurder dan bij ons. Daar staat tegenover dat als er een klein probleempje gevonden wordt, je verplicht moet terugkomen (binnen 2 maanden) om te laten zien dat het opgelost is. Dan krijg je alsnog de goedkeuring zonder extra kosten
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Yes, na een week bij de garage heb ik ee(i)ndelijk een road legal!
Helaas wel vol geregend door lekkage bij de ventilatieklep maar dat mag de pret niet drukken. Gelijk 200 km gereden en hij begint los te komen!
wel even wennen in de regen, misschien iets met anti condens insmeren.
In tussentijd hiermee vermaakt, hoog tijd voor een Citroen-versie
heb al een tijdje terug deze niet verstelbare maar wel hele solide 2cv dakdragers gekocht, blijken ze 1-2 centimeter te smal, arelaxed! ik ga wel even met de bankschroef aan de slag om ze pas te maken maar vind het toch wel erg vreemd.
Helaas wel vol geregend door lekkage bij de ventilatieklep maar dat mag de pret niet drukken. Gelijk 200 km gereden en hij begint los te komen!
wel even wennen in de regen, misschien iets met anti condens insmeren.
In tussentijd hiermee vermaakt, hoog tijd voor een Citroen-versie
heb al een tijdje terug deze niet verstelbare maar wel hele solide 2cv dakdragers gekocht, blijken ze 1-2 centimeter te smal, arelaxed! ik ga wel even met de bankschroef aan de slag om ze pas te maken maar vind het toch wel erg vreemd.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Ik heb mijn eend (2cv4 1974) APK klaar en wil hem laten keuren. Ik ben nu op zoek naar een goed APK adres waar ze gewend zijn eenden te keuren (zeker gezien sommige verhalen hier in dit topic...).
Ik woon zelf in Eindhoven en zoek dus iets in Eindhoven of directe omgeving.
Ik las al eerder dat adressen / bedrijven niet in topic mogen worden genoemd maar wel via PM. Dus als je een tip hebt: graag even een berichtje.
Alvast bedankt!
Paul
Ik woon zelf in Eindhoven en zoek dus iets in Eindhoven of directe omgeving.
Ik las al eerder dat adressen / bedrijven niet in topic mogen worden genoemd maar wel via PM. Dus als je een tip hebt: graag even een berichtje.
Alvast bedankt!
Paul
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Bovenstaande hoeft al niet meer! Ik had een tip van een mede forum lid over een APK keuringssattion in Aalst. Ben er vandaag geweest. Terzake kundig, proffesioneel en vriendelijk. Duidelijk eenden gewend.
Kon nog even ter plaatse wat repareren aan de verlichting (iets verkeerd aangesloten bij achterlichten. Begon te prutsen met verlichting nog aan dus sprongen er twee zekering ook nog eens... Zul je altijd zien...)
Kon ook meekijken met de hele keuring wat ook interessant was (zag ik de oranje eend eens goed van de onderzijde).
Maar vooral: ik ben er weer voor 2 jaar van af!
Kon nog even ter plaatse wat repareren aan de verlichting (iets verkeerd aangesloten bij achterlichten. Begon te prutsen met verlichting nog aan dus sprongen er twee zekering ook nog eens... Zul je altijd zien...)
Kon ook meekijken met de hele keuring wat ook interessant was (zag ik de oranje eend eens goed van de onderzijde).
Maar vooral: ik ben er weer voor 2 jaar van af!