bigbore kit
-
- Gebruiker
bigbore kit
wie heeft er ervaring met een zogeheten bigboard kit set ( te verkrijgen bij diverse eendezaken)
Mijn eend mag nl wel wat meer vermogen krijgen om zo ook de 80 km per uur met caravannetje dr achter te kunnen halen
advies van een zaak was dus de bigboard kit
dan zou je nl nooit meer anders willen
een andere dealer geeft aan dat t gebruik hiervan ook wel eens tegen wil vallen, dat ik er geen wonderen van moet verwachten
ik sta dus in dubio
heeft er iemand ervaring mee?
Mijn eend mag nl wel wat meer vermogen krijgen om zo ook de 80 km per uur met caravannetje dr achter te kunnen halen
advies van een zaak was dus de bigboard kit
dan zou je nl nooit meer anders willen
een andere dealer geeft aan dat t gebruik hiervan ook wel eens tegen wil vallen, dat ik er geen wonderen van moet verwachten
ik sta dus in dubio
heeft er iemand ervaring mee?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Lees deze topics eens door:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11567
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5076
vooral het tweede topic bevat veel informatie over een big bore
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11567
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5076
vooral het tweede topic bevat veel informatie over een big bore
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
hee idd
al een heel topic over dit onderwerp
sorry.....wist schijnbaar de juiste benaming niet ( schijnbaar verkeerd verstaan)
zo te lezen zijn de ervaringen verschillend
mn eerste gevoel zegt nog niet doen
gaan denk ik eerst maar s kleppen stellen en dan maar weer eens zien
en zal mn man ( als automonteur) t topic wat al bestaat eens vragen te lezen. Kijken wat hj zegt
merci in ieder geval al voor alle info
groetjes
al een heel topic over dit onderwerp
sorry.....wist schijnbaar de juiste benaming niet ( schijnbaar verkeerd verstaan)
zo te lezen zijn de ervaringen verschillend
mn eerste gevoel zegt nog niet doen
gaan denk ik eerst maar s kleppen stellen en dan maar weer eens zien
en zal mn man ( als automonteur) t topic wat al bestaat eens vragen te lezen. Kijken wat hj zegt
merci in ieder geval al voor alle info
groetjes
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik zeg niet doen,
met een caravan eravhter ga je je motor zwaar belasten en dus extra warmte genereren. wardoor je eerder kans op een castloper krijgt (waar ik bij bigbore toch al regelmatig eits over hoor)
er gaat niets boven de betrouwbaarheid van een origineel goed onderhouden blokje. en ik denk dat dat toch best belangrijk is als je op vakanite bent
zelf heb ik afgelopen zomer een te zware caravan meegesleept en dat ging prima. (in nl 95 er mee gehaald en in de bergen ook geen probleem)
ik zeg: zorg dat je blokje gewoon goed in orde is en kies er een juiste versnellingsbak erbij. dit zou voldoende moeten zijn naar mijn mening /ervaring
met een caravan eravhter ga je je motor zwaar belasten en dus extra warmte genereren. wardoor je eerder kans op een castloper krijgt (waar ik bij bigbore toch al regelmatig eits over hoor)
er gaat niets boven de betrouwbaarheid van een origineel goed onderhouden blokje. en ik denk dat dat toch best belangrijk is als je op vakanite bent
zelf heb ik afgelopen zomer een te zware caravan meegesleept en dat ging prima. (in nl 95 er mee gehaald en in de bergen ook geen probleem)
ik zeg: zorg dat je blokje gewoon goed in orde is en kies er een juiste versnellingsbak erbij. dit zou voldoende moeten zijn naar mijn mening /ervaring
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Heb een bigbore.
Bigbore is leuk voor meer vermogen tijdens cruisen binnendoor. Maar wil je betrouwbaar meer trekkracht, dan zou ik voor Visa gaan.
Bigbores kunnen zoals gezegd hun warmte minder goed kwijt.
Heb de mijne gemonteerd ivm de aanhanger, maar resultaat is dat er nog nooit een aanhanger achter heeft gehangen en ik daar nu de Ami voor misbruik. Maar dat heeft ook te maken met mijn voorzichtigheid.
Bigbore is leuk voor meer vermogen tijdens cruisen binnendoor. Maar wil je betrouwbaar meer trekkracht, dan zou ik voor Visa gaan.
Bigbores kunnen zoals gezegd hun warmte minder goed kwijt.
Heb de mijne gemonteerd ivm de aanhanger, maar resultaat is dat er nog nooit een aanhanger achter heeft gehangen en ik daar nu de Ami voor misbruik. Maar dat heeft ook te maken met mijn voorzichtigheid.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
heb er sind kort weer een maar helemaal niet tevreden, weinig compressie en loopt niet echt heel soepel, hij kan iig wel veel hebben ik heb hier alleen maar bergen en het is mega warm!! nog steeds geen vastloper gehad haha
een goede 602 cc loopt harder en rijd veeel beter.
visa is een goed alternatief!
r
een goede 602 cc loopt harder en rijd veeel beter.
visa is een goed alternatief!
r
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik had een VISA 652 en daar probleemloos 2x mee naar Afrika geweest. Een Bigbore heeft als voordeel dat je geen aanpassingen hoeft te maken mbt de electronica en pasvorm van de versnellingsbak.
Maar waarom combineer je niet een Visa met een eendeblok. Deze worden verkocht door VGS in Belgie. Je krijgt dan de Visa cilinders/zuigers op een 2CV blok. Geen gedoe met oververhitting en nooit meer last van lekkende brilrubbers. Er rijden al heel veel motoren rond met dit concept, nog nooit problemen gehoord en een hoop Touareg deelnemers hadden dit blok.
Wil je een stapje meer kan je ook naar de 710CC in een 2CV blok, dan zijn de Visa cilinders opgeboord en plaatsen ze eigen overmaatse zuigers. Ik rijd zelf met zo'n blok en je weet niet wat je overkomt
Filip is nu zelfs bezig met een 850CC 2Cv blokje, helemaal onvoorstelbaar .
VGS is te vinden op: http://vgs2cv.be/
Maar waarom combineer je niet een Visa met een eendeblok. Deze worden verkocht door VGS in Belgie. Je krijgt dan de Visa cilinders/zuigers op een 2CV blok. Geen gedoe met oververhitting en nooit meer last van lekkende brilrubbers. Er rijden al heel veel motoren rond met dit concept, nog nooit problemen gehoord en een hoop Touareg deelnemers hadden dit blok.
Wil je een stapje meer kan je ook naar de 710CC in een 2CV blok, dan zijn de Visa cilinders opgeboord en plaatsen ze eigen overmaatse zuigers. Ik rijd zelf met zo'n blok en je weet niet wat je overkomt

VGS is te vinden op: http://vgs2cv.be/
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Ik heb na veel peinzen een visa gekocht, zoals ik in het andere topic al zei: Naar mijn idee is orgineel citroen beter. Er zijn ook veel mensen die al jaren met een big bore rijden en daar nooit problemen mee hebben gehad, dit geld ook voor de visa's. Er zijn er ook veel die wel problemen hebben gehad, zowel met big bore als visa. Er is geen duidelijk antwoord, het gaat voor een deel ook op gevoel. Een big bore heeft als nadeel dat het nog wel eens warm wil worden. De visa heeft als nadeel dat de topsnelheid iets lager kan worden, (zeker als je een eendenbak gebruikt, dyane/acadyane is beter), maar in mijn geval maakt me dat niet zoveel uit. Ik wil op een betrouwbare manier meer trekkracht voor de klapkar en dan mag je toch geen 120. Er staan nog regelmatig visa motoren te koop, op marktplaats laatst zelfs nog twee. Misschien staat degene die op de 2cv markt stond er nog op. Er is ook een eendimporteur waarvan ik weet dat hij er nog +- 20 heeft staan, dus met dde verkrijgbaarheid zit het wel oke
-
- Regelmatige poster
ik heb straks misschien nog wel een goed lopend visa blok over met alle benodige electronica / bak eventueel.
ga voor de pickup een standaard blokje gereviseerd blokje erin hangen, zodat ik daarop kan testen met wat ideen om meer vermogen te krijgen, zonder de betrouwbaarheid al te veel naar benede te halen.
wat bij bigbore vooral belangrijk is is de staat van de rest van je onderdelen. aangezien de tolleranties een stuk kleiner zijn bij bigbore als met een standaard blokje.
ik ben zelf een grote voorstander van proberen / aanpassingen en alles, maar snap goed dat niet iedereen zo is. hoe dan ook blijft een goed standaard motortje het betrouwbaarst.
ga voor de pickup een standaard blokje gereviseerd blokje erin hangen, zodat ik daarop kan testen met wat ideen om meer vermogen te krijgen, zonder de betrouwbaarheid al te veel naar benede te halen.
wat bij bigbore vooral belangrijk is is de staat van de rest van je onderdelen. aangezien de tolleranties een stuk kleiner zijn bij bigbore als met een standaard blokje.
ik ben zelf een grote voorstander van proberen / aanpassingen en alles, maar snap goed dat niet iedereen zo is. hoe dan ook blijft een goed standaard motortje het betrouwbaarst.
-
- Gebruiker
hee mensen bedankt voor alle reacties
mn gevoel zegt nog steeds niet aan beginnen
we gaan eerst maar s kleppen stellen en dan s verder kijken
visa blok optie gooi ik bij manlief in de groep ( ik ben vant gevoel, hij van t rationele technische
)
misschien toch nog maar met twee auto's naar t grenstreffen
de renault 4 die de caravan trekt en ik in mn eendje in de eend
en dan zien we daarna wel weer verder
maar top dat jullie zo meedenken
merci!!!!
mn gevoel zegt nog steeds niet aan beginnen
we gaan eerst maar s kleppen stellen en dan s verder kijken
visa blok optie gooi ik bij manlief in de groep ( ik ben vant gevoel, hij van t rationele technische

misschien toch nog maar met twee auto's naar t grenstreffen
de renault 4 die de caravan trekt en ik in mn eendje in de eend
en dan zien we daarna wel weer verder
maar top dat jullie zo meedenken
merci!!!!
-
- Gebruiker