Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ah, dus de ervaringen met beide zijn goed, met de sicaflex wat minder. In de bootjeswereld is ook wel bekend dat op bepaalde sicaflex de verf niet goed hecht.
vandaag aan het kitten geslagen; ik had van beide nog wat staan. De carosseriekit is veeeeel dunner dan de polymax. Die druk ik verder in de naad. Dat lijkt mij beter.
Ik kit nu de binnenkant met de carosseriekit. De naad van het motorkapscharnier en aan de achterkant bij de achterlichtbalk met polymax. Nu voor de vakantie de onderkant en het chassis nog in de RX4 en RX10 en de boel kan weken lang drogen.
Voor de holle ruimten heb ik zo'n onderbus spuit uit een set van Ferm. Ik ben al even op zoek om daar een verlengslang op de krijgen speciaal voor holle ruimten. Op een landrover forum las ik dat zoiets schijnt te bestaan.
De vorige eend met die bus van Ferm en dan 6 Atm er op, dan kom je ook wel in alle hoeken van het chassis en dorpels. Maar ik wil het nu eens anders doen.
Iemand een tip?
Gr Rob
vandaag aan het kitten geslagen; ik had van beide nog wat staan. De carosseriekit is veeeeel dunner dan de polymax. Die druk ik verder in de naad. Dat lijkt mij beter.
Ik kit nu de binnenkant met de carosseriekit. De naad van het motorkapscharnier en aan de achterkant bij de achterlichtbalk met polymax. Nu voor de vakantie de onderkant en het chassis nog in de RX4 en RX10 en de boel kan weken lang drogen.
Voor de holle ruimten heb ik zo'n onderbus spuit uit een set van Ferm. Ik ben al even op zoek om daar een verlengslang op de krijgen speciaal voor holle ruimten. Op een landrover forum las ik dat zoiets schijnt te bestaan.
De vorige eend met die bus van Ferm en dan 6 Atm er op, dan kom je ook wel in alle hoeken van het chassis en dorpels. Maar ik wil het nu eens anders doen.
Iemand een tip?
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op vr 20 jul, 2012 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
aan de achterkant heb ik eerst alles gelast; er zitten daar geen ruimtes waar je niet bij kan. Bij het voorruitframe: eerst de binnenkant in de epoxy spuiten, dan de gaatjes ponsen en de plaatsen onder de gaatjes waar gelast moet worden weer kaalslijpen. Na het lassen vlakslijpen en dan de buitenkant in de epoxy. En dan ps afkitten. De holle ruimten worden na het afspuiten nog met RX 5 en RX 7 gedaan.
De kit aan de binnenkant van de koets is carosseriekit; lekker dun en je krijgt het heel ver in de naad. Aan de buitekant de polymax.
Gr Rob
De kit aan de binnenkant van de koets is carosseriekit; lekker dun en je krijgt het heel ver in de naad. Aan de buitekant de polymax.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ja, die overweging ken ik wel.
ik heb eerst alleen de onderste bodem gekocht, en toen ik aan het slijpen was gedacht|: tja, waar moet ik het nu aan vast lassen?? Het werden dan toch lappen en lapjes. Uiteindelijk een hele achterbak nieuw gekocht. Dat zit dan ook al aan elkaar gepuntlast. Nu het klaar is heb ik daar geen spijt van: gewoon alles is nieuw. komende 30 jaar gaan omkijken naar.
|Gr Rob
ik heb eerst alleen de onderste bodem gekocht, en toen ik aan het slijpen was gedacht|: tja, waar moet ik het nu aan vast lassen?? Het werden dan toch lappen en lapjes. Uiteindelijk een hele achterbak nieuw gekocht. Dat zit dan ook al aan elkaar gepuntlast. Nu het klaar is heb ik daar geen spijt van: gewoon alles is nieuw. komende 30 jaar gaan omkijken naar.
|Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
juist, eerst spuiten, dan kitten! er wordt toch vaak nog eerst gekit en dan gespoten en dat betekent binnen 5 jaar roest, zonde van al het werk. zelfs bij eendjes gezien die hersteld waren door eendenspecialisten...RobM schreef: Na het lassen vlakslijpen en dan de buitenkant in de epoxy. En dan pas afkitten
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
reservewielbak
Kijk, zo ziet er uit!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: reservewielbak
je ontkomt niet aan losse plaatjes als je hier alleen een bodem in zet. Als dat over drie jaar gaat roesten ben je de sjaak want je kan er absoluut niet meer bij en de benzinetank zit er naast. Als je daar weer wil slijpen en lassen ben je de sigaar.theoenmarion schreef:Kijk, zo ziet er uit!
En een koets restaureren kost inderdaad weel meer dan je in eerste instantie denkt. Maar ach, als je lekker rondrijdt ben je die 100 extra ook weer vergeten.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer: