Restauratie rode 2cv6, kontaktslot

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 19 jul, 2012 11:54

Laatst gewijzigd door David op vr 16 nov, 2012 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 19 jul, 2012 16:55

op womi technobond-kit hecht de verf wel. Geen enkel probleem.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » do 19 jul, 2012 17:28

ik heb er met sikaflex geen enkele last van gehad moet ik zeggen!
Heb ook wel eens een auto aflaten kitten met inotech of zo iets
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 19 jul, 2012 18:58

ah, dus de ervaringen met beide zijn goed, met de sicaflex wat minder. In de bootjeswereld is ook wel bekend dat op bepaalde sicaflex de verf niet goed hecht.

vandaag aan het kitten geslagen; ik had van beide nog wat staan. De carosseriekit is veeeeel dunner dan de polymax. Die druk ik verder in de naad. Dat lijkt mij beter.

Ik kit nu de binnenkant met de carosseriekit. De naad van het motorkapscharnier en aan de achterkant bij de achterlichtbalk met polymax. Nu voor de vakantie de onderkant en het chassis nog in de RX4 en RX10 en de boel kan weken lang drogen.

Voor de holle ruimten heb ik zo'n onderbus spuit uit een set van Ferm. Ik ben al even op zoek om daar een verlengslang op de krijgen speciaal voor holle ruimten. Op een landrover forum las ik dat zoiets schijnt te bestaan.
De vorige eend met die bus van Ferm en dan 6 Atm er op, dan kom je ook wel in alle hoeken van het chassis en dorpels. Maar ik wil het nu eens anders doen.

Iemand een tip?

Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op vr 20 jul, 2012 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 20 jul, 2012 03:18

Laatst gewijzigd door David op vr 16 nov, 2012 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » ma 13 aug, 2012 21:14

Ziet er strak uit Robm. Gebruik je de epoxi voor dat je gaat lassen? Kun je hier overheen lassen. En de kit, breng je dat nu op het kale plaatwerk aan of toch eerst primer? Hier zijn diverse verhalen over. Ik gebruik Seal-Fix.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 14 aug, 2012 17:24

aan de achterkant heb ik eerst alles gelast; er zitten daar geen ruimtes waar je niet bij kan. Bij het voorruitframe: eerst de binnenkant in de epoxy spuiten, dan de gaatjes ponsen en de plaatsen onder de gaatjes waar gelast moet worden weer kaalslijpen. Na het lassen vlakslijpen en dan de buitenkant in de epoxy. En dan ps afkitten. De holle ruimten worden na het afspuiten nog met RX 5 en RX 7 gedaan.
De kit aan de binnenkant van de koets is carosseriekit; lekker dun en je krijgt het heel ver in de naad. Aan de buitekant de polymax.



Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 14 aug, 2012 17:43

Ik zit alleen nog een beetje met de twijfel of ik de complete reserwielbak moet vervangen of alleen de bodemplaat. De onderste plaat is verrot maar de rand is alleen verrot waar ik hem aan de bodemplaat moet lassen. Of ik maak een herstelstuk om de ronde bak!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 14 aug, 2012 17:49

ja, die overweging ken ik wel.
ik heb eerst alleen de onderste bodem gekocht, en toen ik aan het slijpen was gedacht|: tja, waar moet ik het nu aan vast lassen?? Het werden dan toch lappen en lapjes. Uiteindelijk een hele achterbak nieuw gekocht. Dat zit dan ook al aan elkaar gepuntlast. Nu het klaar is heb ik daar geen spijt van: gewoon alles is nieuw. komende 30 jaar gaan omkijken naar.


|Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 14 aug, 2012 17:57

Ja, ik denk dat ik dat ook maar doe! Maar het is wel weer ca € 150.00, en er zit al zoveel nieuw plaatwerk aan!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 14 aug, 2012 17:57

RobM schreef: Na het lassen vlakslijpen en dan de buitenkant in de epoxy. En dan pas afkitten
juist, eerst spuiten, dan kitten! er wordt toch vaak nog eerst gekit en dan gespoten en dat betekent binnen 5 jaar roest, zonde van al het werk. zelfs bij eendjes gezien die hersteld waren door eendenspecialisten...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

reservewielbak

Bericht door theoenmarion » di 14 aug, 2012 18:08

Kijk, zo ziet er uit!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 14 aug, 2012 21:23

Vernieuwen die handel.
Anders doe je werk voor niets want over 2 jaar weer ellende.
En bovendien, waar wil je de kofferbakbodem aan vastlassen?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: reservewielbak

Bericht door RobM » do 16 aug, 2012 20:26

theoenmarion schreef:Kijk, zo ziet er uit!
je ontkomt niet aan losse plaatjes als je hier alleen een bodem in zet. Als dat over drie jaar gaat roesten ben je de sjaak want je kan er absoluut niet meer bij en de benzinetank zit er naast. Als je daar weer wil slijpen en lassen ben je de sigaar.

En een koets restaureren kost inderdaad weel meer dan je in eerste instantie denkt. Maar ach, als je lekker rondrijdt ben je die 100 extra ook weer vergeten.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 16 aug, 2012 22:17

Jullie hebben me wel degelijk overtuigd. Ik ga binnenkort een nieuwe bak halen. Als het goede heb gezien op uw forum kan ik het beste beginnen met de staartstukken van het achterscherm, klopt dat?
Wat doe ik met de onderkant van de vloerplaten(nieuwe), prime ik deze met een epoxy lak?

Plaats reactie