Negen van de tien keer?????!!!!! En dan heb je steeds een goede bobine bij je? Je bent en grootverbruiker! Als je een goede bobine hebt, dan blijf je daar toch gewoon mee rijden? Bobines verbruik je niet hoor. Als ze "kapot gaan", zijn ze meestal slecht behandeld. (contactpuntjes te nauw afgesteld, contact aan laten staan e.d.) En inderdaad: Als je een elektronische ontsteking hebt, wordt het lastiger om je bobine te mishandelen. Zelf heb ik in ruim 30 jaar en met honderdduizenden kilometers achter de wielen alle mogelijk pech gehad behalve een kapotte bobine.Twécévé schreef:Altijd een goede bobine bij je hebben en bij slecht lopen even de draden op die nieuwe bobine aansluiten. 9 van de 10 x is bij mij het probleem dan over.
Zo rijd ik regelmatig rond (let niet op het touwtje, dat was een noodreparatie onderweg).
slecht starten
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Met mijn 18PK een paar jaar geleden een slechte bobine gehad.
Beginnend met wat vage klachten over ploffen bij gasgeven vanaf stationair,
tot uiteindelijk afslaan en niet meer willen starten.
Alle 2 bobines die ik had bleken zo slecht.
Dit alles met 123 ontsteking.
De nieuwe 6 volt bobine doet het voorlopig uitstekend.
Beginnend met wat vage klachten over ploffen bij gasgeven vanaf stationair,
tot uiteindelijk afslaan en niet meer willen starten.
Alle 2 bobines die ik had bleken zo slecht.
Dit alles met 123 ontsteking.
De nieuwe 6 volt bobine doet het voorlopig uitstekend.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
is het probleem bij jou al opgelost Duck-Tuc?
Ik heb het zelfde probleem met mijn eend. de motor draait soms "zwaar" rond tijdens het starten. de accu is ongeveer 3 jaar oud maar ik twijfel of het echt aan de accu ligt.
zou het ook kunnen door slecht afgestelde ontsteking of heeft het daar niets mee te maken?
het is bij mij overigens begonnen na nieuwe zuigers en cilinders en ik heb er niet altijd last van... soms start ie wel goed dan weer niet
Ik heb het zelfde probleem met mijn eend. de motor draait soms "zwaar" rond tijdens het starten. de accu is ongeveer 3 jaar oud maar ik twijfel of het echt aan de accu ligt.
zou het ook kunnen door slecht afgestelde ontsteking of heeft het daar niets mee te maken?
het is bij mij overigens begonnen na nieuwe zuigers en cilinders en ik heb er niet altijd last van... soms start ie wel goed dan weer niet
2cv6 club 1984 restauratie
vochtigheid kan denk ik met dit weer geen probleem zijn. bougies kabels en bobine zijn nieuw.
het probleem dit zich het "beste" voor als de motor warm is. net nog een accu eraan gehangen en dat maakte geen verschil. ik zal eens kijken of ik nog een andere startmotor heb dan zal ik die eens proberen. moet ook het tijdstip maar eens opnieuw controleren/afstellen.
het probleem dit zich het "beste" voor als de motor warm is. net nog een accu eraan gehangen en dat maakte geen verschil. ik zal eens kijken of ik nog een andere startmotor heb dan zal ik die eens proberen. moet ook het tijdstip maar eens opnieuw controleren/afstellen.
2cv6 club 1984 restauratie
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
vandaag weer gaan rijden, ik zet hem af en tijdje later weer willen starten en lap, weer deed m niks...
ik eens wat aan de kabels geprutst en nu was er een moertje van de alternator los, waar de stroomkabel aan vast hing,
ik dat vast gedraait, de papa geroepen om te duwen, en meteen weer aan de gang en heel de dag nog genoten van een rit, 2x afgezet starte weer meteen..
ik hoop dat het nu is opgelost.
ik eens wat aan de kabels geprutst en nu was er een moertje van de alternator los, waar de stroomkabel aan vast hing,
ik dat vast gedraait, de papa geroepen om te duwen, en meteen weer aan de gang en heel de dag nog genoten van een rit, 2x afgezet starte weer meteen..
ik hoop dat het nu is opgelost.