Mat Zwarte Dyane Super
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
dat is mooi kloten! laat je niet afschepen door de verzekeraar met een flutbedrag, je hebt gelukkig een hoop foto's om te laten zien hoeveel werk en aandacht er in zit.
ik heb ook zoiets aan de hand gehad, ook met een 80 plusser die het linker portier van m'n acadiane in reed. haar zoon belde en zei dat hij 100 euro wilde geven en dan moest het maar goed zijn want het was toch maar een oud lijk (de auto, niet zijn moeder). moest dreigen met de politie voordat de verzekeringspapieren ingevuld werden. schade was meer dan de dagwaarde volgens de verzekeraar, ik kreeg 1.000 euro met behoud van het "wrak". de deur ging nog open en dicht, dus niets aan gedaan.
twee weken later rijdt iemand m'n voorspatbord aan gort terwijl de acadiane geparkeerd stond en rijdt gewoon door. gebeurde voor een terras van een kroeg, dus een hoop getuigen. politie heeft de dader achterhaald, auto werd weer total loss verklaard, kreeg ik weer 1.000 euro! ander spatbord gehaald voor 35 euro...
ik hoop dat het voor jou ook zo'n winstgevend verhaal wordt, ik kan je vertellen dat dat de eerste frustratie goed verzacht
.
in ieder geval sterkte toegewenst.
ik heb ook zoiets aan de hand gehad, ook met een 80 plusser die het linker portier van m'n acadiane in reed. haar zoon belde en zei dat hij 100 euro wilde geven en dan moest het maar goed zijn want het was toch maar een oud lijk (de auto, niet zijn moeder). moest dreigen met de politie voordat de verzekeringspapieren ingevuld werden. schade was meer dan de dagwaarde volgens de verzekeraar, ik kreeg 1.000 euro met behoud van het "wrak". de deur ging nog open en dicht, dus niets aan gedaan.
twee weken later rijdt iemand m'n voorspatbord aan gort terwijl de acadiane geparkeerd stond en rijdt gewoon door. gebeurde voor een terras van een kroeg, dus een hoop getuigen. politie heeft de dader achterhaald, auto werd weer total loss verklaard, kreeg ik weer 1.000 euro! ander spatbord gehaald voor 35 euro...
ik hoop dat het voor jou ook zo'n winstgevend verhaal wordt, ik kan je vertellen dat dat de eerste frustratie goed verzacht

in ieder geval sterkte toegewenst.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
achja, ik kan in iedergeval inderdaad goed laten zien wat er aan gedaan is, en dan hij vrijwel helemaal nieuw is.
ze nam iniedergeval meteen de schuld opzich, en was erg geschrokken. [kan ook komen omdat ik er nogal extreem uit zie met mijn piercings in me gezicht en lang haar]
maar toch is het echt k@t, want hij was net klaar. achja vandaag al een vervangend spatbordje opgehaald. nu nog een voorfront zien te vinden.
achja als hij straks helemaal klaar is vlug laten taxateren en all risk verzekeren. gezien er straks toch berhoorlijk wat geld in zit.
ze nam iniedergeval meteen de schuld opzich, en was erg geschrokken. [kan ook komen omdat ik er nogal extreem uit zie met mijn piercings in me gezicht en lang haar]
maar toch is het echt k@t, want hij was net klaar. achja vandaag al een vervangend spatbordje opgehaald. nu nog een voorfront zien te vinden.
achja als hij straks helemaal klaar is vlug laten taxateren en all risk verzekeren. gezien er straks toch berhoorlijk wat geld in zit.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
alvast onderdelen bij elkaar aan zoeken voor de reperatie,
een zo goed als nieuw spatbord met paar kleine deukjes die er zo uit zijn.
iemand toevallig nog een voorfront over? liefst zo strak mogelijk natuurlijk maar beetje werk is niet erg.
ook begonnen aan tekenen van het intereur, ik ga toch voor iets van kuipstoelen voor denk ik. zodat het wat veiliger zit.
en een kooi constructie erin, maar wel een die mooi past / zoveel mogelijk uit het zicht zit.
en ook nog bezig geweest met het bedenken van een mooi manier om een 5 bak in te bouwen zonder te verlegen. nu via vrienden in finland een manier gevonden. zonder te verlengen / zonder mijn bak over mijn stuuras heen te bouwen.
bij een 2cv zou dan de kap 3cm verlengt moetne worden maar gelukkig heb ik een dyane..

een zo goed als nieuw spatbord met paar kleine deukjes die er zo uit zijn.
iemand toevallig nog een voorfront over? liefst zo strak mogelijk natuurlijk maar beetje werk is niet erg.
ook begonnen aan tekenen van het intereur, ik ga toch voor iets van kuipstoelen voor denk ik. zodat het wat veiliger zit.
en een kooi constructie erin, maar wel een die mooi past / zoveel mogelijk uit het zicht zit.
en ook nog bezig geweest met het bedenken van een mooi manier om een 5 bak in te bouwen zonder te verlegen. nu via vrienden in finland een manier gevonden. zonder te verlengen / zonder mijn bak over mijn stuuras heen te bouwen.
bij een 2cv zou dan de kap 3cm verlengt moetne worden maar gelukkig heb ik een dyane..
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
Ik had nogveen motorkap liggen in redelijke staat. Al het plaatwerk ligt in mijn werkplaats en de auto staat thuis voor de deur.
Zoek alleen nog een redelijk voorfront.
Heb al redelijk wat voor bereiding gedaan voor de schade expert.
Heb een overzicht met de kosten van nieuwe plaatwerk delen / benodigheden, en een lijst met alle benodigde herstel werkzaam heden met een schatting van de tijd die ervoor nodig is.
Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen eraan.
Zoek alleen nog een redelijk voorfront.
Heb al redelijk wat voor bereiding gedaan voor de schade expert.
Heb een overzicht met de kosten van nieuwe plaatwerk delen / benodigheden, en een lijst met alle benodigde herstel werkzaam heden met een schatting van de tijd die ervoor nodig is.
Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen eraan.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
Ik had nogveen motorkap liggen in redelijke staat. Al het plaatwerk ligt in mijn werkplaats en de auto staat thuis voor de deur.
Zoek alleen nog een redelijk voorfront.
Heb al redelijk wat voor bereiding gedaan voor de schade expert.
Heb een overzicht met de kosten van nieuwe plaatwerk delen / benodigheden, en een lijst met alle benodigde herstel werkzaam heden met een schatting van de tijd die ervoor nodig is.
Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen eraan.
Zoek alleen nog een redelijk voorfront.
Heb al redelijk wat voor bereiding gedaan voor de schade expert.
Heb een overzicht met de kosten van nieuwe plaatwerk delen / benodigheden, en een lijst met alle benodigde herstel werkzaam heden met een schatting van de tijd die ervoor nodig is.
Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen eraan.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
precies. en jij hebt nog een redelijke motorkap liggen. laat de expert maar uitgaan van de prijs van een nieuwe!
je hebt het aantal uur ook al uitgedokterd, laat de expert maar vertellen waar hij aan denkt.
en ook als hij je positief verrast: meteen zeiken dat het niet genoeg is.
en dat is geen oplichten, ik betaal nu ruim 29 jaar verzekeringspremies en er is heel wat meer geld richting de verzekeraars gegaan dan richting mij...
je hebt het aantal uur ook al uitgedokterd, laat de expert maar vertellen waar hij aan denkt.
en ook als hij je positief verrast: meteen zeiken dat het niet genoeg is.
en dat is geen oplichten, ik betaal nu ruim 29 jaar verzekeringspremies en er is heel wat meer geld richting de verzekeraars gegaan dan richting mij...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
Bericht gehad van de verzekering gehad. Ze zeiden dat ik maar moest zoeken waar ik vervangende onderdelen vandaan ging halen / de prijs ervan. Hun wisten dat zo niet bij zo'n oude auto.
En volgende week komt de expert om erover te onderhandelen. Ze zijn tot nu toe erg behulpzaam geweest en snappen dat de onderdelen erg duur zijn bij zo'n ""custom made"" auto.
Dus hopelijk zit het een beetje mee. En dan erna vlug de schade maken. Dit ziet er niet uit
En volgende week komt de expert om erover te onderhandelen. Ze zijn tot nu toe erg behulpzaam geweest en snappen dat de onderdelen erg duur zijn bij zo'n ""custom made"" auto.
Dus hopelijk zit het een beetje mee. En dan erna vlug de schade maken. Dit ziet er niet uit
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Dat is een twijfelachtige redenatie. Het idee bij een verzekering is niet dat het pas eerlijk is als je meer geld uit je verzekering haalt dan je er instapt, het idee is dat je een risico collectief deelt. Dat betekent dat je meebetaalt aan schades van anderen en daarmee jezelf verzekert (vandaar de term) van financiele ondersteuning op het moment dat het bij jou misgaat en je zelf de schade misschien niet kunt opbrengen.supercees schreef:
en dat is geen oplichten, ik betaal nu ruim 29 jaar verzekeringspremies en er is heel wat meer geld richting de verzekeraars gegaan dan richting mij...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ik hoef niet meer geld dan ik betaal, ik wil evenveel terug als wat ik betaal. daar is mijn autopremie op gebaseerd:
risicofactoren als leeftijd, gebied waar je woont en aantal kilometers per jaar wordt daarin meegenomen.
zelfde als een tandartsverzekering: voor de premie die ik per jaar moet betalen kan ik anderhalf gaatje laten vullen. ik heb gemiddeld minder dan anderhalf gaatje per jaar en heb daarom dus geen tandartsverzekering. ik ga dan toch geen premie betalen zodat anderen hun slechte gebit voor niets kunnen laten fixen?
ik ben toch zeker sinterklaas niet?
tel al je verzekeringpremies maar eens op wat jij in je leven gaat betalen en kijk dan ook even naar de mooie kantoorpanden van de verzekeraars...
ik heb een w.a. verzekering, inboedelverzekering, opstalverzekering, reiskostenverzekering, 4 autoverzekeringen, ziektekostenverzekering, rechtsbijstandverzekering. deze acht ik noodzakelijk omdat de kosten die deze verzekeringen erg de pan uit kunnen rijzen en sommige zijn verplicht. ik heb nog nooit wat geclaimd. dus betaal mij maar af en toe wat autoschades uit...
risicofactoren als leeftijd, gebied waar je woont en aantal kilometers per jaar wordt daarin meegenomen.
zelfde als een tandartsverzekering: voor de premie die ik per jaar moet betalen kan ik anderhalf gaatje laten vullen. ik heb gemiddeld minder dan anderhalf gaatje per jaar en heb daarom dus geen tandartsverzekering. ik ga dan toch geen premie betalen zodat anderen hun slechte gebit voor niets kunnen laten fixen?
ik ben toch zeker sinterklaas niet?
tel al je verzekeringpremies maar eens op wat jij in je leven gaat betalen en kijk dan ook even naar de mooie kantoorpanden van de verzekeraars...
ik heb een w.a. verzekering, inboedelverzekering, opstalverzekering, reiskostenverzekering, 4 autoverzekeringen, ziektekostenverzekering, rechtsbijstandverzekering. deze acht ik noodzakelijk omdat de kosten die deze verzekeringen erg de pan uit kunnen rijzen en sommige zijn verplicht. ik heb nog nooit wat geclaimd. dus betaal mij maar af en toe wat autoschades uit...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Toen ik schade met de Ami had moesten we gokken wat de prijzen waren. Je zou de Dyane vereniging kunnen vragen welke prijzen hun hanteren. Ik heb toen het magazijn van de AVN als leidraad gepakt.
Bij schade aan mijn eend was het makkelijker. Dan pak je de club cassis folder erbij en ga je rekenen. Experts weten dan hoeveel het spuiten van een deur kost.
Wanneer je geen reparatieplicht hebt, kun je er dan zelf oudere deuren inhangen. Mijn verzekering vond dat geen probleem, maar dan zouden ze bij een tweede schade wel van oudere deuren uitgaan.
Bij schade aan mijn eend was het makkelijker. Dan pak je de club cassis folder erbij en ga je rekenen. Experts weten dan hoeveel het spuiten van een deur kost.
Wanneer je geen reparatieplicht hebt, kun je er dan zelf oudere deuren inhangen. Mijn verzekering vond dat geen probleem, maar dan zouden ze bij een tweede schade wel van oudere deuren uitgaan.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
ik heb al een lijst met bedrijven waar ik nieuw plaatwerk voor mijn dyane kan kopen, en wat het kost / verzendkosen en alles.Punky schreef:Toen ik schade met de Ami had moesten we gokken wat de prijzen waren. Je zou de Dyane vereniging kunnen vragen welke prijzen hun hanteren. Ik heb toen het magazijn van de AVN als leidraad gepakt.
Bij schade aan mijn eend was het makkelijker. Dan pak je de club cassis folder erbij en ga je rekenen. Experts weten dan hoeveel het spuiten van een deur kost.
Wanneer je geen reparatieplicht hebt, kun je er dan zelf oudere deuren inhangen. Mijn verzekering vond dat geen probleem, maar dan zouden ze bij een tweede schade wel van oudere deuren uitgaan.
en ook alle werkzaam heden omdat al het plaatwerk eigenlijk aangepast was vanwege de gsa motor.
volgende week ergens komt de de schade expert, dus ik ben benieuwd. tot die tijd niks kan ik niet echt iets aan mn dyane doen, maarja druk bezig met de plannen en dergelijke, dusja voorloopig weinig update's.