Mat Zwarte Dyane Super
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
naja niet aan de dyane werken betekend niet, helemaal niks doen.
gereedschap voor 2cv en dergelijke om de fusee eruit te krijgen.
maar dan een wat degelijkere variant. zal niet snel kapot gaan, of er moet fout met het gereedschap omgegaan worden.
het is dan ook behoorlijk groot, de lengte is ong. 50 cm
ga ze maken zodra er wat intresse in is.
gereedschap voor 2cv en dergelijke om de fusee eruit te krijgen.
maar dan een wat degelijkere variant. zal niet snel kapot gaan, of er moet fout met het gereedschap omgegaan worden.
het is dan ook behoorlijk groot, de lengte is ong. 50 cm
ga ze maken zodra er wat intresse in is.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik ben benieuwd hoeveel ton perskracht je hiermee kan creëren. Ik heb een tijd terug speciaal zo'n fusee stempel set gekocht en een pers gemaakt. Maar een potkrik van 5 ton was niet voldoende...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
De beste manier is inderdaad onder spanning zetten en er een flinke klap op geven, met alleen een pers 'schrik' je het materiaal niet. Heb dit ook vaker op het werk gedaan 7 tot 10 ton met de pers en hett ding doet niets, inspannen en een flinke klap (lees dikke bankhamer of moker) en dan gaat ie ineens!
Wel een mooi stuk gereedschap wat je ervoor wilt maken! Succes
Wel een mooi stuk gereedschap wat je ervoor wilt maken! Succes
Citroen 2cv6 special 1986
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
dat klopt, en de draad die hier op zit is m26x1.5 dus dat is ook niet iets wat je zomaar buigt of kapot te slaan is.2cvmaarten schreef:De beste manier is inderdaad onder spanning zetten en er een flinke klap op geven, met alleen een pers 'schrik' je het materiaal niet. Heb dit ook vaker op het werk gedaan 7 tot 10 ton met de pers en hett ding doet niets, inspannen en een flinke klap (lees dikke bankhamer of moker) en dan gaat ie ineens!
Wel een mooi stuk gereedschap wat je ervoor wilt maken! Succes
weer wat afstel gereedschap voor remmen van de hy,
na gemaakt van een orginele set. ze zijn nog niet helemaal klaar maar dat komt wel.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Waarom verzekert iemand zich überhaubt dan ergens voor? Als iedere verzekerde er vanuit ging dat hij recht had op evenveel uitkering als inleg, wie betaalt dan de uitkering van schades die hoger zijn dan de inleg die iemand betaalt heeft? Het hele idee van een verzekering is dat je je indekt voor het risico dat je een schade krijgt die je niet kunt betalen, en dat je dat collectief doet. En ja, daarmee betaal jij mee aan de schade van anderen, maar daardoor betalen anderen mee aan eventuele schade bij jou. Zo werkt een verzekering.supercees schreef:ik hoef niet meer geld dan ik betaal, ik wil evenveel terug als wat ik betaal. daar is mijn autopremie op gebaseerd:
risicofactoren als leeftijd, gebied waar je woont en aantal kilometers per jaar wordt daarin meegenomen.
zelfde als een tandartsverzekering: voor de premie die ik per jaar moet betalen kan ik anderhalf gaatje laten vullen. ik heb gemiddeld minder dan anderhalf gaatje per jaar en heb daarom dus geen tandartsverzekering. ik ga dan toch geen premie betalen zodat anderen hun slechte gebit voor niets kunnen laten fixen?
ik ben toch zeker sinterklaas niet?
tel al je verzekeringpremies maar eens op wat jij in je leven gaat betalen en kijk dan ook even naar de mooie kantoorpanden van de verzekeraars...
ik heb een w.a. verzekering, inboedelverzekering, opstalverzekering, reiskostenverzekering, 4 autoverzekeringen, ziektekostenverzekering, rechtsbijstandverzekering. deze acht ik noodzakelijk omdat de kosten die deze verzekeringen erg de pan uit kunnen rijzen en sommige zijn verplicht. ik heb nog nooit wat geclaimd. dus betaal mij maar af en toe wat autoschades uit...
Of verzekeringsmaatschappijen te mooie panden hebben weet ik niet, ik heb eerder het idee dat sommige te veel divident uitkeren aam aandeelhouders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
w.a. autoverzekering is verplicht, opstalverzekering is verplicht door de bank bij een koophuis net als vaak ook een levensverzekering.Captain Krimson schreef:Waarom verzekert iemand zich überhaubt dan ergens voor?
voor de rest hoef je geen verzekering te nemen, dat is een risico wat je zelf afweegt, afhankelijk ook van je inkomen maar zeker ook van je karakter.
ik denk dat je kan stellen dat mensen die zich overal voor verzekeren het liefst op een "all inclusif" vakantie gaan en als dat leuk was er nog jarenlang komen. en in een opel of volkswagen rijden.
avonturiers hebben genoeg aan een reisverzekering.
maar goed, we dwalen af, mijn stelling is dat, als het gaat om autoverzekeringen, het helemaal niet erg is om er af en toe "wat uit te slepen"'.
zeker niet als je, zoals ik, de ervaring hebt dat er verzekeringsmaatschappijen zijn die er alles aan doen om niet of zo weinig mogelijk uit te keren.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50