Mijn andere eendje. aurevoir!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » do 19 jul, 2012 18:50

Nou, daar sta ik dan.......met pech op de carpool plaats langs de n206 bij zoeterwoude-dorp. Eerst bokken nu niets meer. Sta op de anwb te wachten. Net.ff zelf gekeken, carb is leeg en er komt ook geen benzine meer uit de pomp. zit nog wel in de tank dus de benzinepomp.zal wel stuk zijn.
wachten duurde lang als je honger hebt.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » do 19 jul, 2012 21:28

Inmiddels weer thuis, De anwb man heeft me ff naar huis gesleept aangezien ik maar zo,n 5 km van huis af was. eend kon helaas niet meteen gerepareerd worden. De slang bovenop de tank is of gescheurd, of hij ligt eraf maar omdat te kunnen beoordelen moet de tank er onder uit. Kan ik mooi meteen een nieuwe vlotter erin zetten.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 19 jul, 2012 22:16

steek dan gelijk een nieuwe brandstof slang (was je waarschijnlijk al wel van plan, maar toch) en doe dat dan eigenlijk helemaal. ook het voorste gedeelte. die is waarschijnlijk net zo oud. kan jezelf een hoop ellende besparen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » do 19 jul, 2012 23:07

Ja dat was wel de bedoeling ja, voorste deel ziet er idd ook zo best niet meer uit.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 20 jul, 2012 02:54

Zul je zien dat dat slangetje gespleten is.
Is een raar "verloopje" wat helaas vaak voor pech zorgt.

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » vr 20 jul, 2012 19:53

Kan het me voorstellen ja, het is ook de enige plek die je niet zonder demontage kan controleren bij dit type eenden. Toch wel lastig dat dat ouderwetse luikje vervallen is. Nieuwe vlotter heb ik besteld(meter werkte nog maar half) dus volgende week maar even op de brug het zooitje er onderuithalen.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 20 jul, 2012 23:55

Is inderdaad een shitklusje.

Succes !!

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » zo 29 jul, 2012 21:55

De klus is inmiddels geklaard, het verloopje bleek inderdaad gescheurd te zijn, ook heb ik meteen een nieuwe vlotter erin gezet dus de benzine meter is nu ook weer betrouwbaar. Benzine slangen voor heb ik ook vervangen.

Afbeelding
De schuldige aan mijn pechgeval
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » zo 29 jul, 2012 22:33

Is echt een bekend euvel.
Met dank aan de gordelbrug voor de achtergordels. Daardoor zit er geen luikje meer voor de vlotter.....

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » di 4 sep, 2012 22:33

Zoooooooooooooo, eindelijk maar eens een begin gemaakt in het opknap proces van deze eend.
Heeft lang geduurd maar ach.... hij rijd zo lekker en dat is dus precies hetgene en enigste wat ik er tot nu toe mee gedaan heb.
Afgelopen zaterdag ben ik dus begonnen met lassen, de voetenbak/bodemplaat rechts.

Afbeelding
Zo zag het eruit, op het eerste gezicht ziet het er niet zo rot uit, maar dat lijkt maar zo. Je kan hier de aanhechting van de bodemplaat aan het schuine deel van de voetenbak naar beneden drukken en is dus van elkaar afgerot.

Afbeelding
De rottigheid er uit geslepen, ook een stuk van de bodemplaat was al zacht dus dit er ook mee uitgehaald.
(je kijkt nu voor een deel tegen de binnenzijde van de holleruimte van de voetenbak aan. Ook hier zit al wat roest, maar dit is oppervlakkig en zal na het lassen behandeld worden.

Afbeelding
Eerst een passende mal van karton gemaakt en daarna uitgetekend op een plaat staal.

Afbeelding
Uitgeknipt met een plaatsnijder.

Afbeelding
ff passen nogmaals.

Afbeelding
Eerste stuk zit er in gelast.

Afbeelding

Afbeelding
2e stuk staal passend gemaakt op dezelfde manier als het eerste stuk.

Afbeelding
2e stuk er in gelast.

Afbeelding
lassen een beetje vlak geslepen

Afbeelding
vers in de zink spray. en laten drogen...

Afbeelding
eerst rijkelijk ingesmeerd met owatrol, 24 uur laten drogen en de lasranden afgekit.
(Kit heeft weer 24 uur de tijd gekregen om te drogen)

Afbeelding
Afbeelding
Onderkant ook in de zinkspray, owatrol en lasranden afgekit (zelfde manier als de bovenkant)

Afbeelding
Afbeelding
Eindresultaat, geheel met de roller en zwarte boten lak weer zwart geverfd (onderkant ook)

Totale tijd dat ik met het laswerk bezig geweest ben is zo,n 3 en een half tot 4 uur.
Volgende keer zo,n zelfde operatie, maar dan de voetenbak aan de bestuurderskant. Deze lijkt op het eerste gezicht minder erg er aan toe te zijn dan de rechterkant die ik net gelast heb.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » za 8 sep, 2012 17:15

Vanochtend weer ff aan de zwarte eend gewerkt. Geen laswerk maar ff een reparatie tussendoor.
Ik heb aan de rechterkant de fuseepen, en bussen vervangen omdat deze erg veel speling had, tegenover vrijwel geen speling aan de linkerkant. Het was al met al een listig karwij maar de aanhouder wint. Ben er denk ik zo,n 2 uur mee bezig geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de nieuwe bussen zitten in het fuseestuk.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

sneuper2000
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door sneuper2000 » za 8 sep, 2012 21:27

hoi Art,

dat ziet er goed uit ik denk dat ik zo ook de voetenbak ga lassen werk hoofd zakelijk low budget en een plaatje metaal is er altijd wel.

groetjes Ronald van der Meer
Ronald heeft een 2cv6 1982

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » zo 9 sep, 2012 10:14

Ja waarom niet? Bij mij is de rest van de bodemplaat nog helemaal goed dus ik vond het persoonlijk onzin om er dan meteen maar een hele nieuwe bodem en voetenbak in te gaan zetten. Het ziet er mischien minder orgineel uit ja, maar het is net zo stevig en zit er goed in gelast dus dan is het mij wel best zo.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » zo 23 sep, 2012 14:54

Gister heb ik de bodem/voetenbak aan de bestuurderskant gelast, op de zelfde manier als eerder beschreven bij de rechterkant toen ik die gelast had. De voorkant is nu dus weer helemaal goed.

Afbeelding
zo was het......

Afbeelding
plaatje op maat gemaakt en er los in gepast...

Afbeelding
rondom afgelast.....

Afbeelding
onderkant

Afbeelding
vooraanzicht voetenbak links gezien vanuit de motorruimte. (dit zit normaal achter je spatbord verstopt)

Afbeelding
beetje zinkspray over al het gelaste werk.....

Afbeelding
ook zinkspray + lasranden afgekit omdat ik hier niet meer bijkom met de spatborden erop (en die moesten er wel weer op omdat ik weer met de eend naar huis moet.

Afbeelding
Afbeelding
ook het rechter sparbord eraf gehaald en daar de lasrand in de zinkspray gezet en daarna afgekit (laswerk vorige keer)

Inmiddels heb alles ingesmeerd met owatrol, als dit droog is morgen kit ik de rest af. Als de kit droog is verf ik het weer matzwart met botenlak.
Volgende keer zijn de gordelhoekjes achter aan de beurt, daarvoor ga ik kant en klare inlas gordelhoekjes kopen......intussen is de eend weer gewoon in gebruik....
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » zo 21 okt, 2012 15:31

Gister heb ik de gordelhoekjes achter aan beide kanten vervangen . Op dezelfde manier zoals ik al het andere laswerk al gedaan heb. Enige verschil is dat ik nu kant en klare inlas stukken gebruikt heb. Dus nu moet je het te maken gat aftekenen met de nieuwe stukken ipv de nieuwe stukken plaat op je gat passend te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

Plaats reactie