de nieuwe 2cv
de nieuwe 2cv
ik las gisterenmorgen de krant en tot mijn verbazing zag ik dit;
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... ord=klasse
http://translate.googleusercontent.com/ ... XqD3NaP2_w
dus na; de new beatle,de nieuwe fiat 500 en de nieuwe mini,
nu ook de nieuwe 2cv
wat vinden jullie hiervan?
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... ord=klasse
http://translate.googleusercontent.com/ ... XqD3NaP2_w
dus na; de new beatle,de nieuwe fiat 500 en de nieuwe mini,
nu ook de nieuwe 2cv
wat vinden jullie hiervan?
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
Ben benieuwd, maar er zal wel een aardig prijskaartje aan hangen.
Als je ziet wat de moderne Beetle, Fiat 500 en Mini moeten kosten, weet ik het wel.
En het zal zeker geen 2 cilinder zijn
Als je ziet wat de moderne Beetle, Fiat 500 en Mini moeten kosten, weet ik het wel.
En het zal zeker geen 2 cilinder zijn
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Ben ik bijna met je eens, bij Fiat betaal je alleen dik bij om een 2 cylinder erin te hebben.....JanR schreef:Ben benieuwd, maar er zal wel een aardig prijskaartje aan hangen.
Als je ziet wat de moderne Beetle, Fiat 500 en Mini moeten kosten, weet ik het wel.
En het zal zeker geen 2 cilinder zijn
En een Eend blijft een Eend, een opvolger is nooit hetzelfde!
Jammer dat er dan alleen ineens mensen bij komen die ook zeggen dat ze "eend " rijden, vaak zijn dat alleen de " Wannabees " of als de auto erg duur wordt, de Yuppen!
Nee, van mij hoeft het niet dus...
Gr, Luc
Duck your life
ik ben er inderdaad (nog) niet helemaal gerust in,een 2cv moet (vind ik) iets unieks blijven,en een klassiek straatbeeld geven,en dan gaat iedereen met een nieuwe eend op ons rustige,mooie forum beginnen over techniek van de nieuwe 2cv,en zo word het allemaal een stuk onoverzichtelijker (bv marktplaats ook) ik ben anders wel een beetje benieuwd naar de techniek hebben ze; dezelfde ophangingstechniek gebuikt?, welke motor zou erin zitten?,wat voor een schakelpook zou erin zitten?,...
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 353
- Lid geworden op: ma 2 jul, 2012 18:01
- Locatie: Etten-Leur
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
De voorbije jaren is er met de regelmaat van een klok een nieuwe versie van de legendarische Citroën 2pk aangekondigd. De nieuwe eend is er nu, hoewel de Citroën REVOLTe helemaal niets te maken heeft met de 2pk. Of toch?
Het design liegt er niet om: de REVOLTe heeft alle ingrediënten van de klassieke eend. De bolle neus, de ronde spatborden, de boog op de flank en de typische achterkant, alles ademt eend. Bovendien is de REVOLTe voorzien van een stoffen vouwdak.
Toch verschilt de nieuwe eend fundamenteel van het origineel. De 2pk moest destijds een mand eieren kunnen vervoeren zonder dat die eieren braken. De designstudie die Citroën nu voorstelt, is geen basisvervoermiddel maar een modieus stadswagentje dat exclusiviteit, sportiviteit en comfort wil uitstralen.
Cilinder extra
Onder de motorkap krijgt de REVOLTe een driecilinder dieselmotor, één cilinder meer dan de originele eend. De eend zou volgend jaar op de markt kunnen komen, 20 jaar nadat de originele eend na 42 jaar dienst uit productie werd genomen.
Guido Cloostermans
Bron: Magazine
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 24 apr, 2004 12:40
- Locatie: Anna Paulowna
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
geen belediging, geen retro, geen opvolger....
Die zijn er allemaal al.....
Een opvolger voor een eend moet je zoeken in het feit waar de eend ooit voor gemaakt is. De gewone man.
Die hoeft geen airco of open dak, maar een auto om van a naar b te reizen, met een hoed op (petje nu) een mud aardappelen (koffers voor weekendje weg nu) en een doos eieren (i-pad of zo nu) in veiligheid over een aardappel veld (vlaamse snelweg en rotterdamse stadsweg nu) te vervoeren.....
Die zijn er allemaal al, de eend was gewoon de voorloper (opa nu)!!!
Functie boven vorm, en die vorm werd een icoon, dat is de eend. Er zijn er zat te koop nu, voor gewone man's prijsjes, net als de eend toen. Alleen is er nu meer keuze, Citroen of niet.....
Vandaar de hoge prijs voor iets wat misschien ooit bij een oud-eend-rijder een retro gevoel zal gaan opwekken, maar het idee van de eend, de basiscs, die zijn er al genoeg !!!
Die zijn er allemaal al.....
Een opvolger voor een eend moet je zoeken in het feit waar de eend ooit voor gemaakt is. De gewone man.
Die hoeft geen airco of open dak, maar een auto om van a naar b te reizen, met een hoed op (petje nu) een mud aardappelen (koffers voor weekendje weg nu) en een doos eieren (i-pad of zo nu) in veiligheid over een aardappel veld (vlaamse snelweg en rotterdamse stadsweg nu) te vervoeren.....
Die zijn er allemaal al, de eend was gewoon de voorloper (opa nu)!!!
Functie boven vorm, en die vorm werd een icoon, dat is de eend. Er zijn er zat te koop nu, voor gewone man's prijsjes, net als de eend toen. Alleen is er nu meer keuze, Citroen of niet.....
Vandaar de hoge prijs voor iets wat misschien ooit bij een oud-eend-rijder een retro gevoel zal gaan opwekken, maar het idee van de eend, de basiscs, die zijn er al genoeg !!!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Citroen spreekt zelf ook niet over de Revolte als de nieuwe eend.
Dit in tegenstelling tot Volkswagen (the Beetle) BMW (de Mini) en Fiat met zijn 500.
Ik denk dat ze bij Citroen slim genoeg zijn om te erkennen dat er geen moderne eend gemaakt kan worden.
Maar Citroen weet wel dat je met bijzondere auto's de markt kan bedienen en de Revolte is op zijn minst heel bijzonder. Hoewel je je kunt afvragen wat er straks van bijvoorbeeld het totaal onpraktische interieur overblijft.
Dit in tegenstelling tot Volkswagen (the Beetle) BMW (de Mini) en Fiat met zijn 500.
Ik denk dat ze bij Citroen slim genoeg zijn om te erkennen dat er geen moderne eend gemaakt kan worden.
Maar Citroen weet wel dat je met bijzondere auto's de markt kan bedienen en de Revolte is op zijn minst heel bijzonder. Hoewel je je kunt afvragen wat er straks van bijvoorbeeld het totaal onpraktische interieur overblijft.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/