Oude radio voor een nieuwe vervangen
Oude radio voor een nieuwe vervangen
Ik heb nu een radio met cassette in de auto. Op zich heeft dat wel iets authentieks en romantisch, maar het is nogal irritant om telkens de tape van het cassettebandje zowat tot in de versnellingsbak terug te vinden, en ik wil 's ochtends weleens wat anders luisteren dan radio twee omdat de frequentieknop vast zit.
Nu wil ik een fatsoenlijke, moderne radio met USB inbouwen.
Ik heb een aantal draden lopen.
Onder andere twee voor de speakers rechts en links, 1 voor de antenne, 1 voor de stroom.
Nu wil het nog wel lukken de antenne en dergelijk aan te sluiten, dat spreekt redelijk voor zich, maar uit de speakers kom ik echt geen wijs. De moderne radio die ik van iemand heb overgenomen heeft tig draden in tig verschillende kleuren, heeft iemand een idee welke kleur uit de moderne radio voor de speakers dient?
Bedankt alvast.
Nu wil ik een fatsoenlijke, moderne radio met USB inbouwen.
Ik heb een aantal draden lopen.
Onder andere twee voor de speakers rechts en links, 1 voor de antenne, 1 voor de stroom.
Nu wil het nog wel lukken de antenne en dergelijk aan te sluiten, dat spreekt redelijk voor zich, maar uit de speakers kom ik echt geen wijs. De moderne radio die ik van iemand heb overgenomen heeft tig draden in tig verschillende kleuren, heeft iemand een idee welke kleur uit de moderne radio voor de speakers dient?
Bedankt alvast.
- André Post
- Heavy user
-
- Heavy user
Ooit hetzelfde probleem gehad bij een van mijn eerste auto... Te snel een radio gekocht van een medestudent zonder beschrijving....
Mijn oplossing was een contrastekker bij de plaatselijke electroboer. Deze had een beschrijving welke draad waar voor was. Deze eerst in de auto gemaakt en daarna de radio vast gestekkerd.
Je zal wel veel draden overhouden welke geen functie hebben in de eend!
Succes!
Mijn oplossing was een contrastekker bij de plaatselijke electroboer. Deze had een beschrijving welke draad waar voor was. Deze eerst in de auto gemaakt en daarna de radio vast gestekkerd.
Je zal wel veel draden overhouden welke geen functie hebben in de eend!
Succes!
- André Post
- Heavy user
Audio in en out is voor extra versterker en extra cd wisselaar of mp3 speler.
De ene grote connector met de gele en rode draden is voor de voeding en bv elec antenne.
De andere connector is voor 4 luidsprekers,
4 x 2 draden zijn er totaal 8.
De luidspreker draden hebben kleuren waaraan je kan zien wat bij elkaar hoort.
Een beetje Googlen op 'autoradio aansluiting' levert toch echt heel veel info.
De ene grote connector met de gele en rode draden is voor de voeding en bv elec antenne.
De andere connector is voor 4 luidsprekers,
4 x 2 draden zijn er totaal 8.
De luidspreker draden hebben kleuren waaraan je kan zien wat bij elkaar hoort.
Een beetje Googlen op 'autoradio aansluiting' levert toch echt heel veel info.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Kijk eens op http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html.
Daar staat een schema welke draad/kleur wat is
Daar staat een schema welke draad/kleur wat is
Punky besmette Senior met het citroenvirus
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
rood = cosntante + , direct van accu met 10 ampere zekering ertussen
geel = geschakelde + vanaf contact, contact aan of is ook tegelijk radio aan of uit
zwart = massa -, spreekt voor zich, mag naar accu maar ook een schroefje ergens in metaal is goed.
Rood en geel mag je samen doen, vanaf de accu, maar dan moet je altijd zelf je radio echt wel uitzetten.
Zet je rood en geel samen vanaf het contact, dan blijven de instellingen, zenders etc, niet vaststaan.
Ik zou een contra stekker halen bij de brezan, dan hoef je niet te knippen in deze, en kost geloof ik 10 euro ofzo.
Speakers even proberen welke voor achter, links rechts is. Als de radio eenmaal aan staan kun je met een speaker en de instellingen op de radio eenvoudig de juiste 2 vinden om aan te sluiten in je eendje!
En anders, Breda is niet direct naast de deur, maar als je naar Brielle wilt komen, zet ik m er zo voor je in!
geel = geschakelde + vanaf contact, contact aan of is ook tegelijk radio aan of uit
zwart = massa -, spreekt voor zich, mag naar accu maar ook een schroefje ergens in metaal is goed.
Rood en geel mag je samen doen, vanaf de accu, maar dan moet je altijd zelf je radio echt wel uitzetten.
Zet je rood en geel samen vanaf het contact, dan blijven de instellingen, zenders etc, niet vaststaan.
Ik zou een contra stekker halen bij de brezan, dan hoef je niet te knippen in deze, en kost geloof ik 10 euro ofzo.
Speakers even proberen welke voor achter, links rechts is. Als de radio eenmaal aan staan kun je met een speaker en de instellingen op de radio eenvoudig de juiste 2 vinden om aan te sluiten in je eendje!
En anders, Breda is niet direct naast de deur, maar als je naar Brielle wilt komen, zet ik m er zo voor je in!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed