Welke klem 1e uitlaatdemper en pijp

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Welke klem 1e uitlaatdemper en pijp

Bericht door Tha_Duck » zo 22 mei, 2011 20:39

Vrijdag is onderweg naar Duitsland de klem die de 1e demper en pijp naar achter bij elkaar houdt gesneuveld. Een hoop herrie en stank tot gevolg, en ben zaterdag op zoek geweest naar de juiste klem maar niet kunnen vinden. Provisorisch vastgezet en dat heeft de terugweg op 15km na gewerkt. Maar dit moet natuurlijk opgelost.

Nu ben ik dus op zoek naar de juiste klem. Voor mijn gevoel moet er een halve maanklem op van 36mm maar op de bekende 2cv webshops heb je alleen maar 47 en 49mm. Ik heb er 1 gevonden van 49mm maar die schuift er zo overheen. Ik heb ook de pijp gemeten en die is 32mm ongeveer.

Het gaat dus om de klem die om de flensen gaat, gun gum heb ik al.

Iemand die weet welke klem dat moet zijn? Dan kan ik die gaan kopen!
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » zo 22 mei, 2011 20:44

Nu begin ik ook zelf e twijfelen, zou de 47 niet op de maat (mm) slaan maar op het type oid? Maar er staat overal 47mm.

Of zowel mijn pijp als demper hebben een defecte flens, maar zo voelt het niet aan.

Dit is overigens wat ze me in Duitsland verkochten als halve maan 47mm:
Afbeelding
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 22 mei, 2011 21:09

Een eend heeft 4x 49 klemmen. Die zitten op de punten waar de kachelpot vast zit en 1x 47 klem. Deze zit tussen de eerste demper en de pijp naar de tweede demper.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » ma 23 mei, 2011 19:52

En gefixed :) Zieleman Vianen had de juiste klem. Heb het spatbord en driehoekje eraf gehaald zodat ik er goed bij kon om de zooi van zaterdag weer af te halen. Best stevig die gun gum :D

Daarna met wat gun gum de goede klem erop, lekker aangedraaid en de motor even laten draaien. Daarna nog een uurtje andere dingen aan de eend geknutseld en toen de motor gestart en uitlaat dichtgehouden en gewenst resultaat: hij is gasdicht :P

Ik ben weer blij! Morgen weer heerlijk met de Eend naar het werk!
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 15 okt, 2012 13:31

Een aanverwante vraag. Bij mij is de 2e demper (zie onder de bodemplaat) verrot en moet vervangen worden. Welke beugels heb ik nodig?

Zie bij BCC (http://www.burton2cvparts.com/motorbak- ... =3&sort=2a):
- uitlaatklem
- uitlaatklem halve maan 47 mm
- uitlaatklem halve maan 49 mm

Is de uitlaatklem halve maan vervangbaar door uitlaatklem? (dus niet de halve maan)

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 15 okt, 2012 20:01

2x uitlaatklem 36mm en evt 2x ophangplaatje
------------------------------
Traction 11 BL 1950

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » ma 15 okt, 2012 20:16

kijk eerst of je de tussenpijp en de achterpijp wel los krijgt.

zo niet dan
uitlaatklem halve maan 47 mm
en een tussenpijp
2x uitlaatklem 36mm
achterpijp
En eventuele bevestigings middelen die sneuvelen bij demontage.

(49mm)halve maan klemmen gaan over de flenzen spuitstuk kachelpot, kachelpot eerste demper. en dan nog een 47mm halvemaan klem over de flenzen eeste demper tussenpijp.
36 uitlaatklemmen klemmen de 2e demper stomweg over de tussen en eindpijp.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 16 okt, 2012 09:06

Dank!
Daar waar achterpijp en middenstuk (of tussenpijp of 2e demper, net wat je wilt) aan elkaar zitten is het doorgerot. Voor zover ik kan zien is het de tussenpijp die rot is, de achterpijp zou goed moeten zijn (maar bestel ik gelijk mee).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 17 okt, 2012 10:04

Mijn advies is om de drie laatste delen te vervangen. Los halen is vaak een hoop werk en om vervolgens de delen sluitend te maken ook een klus als de klem te strak heeft gezeten.

Weet je zeker dat het weer goed is voor de komende jaren.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » za 20 okt, 2012 17:03

Punky heeft helemaal gelijk. Alleen lees ik zn bijdrage nu pas. Klemmen etc had ik in wd40 gezet en gingen redelijk goed los maar de 2e demper, de sigaar, komt met geen mogelijkheid los van de eerste bocht. Had dus gewoon vanaf de 1e pot helemaal vervangen moeten worden. De laatste drie delen dus.

Maar dat mag mn garageboer doen als mn eend daar a.s. dinsdag toch al staat. Ik heb mn best gedaan, en dat met een half grieperig lichaam.

Plaats reactie