Welke klem 1e uitlaatdemper en pijp
Welke klem 1e uitlaatdemper en pijp
Vrijdag is onderweg naar Duitsland de klem die de 1e demper en pijp naar achter bij elkaar houdt gesneuveld. Een hoop herrie en stank tot gevolg, en ben zaterdag op zoek geweest naar de juiste klem maar niet kunnen vinden. Provisorisch vastgezet en dat heeft de terugweg op 15km na gewerkt. Maar dit moet natuurlijk opgelost.
Nu ben ik dus op zoek naar de juiste klem. Voor mijn gevoel moet er een halve maanklem op van 36mm maar op de bekende 2cv webshops heb je alleen maar 47 en 49mm. Ik heb er 1 gevonden van 49mm maar die schuift er zo overheen. Ik heb ook de pijp gemeten en die is 32mm ongeveer.
Het gaat dus om de klem die om de flensen gaat, gun gum heb ik al.
Iemand die weet welke klem dat moet zijn? Dan kan ik die gaan kopen!
Nu ben ik dus op zoek naar de juiste klem. Voor mijn gevoel moet er een halve maanklem op van 36mm maar op de bekende 2cv webshops heb je alleen maar 47 en 49mm. Ik heb er 1 gevonden van 49mm maar die schuift er zo overheen. Ik heb ook de pijp gemeten en die is 32mm ongeveer.
Het gaat dus om de klem die om de flensen gaat, gun gum heb ik al.
Iemand die weet welke klem dat moet zijn? Dan kan ik die gaan kopen!
Eendrijder sinds 11/5/2011!
Nu begin ik ook zelf e twijfelen, zou de 47 niet op de maat (mm) slaan maar op het type oid? Maar er staat overal 47mm.
Of zowel mijn pijp als demper hebben een defecte flens, maar zo voelt het niet aan.
Dit is overigens wat ze me in Duitsland verkochten als halve maan 47mm:

Of zowel mijn pijp als demper hebben een defecte flens, maar zo voelt het niet aan.
Dit is overigens wat ze me in Duitsland verkochten als halve maan 47mm:

En gefixed
Zieleman Vianen had de juiste klem. Heb het spatbord en driehoekje eraf gehaald zodat ik er goed bij kon om de zooi van zaterdag weer af te halen. Best stevig die gun gum 
Daarna met wat gun gum de goede klem erop, lekker aangedraaid en de motor even laten draaien. Daarna nog een uurtje andere dingen aan de eend geknutseld en toen de motor gestart en uitlaat dichtgehouden en gewenst resultaat: hij is gasdicht
Ik ben weer blij! Morgen weer heerlijk met de Eend naar het werk!

Daarna met wat gun gum de goede klem erop, lekker aangedraaid en de motor even laten draaien. Daarna nog een uurtje andere dingen aan de eend geknutseld en toen de motor gestart en uitlaat dichtgehouden en gewenst resultaat: hij is gasdicht

Ik ben weer blij! Morgen weer heerlijk met de Eend naar het werk!
Een aanverwante vraag. Bij mij is de 2e demper (zie onder de bodemplaat) verrot en moet vervangen worden. Welke beugels heb ik nodig?
Zie bij BCC (http://www.burton2cvparts.com/motorbak- ... =3&sort=2a):
- uitlaatklem
- uitlaatklem halve maan 47 mm
- uitlaatklem halve maan 49 mm
Is de uitlaatklem halve maan vervangbaar door uitlaatklem? (dus niet de halve maan)
Zie bij BCC (http://www.burton2cvparts.com/motorbak- ... =3&sort=2a):
- uitlaatklem
- uitlaatklem halve maan 47 mm
- uitlaatklem halve maan 49 mm
Is de uitlaatklem halve maan vervangbaar door uitlaatklem? (dus niet de halve maan)
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
kijk eerst of je de tussenpijp en de achterpijp wel los krijgt.
zo niet dan
uitlaatklem halve maan 47 mm
en een tussenpijp
2x uitlaatklem 36mm
achterpijp
En eventuele bevestigings middelen die sneuvelen bij demontage.
(49mm)halve maan klemmen gaan over de flenzen spuitstuk kachelpot, kachelpot eerste demper. en dan nog een 47mm halvemaan klem over de flenzen eeste demper tussenpijp.
36 uitlaatklemmen klemmen de 2e demper stomweg over de tussen en eindpijp.
zo niet dan
uitlaatklem halve maan 47 mm
en een tussenpijp
2x uitlaatklem 36mm
achterpijp
En eventuele bevestigings middelen die sneuvelen bij demontage.
(49mm)halve maan klemmen gaan over de flenzen spuitstuk kachelpot, kachelpot eerste demper. en dan nog een 47mm halvemaan klem over de flenzen eeste demper tussenpijp.
36 uitlaatklemmen klemmen de 2e demper stomweg over de tussen en eindpijp.
Punky heeft helemaal gelijk. Alleen lees ik zn bijdrage nu pas. Klemmen etc had ik in wd40 gezet en gingen redelijk goed los maar de 2e demper, de sigaar, komt met geen mogelijkheid los van de eerste bocht. Had dus gewoon vanaf de 1e pot helemaal vervangen moeten worden. De laatste drie delen dus.
Maar dat mag mn garageboer doen als mn eend daar a.s. dinsdag toch al staat. Ik heb mn best gedaan, en dat met een half grieperig lichaam.
Maar dat mag mn garageboer doen als mn eend daar a.s. dinsdag toch al staat. Ik heb mn best gedaan, en dat met een half grieperig lichaam.