brilrubber lekkage na losse olievuldop

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 11 sep, 2012 09:58

net contact gehad met de leverancier:

ik heb uitgelegt wat ik aan de olievulpijp zag en op welk punt de dop bleef hangen. verder omschreven dat de pijp losdraaide tijdens het rijden en 1 x helemaal los is geweest.

ik moet hem nu opsturen met een retouradres en ik krijg dan een nieuwe teruggestuurd.
de garantie werkt dus mooi :D
J B

just drive like you stole it

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 332
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

even testen

Bericht door Le Patron » za 22 sep, 2012 15:14

Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 23 sep, 2012 09:35

Leuk filmpje Godfried, maar je kunt toch ook testen met stilstaande auto? Of wilde je ons het mooie Ophemert laten zien?

Testen met hoge toeren ben ik met je eens, die van mij had een prima onderdruk maar bij 5000 toeren sloeg hij ineens om naar een overdruk.

Wist je trouwens dat je die auto van jouw goed om te bouwen is naar een echte eend? :lol: :lol:

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 332
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

overdruk

Bericht door Le Patron » ma 24 sep, 2012 09:10

Promoten van Ophemert kan nooit geen kwaad natuurlijk.

Ja mooie donor niet waar, hij is te koop hoor.

Onder het rijden kun je wel 7000 toeren maken. En dan heb je ook de realiteit, met werkende motor.

Met een stilstaande wordt dat veel moeilijker.

En wat dacht je als je ineens plankgas geeft wat er gebeurt, de meeste systemen, ook van motorfabrikanten zoals Harley davidson hebben hier vaak grote problemen mee, van Harley worden er niet voor niets een 10 tal verschillende geleverd door verschillende fabrikanten.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » vr 9 nov, 2012 01:40

Boudewijn schreef:Maak het blok eens goed schoon en controleer dan waar de lekkage zit. Als het de brilrubbers zijn vervang deze dan. Is een avondje werk, en als je een motor kunt wisselen kun je dit ook. Je moet wel over een momentsleutel beschikken maar misschien kun je die lenen anders zijn er ook goedkope te koop voor 35 Euro. Meet de carteronderdruk (zie mijn website http://home.online.nl/boudewijnpeeters/ ... pagina.htm).
Leuk om het te lezen op je site Boudewijn. Neem ik even mee in mijn onderzoek waarom mijn blok al jaren in vette bende is. Thanks!
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 9 nov, 2012 08:05

@summersnoek,
Maak even onderscheid tussen je bak en blok, is het blok ook zo vet of doel je met name op de bak?
Want de meeste bakken zijn vet, gewoon door het ontluchtingsgaatje wat bovenop de bak zit.
Maar dat heeft dus niets te maken met het blok.

Of bedoel je idd echt het blok?

Plaats reactie