afgebroken bout
afgebroken bout
Hallo allen, bij het verwijderen van het spruitstuk voor reiniging is een inlaat bout afgebroken. Uitboren is mislukt aangezien het boortje in de bout is afgebroken, daarna toch nog met een hss co boortje verder geboord in de veronderstelling dat die wel door het hss boortje heen kon gaan. Helaas niet geluk, uitstekende stukje nu helemaal weg. Wie kan mij van advies of hulp voorzien?
Laatst gewijzigd door eendHarry op za 10 nov, 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
je kan of met een kleiner boortje proberen het uit te boren en anders groter uitboren en een helicoil er in doen , weet niet of dat echt goed is in dit geval maar dat kan je vragen .
http://www.viba.nl/nl/catalog/automotiv ... icoil-plus
http://www.viba.nl/nl/catalog/automotiv ... icoil-plus
ha alvast dank voor jullie reactie;s. Een bout erop lassen lijktmij lastig , er steekt nog maar een paar mm boven de inlaat uit, en echt lassen kan ik ook niet...
Uitboren met 2 ,3 en4 mm allemaal geprobeerd maar er komt geen ijzersplijsel van af! Komt dan waarschijnlijk door het harde staal van het afgebroken boortje....
pfff ik baal dat niet verder kan!!grrrr
ohja, kan ik dit deel er gemakkelijk afhalen om bv in de kolomboor te zetten of te vervangen?
Uitboren met 2 ,3 en4 mm allemaal geprobeerd maar er komt geen ijzersplijsel van af! Komt dan waarschijnlijk door het harde staal van het afgebroken boortje....
pfff ik baal dat niet verder kan!!grrrr
ohja, kan ik dit deel er gemakkelijk afhalen om bv in de kolomboor te zetten of te vervangen?
Laatst gewijzigd door eendHarry op za 10 nov, 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
De kop is er gemakkelijk af te halen. Voor het monteren heb je wel een momentsleutel nodig en vervang dan ook gelijk de brilrubber.
Probeer eens om met een klein boortje naast het afgebroken boortje een gat te boren. Dan steeds een maat groter nemen. Het eenvoudigste is echter de gehele kop te vervangen.
Je kunt ook de kop er af halen en daarmee naar een garage of motorrevisie bedrijf gaan.
Probeer eens om met een klein boortje naast het afgebroken boortje een gat te boren. Dan steeds een maat groter nemen. Het eenvoudigste is echter de gehele kop te vervangen.
Je kunt ook de kop er af halen en daarmee naar een garage of motorrevisie bedrijf gaan.
Schultenbräu das ist mein Bier !
hele middag van alles geprobeerd, maar geen succes, zelf de links tap is afgebroken. Ik ga de kop er af halen, weet nog niet precies hoe, tips met veelplaatjes van harte welkom. Het lijkt zelf goedkoper om een kop van een ander blok te halen? Iemand een over? We staan wel lekker droog en warm in een schuur nu!