vreemd hoog verbruik
vreemd hoog verbruik
Ik merk sinds een maandje dat mijn verbruik erg omhoog is gegaan. Ik dacht eerst nog dat het aan mijn bandenspanning lag. Die was inderdaad nogal laag maar nu heb ik weer maar ongeveer 100km gereden met een halve tank??? Beetje veel van het goede lijkt me? Ik merk niets aan de auto, geen aanlopende rem, start perfect, loopt mooi, trekt zeer goed. Iemand enig idee? Zou het alleen het koudere weer kunnen zijn de laatste tijd?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
Ik denk aan een lekkage in de benzineleiding. Kijk ook eens goed naar de rubber slang tussen de benzinepomp en de carbu. In de bocht voor de aansluiting naar de carbu ontstaan nog weleens scheurtjes. Daar loopt dan de benzine uit tijdens het rijden. Maar het probleem kan ook zitten in de leiding van de tank naar de pomp. Dat zie je als je onder de auto kruipt.
P.S. Nooit zomaar onder de opgekrikte auto kruipen. Zet er altijd steunen onder.
P.S. Nooit zomaar onder de opgekrikte auto kruipen. Zet er altijd steunen onder.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Of op een brug, daar zie je het het beste.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Bij zoveel benzineverlies zul je het toch in het traject vanaf de benzinepomp moeten zoeken. Een flink lek bovenop de tank zou er toe leiden dat de benzinepomp niet meer aanzuigt. Dat is blijkbaar niet het geval; goed starten en lopen immers. Dus inderdaad: Lekkage tussen pomp en carbu, klemmende vlotter, een niet sluitende vlotternaald, eventueel een lekje in het pompmembraan. Ik ben wel eens bij een auto gehaald waarvan het peil van de motorolie steeg. Dat lag aan dat membraan. Dus check ook effe je oliepeil.
Alle slangen en filters zijn nieuw, enige tijd geleden is wel het buisje dat op de pomp staat los geweest, maar ik zie daar geen benzine meer staan. Ik ruik ook geen benzine onder de kap. Zal nog eens op de tank kijken naar dat slangetje daar. Gelukkig heb ik bij de restauratie de balk onder de achterbank weggelaten dus ik kan van boven erbij.
Het kan inderdaad zijn dat de pomp niet meer helemaal lekker is inwendig. Hij is ook al bijna 30 jaar oud....
Het kan inderdaad zijn dat de pomp niet meer helemaal lekker is inwendig. Hij is ook al bijna 30 jaar oud....

diverse Citroens, wat anders.