Jawel, dat zwaar sluiten en een stukje terugveren is normaal; dat hoort bij het anti-verzuipsysteem dat ik eerder beschreef. Je hebt dus de oorspronkelijke carburateur. De regelschroef die je hebt teruggedraaid regelt het stationaire toerental. Daarmee moet je dus terug naar de basisinstelling: chokeklep met de hand helemaal dichthouden, schroef aandraaien tot hij net de schijf op de chokeklepas raakt en dan nog twee hele slagen indraaien. Vervolgens bij warme motor het stationair netjes afregelen met de mengsel- en aanslagschroef.Peter Yedema schreef:Als ik de choke aantrek gaat hij nooit helemaal dicht. Ik heb het wel eens geprobeert toen ik de carb in de hand had(zeg maar er uitgebouwd) en dan moet je veel weerstand door om het helemaal te sluiten, maar daarna scheit hij altijd een beetje open.
We hebben ook de schroef teruggedraaid die als je de choke aantrekt een beetje gasgeeft.
peter zijn ami 8 break te koop
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
Ook hier even een draadje afstoffen. Inmiddels ben ik weer bezig met de Ami. Ik moest nog een stuk in het chassis lassen. Helaas lasgas was op toen we bijna klaar waren. Nu het interieur er weer uit en aan de binnenkant de metalen delen beschermen tegen roest. Eerst in de RX5 en dan eens kijken wat ik er op smeer. Daarna wat bitumen matten erover. Dan komt er volgens mij geen vocht meer bij.
Als er weer gas is dan verder met het chassis en dan deze helemaal in de rx5 en rx 10.
De stoelen voor bleven iedere keer maar wat los zitten. HEt bleek dat het frame niet goed in de geleider gaat. Toen ik dit een beetje bij probeerde te buigen ging de las kapot. Er was al eerder aan gelast en ik dacht dus dat het tijd was voor nieuwe stoelen. Nou hoorde ik later dat dit geen zit heeft omdat ze altijd daar scheuren. Binnenkort deze maar eens bij iemand brengen die dit voor mij kan lassen.
Als er weer gas is dan verder met het chassis en dan deze helemaal in de rx5 en rx 10.
De stoelen voor bleven iedere keer maar wat los zitten. HEt bleek dat het frame niet goed in de geleider gaat. Toen ik dit een beetje bij probeerde te buigen ging de las kapot. Er was al eerder aan gelast en ik dacht dus dat het tijd was voor nieuwe stoelen. Nou hoorde ik later dat dit geen zit heeft omdat ze altijd daar scheuren. Binnenkort deze maar eens bij iemand brengen die dit voor mij kan lassen.
"De stoelen voor bleven iedere keer maar wat los zitten. HEt bleek dat het frame niet goed in de geleider gaat. Toen ik dit een beetje bij probeerde te buigen ging de las kapot. Er was al eerder aan gelast en ik dacht dus dat het tijd was voor nieuwe stoelen. Nou hoorde ik later dat dit geen zit heeft omdat ze altijd daar scheuren. Binnenkort deze maar eens bij iemand brengen die dit voor mij kan lassen."
Laat die iemand meteen even van drie buitenste rails twee naar achteren verlengde rails maken. Dat scheuren is vaak het gevolg van achterover wippen, wat dan weer het gevolg is van het te ver naar achteren schuiven van de stoelen. Het meubilair is nu eenmaal niet ontworpen voor lange Noord-Europeanen. Enne: vóór het lassen aan stoelen altijd even controleren op vervorming. (Meet je twee ongeveer gelijke diagonalen? staan ze recht op een vlakke vloer?)
Laat die iemand meteen even van drie buitenste rails twee naar achteren verlengde rails maken. Dat scheuren is vaak het gevolg van achterover wippen, wat dan weer het gevolg is van het te ver naar achteren schuiven van de stoelen. Het meubilair is nu eenmaal niet ontworpen voor lange Noord-Europeanen. Enne: vóór het lassen aan stoelen altijd even controleren op vervorming. (Meet je twee ongeveer gelijke diagonalen? staan ze recht op een vlakke vloer?)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
Zo maar weer een beetje stof wegpoetsen.
Inmiddels heb ik de bodemplaten aan de binnenkant schoongemaakt en in de rx5 gezet en daarna hamerslag lak erover. Nu nog even wachten tot het weer wat warmer wordt. Dan kunnen de bitumenmatten erin. Ik heb er nu twee en ik twijfel of ik er niet meer in ga doen. Bij Conrad kosten 4 stuks maar een tientje.
Gisteravond heb ik meerdere topics gelezen over een ventilator in de kachelslangen. Dus misschien bestel ik die dan ook maar gelijk bij Conrad. Toen ik de Ami naar de stalling reed was het 10 graden en toen vond ik het al erg koud. Overal kwam koude lucht naar binnen. Zijn er ook mensen die nog meer isolatie gebruiken tegen de koude? Dan hoor ik graag de tips. Is er een trucje om bijvoorbeeld te voorkomen dat er nog steeds veel lucht bij de roosters naar naar binnenkomt ook al heb je ze dicht?
Verder binnenkort het las werk weer afmaken nu er weer gas is om te lassen. Dan de onderkant in de RX5 en RX10.
Inmiddels heb ik de bodemplaten aan de binnenkant schoongemaakt en in de rx5 gezet en daarna hamerslag lak erover. Nu nog even wachten tot het weer wat warmer wordt. Dan kunnen de bitumenmatten erin. Ik heb er nu twee en ik twijfel of ik er niet meer in ga doen. Bij Conrad kosten 4 stuks maar een tientje.
Gisteravond heb ik meerdere topics gelezen over een ventilator in de kachelslangen. Dus misschien bestel ik die dan ook maar gelijk bij Conrad. Toen ik de Ami naar de stalling reed was het 10 graden en toen vond ik het al erg koud. Overal kwam koude lucht naar binnen. Zijn er ook mensen die nog meer isolatie gebruiken tegen de koude? Dan hoor ik graag de tips. Is er een trucje om bijvoorbeeld te voorkomen dat er nog steeds veel lucht bij de roosters naar naar binnenkomt ook al heb je ze dicht?
Verder binnenkort het las werk weer afmaken nu er weer gas is om te lassen. Dan de onderkant in de RX5 en RX10.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
Peter Yedema schreef:Zo maar weer een beetje stof wegpoetsen.
Inmiddels heb ik de bodemplaten aan de binnenkant schoongemaakt en in de rx5 gezet en daarna hamerslag lak erover. Nu nog even wachten tot het weer wat warmer wordt. Dan kunnen de bitumenmatten erin. Ik heb er nu twee en ik twijfel of ik er niet meer in ga doen. Bij Conrad kosten 4 stuks maar een tientje.
Gisteravond heb ik meerdere topics gelezen over een ventilator in de kachelslangen. Dus misschien bestel ik die dan ook maar gelijk bij Conrad. Toen ik de Ami naar de stalling reed was het 10 graden en toen vond ik het al erg koud. Overal kwam koude lucht naar binnen. Zijn er ook mensen die nog meer isolatie gebruiken tegen de koude? Dan hoor ik graag de tips. Is er een trucje om bijvoorbeeld te voorkomen dat er nog steeds veel lucht bij de roosters naar naar binnenkomt ook al heb je ze dicht?
Verder binnenkort het las werk weer afmaken nu er weer gas is om te lassen. Dan de onderkant in de RX5 en RX10.
http://www.georgekniest.nl/catalogus/Mo ... duct.aspx#
de 75mm variant past precies in de orginele kachel slangen.
ik heb het zelf ook, al heb ik wel andere slangen erop zitten

-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vorige week deze ingebouwd:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5694_n.jpg
Gisteren na een 45km gereden te hebben rook ik verbrand plastic. Bleek het huis te smelten. Blower werkt nog wel.
Dit is echter de 2de in de Ami. Voorheen een gehad die in de slang past, maar deze heeft ook door de hitte de geest gegeven.
Als straks de zwarte ook uitgefikt is, gaat er gewoon weer een slang op. Gisteren met de blower uit was dat ook warm zat namelijk. Mits zoals gezegd de rest maar klopt en goped afsluit.
Daarnaast zijn de kachelopeningen in de Ami sowieso kleiner dan die van een eend. Een 2de blower plaatsen zal je niet lukken ivm de knik die de slang moet maken en de vrije ruimte die er is.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5694_n.jpg
Gisteren na een 45km gereden te hebben rook ik verbrand plastic. Bleek het huis te smelten. Blower werkt nog wel.
Dit is echter de 2de in de Ami. Voorheen een gehad die in de slang past, maar deze heeft ook door de hitte de geest gegeven.
Als straks de zwarte ook uitgefikt is, gaat er gewoon weer een slang op. Gisteren met de blower uit was dat ook warm zat namelijk. Mits zoals gezegd de rest maar klopt en goped afsluit.
Daarnaast zijn de kachelopeningen in de Ami sowieso kleiner dan die van een eend. Een 2de blower plaatsen zal je niet lukken ivm de knik die de slang moet maken en de vrije ruimte die er is.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
Vanavond de kou maar even getrotseerd en weer even wat proberen te doen. De eerste uitlaat demper was al een crime om te monteren nadat ik de motor erin had gebouwd maar met het rijden is dat toch weer los gegaan.
Raar maar waar dus deze weer even losgehaald en opnieuw vast gezet. Daarna wilde ik even starten maar helaas de accu heeft de kou niet overleeft helaas. Zelfs niet met starthulp van een GSA te weinig kracht om haar te starten.
Zijn er ook trucjes of andere klemmen die er voor zorgen dat je de eerste demper wel beter kan monteren.

Zijn er ook trucjes of andere klemmen die er voor zorgen dat je de eerste demper wel beter kan monteren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik heb die witte van de duitse fransman en die doen het nog goed. wel heb ik eerder gehoord van ventilatoren die smolten door hoge temperaturen. ik zet daarom de ventilator wel altijd aan als ik de verwarming aanzet (ook logisch anders "blokkeert" de ventilator de luchtstroom)
ik heb er twee gemonteerd, en het wordt idd wel warmer maar het grootste effect heeft het voor de voorruit ontwaseming. als ik het nog een keer zou doen, zou ik er 1 monteren alleen voor de voorruit ontwaseming
ik heb er twee gemonteerd, en het wordt idd wel warmer maar het grootste effect heeft het voor de voorruit ontwaseming. als ik het nog een keer zou doen, zou ik er 1 monteren alleen voor de voorruit ontwaseming
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction