Oh nee? Kijk maar een paar foto's hoger!!Ramon schreef:netjes maar die oude was zo slecht nog niet toch!!!??
Mijn groene Froggy!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Raamframe
-
- Gebruiker
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Kachelbak
Vandaag toch even een nieuwe kachelbak? gemaakt. De oude was in de hoeken aardig aangetast. En omdat ik toch het raamframe ga vernieuwen kan ik er nu gemakkelijk bij!

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zelf gemaakt of gekocht?? Dat plaatwerk schijnt sinds kort weer gemaakt te worden.
Ik heb er eens één via David besteld.
strak werk!
Gr Rob
Ik heb er eens één via David besteld.
strak werk!
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op zo 30 dec, 2012 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het is inderdaad nog wel te koop, maar ik heb hem zelf gemaakt. Vindt ik leuk! Is goed te doen maar je moet exact de gaten overzetten en met name die voor de ruitenwisser motor. De moertjes netjes aan de binnenkant gelast. Moet passen.
Ik had al eerder een deel van dit stuk vernieuwd.Achteraf had ik dus beter alles in 1 keer kunnen doen.
Ik had al eerder een deel van dit stuk vernieuwd.Achteraf had ik dus beter alles in 1 keer kunnen doen.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
is meer als grapje bedoeld. met prefab plaatwerk bedoel ik: kokerbalken, vloerplaten, binnenschermen.
Ik dacht: als we nu de smaak te pakken hebben kopen we gewoon vlak verzinkt staal en buigen er zelf de plaatdelen van. Lijkt me wel ee uitdaging: een goed passend voorruitframe buigen.
Gr Rob
Ik dacht: als we nu de smaak te pakken hebben kopen we gewoon vlak verzinkt staal en buigen er zelf de plaatdelen van. Lijkt me wel ee uitdaging: een goed passend voorruitframe buigen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Plaatje
Iemand enig idee waar dit plaatje voor is? Het zit aan de rechterkant in het dasbordkast! het is een soort loden plaatje met een 8 cijfers nummer. Het is niet het chassisnummer.

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dashbord
Ik heb vandaag een stuk uit de oude vloerplaat geknipt. Dit heb ik op maat geknipt om een reparatiestukje te maken voor de dasbordplank.
Hier zat een roestig en dun stuk. Ik had het eigenlijk willen repareren met polyesterplamuur, maar dit leek mij toch iets beter. Ook de voetenbak vast matzwart gespoten.Komt nog een laag hoogglans overheen. Lijkt meteen al anders, niet dan?

Hier zat een roestig en dun stuk. Ik had het eigenlijk willen repareren met polyesterplamuur, maar dit leek mij toch iets beter. Ook de voetenbak vast matzwart gespoten.Komt nog een laag hoogglans overheen. Lijkt meteen al anders, niet dan?

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
voorruitframe
Ben ik weer!
Ik zie, nadat ik dus het reparatiedeel van het voorruitframe, er in heb, dat aan de bovenkant daar waar het roldak wordt vastgehaakt een slecht plekje.
Hoe los ik dit op? Ik zie het niet zitten er een stuk uit te slijpen en er een nieuw plaatje in te lassen. Uit ervaring weet ik dat er dan nog een groter gat komt. (waarschijnlijk) Het plaatwerk is zo dun dat je er al snel een gat bij in last. Ik zit te denken aan iets staalplamuur? Of dat uit den boze? Ik ben er zelf niet voor, maar...!
Nog een klein detail. Er is blijkbaar LA ooit een nieuw zijruitje ingezet, alleen een rechter. Dit blijkt uit dat de belettering dus aan de binnenzijde gedrukt staat, dus vanaf de buitenkant in spiegelschrift! Hoe erg is dit? Ik bedoel, doet dit in waarde af?
Ik zie, nadat ik dus het reparatiedeel van het voorruitframe, er in heb, dat aan de bovenkant daar waar het roldak wordt vastgehaakt een slecht plekje.
Hoe los ik dit op? Ik zie het niet zitten er een stuk uit te slijpen en er een nieuw plaatje in te lassen. Uit ervaring weet ik dat er dan nog een groter gat komt. (waarschijnlijk) Het plaatwerk is zo dun dat je er al snel een gat bij in last. Ik zit te denken aan iets staalplamuur? Of dat uit den boze? Ik ben er zelf niet voor, maar...!

Nog een klein detail. Er is blijkbaar LA ooit een nieuw zijruitje ingezet, alleen een rechter. Dit blijkt uit dat de belettering dus aan de binnenzijde gedrukt staat, dus vanaf de buitenkant in spiegelschrift! Hoe erg is dit? Ik bedoel, doet dit in waarde af?
-
- Regelmatige poster
- Contacteer: