Na wat deukjes verwijderd te hebben, en wat roest behandeld was het tijd voor een poetsbeurtje. Er stond al een heel andere 2cv. Na het spuiten van de velgen en het monteren van chromen wieldopjes was het plaatje wel compleet.

In september van 2012 kreeg ik via een kennis een 2cv aangeboden met nog een kleine week APK. De koets was echter in dusdanig slechte conditie dat geen keurmeester hier nog een goedkeuring voor zou tekenen. De aanbieder van de 2cv had echter nóg een 2cv in de garage staan, met een redelijke tot goede koets, maar met een chassis dat op knikken stond.
Uiteindelijk besloten dan tenminste één van de twee 2cv's op de weg moest blijven, dus een nieuw project was geboren.
Bij ophalen:

Demontage:

Het chassis:

De donor (koets):

De koets mee naar huis:

De opbouw:

Bijna klaar voor APK en na wat schuurwerk:

Inmiddels is de 2cv voorzien van APK. Er is een ander motorblok gemonteerd (oude had versleten klepseals en walmde behoorlijk). Het huidige motorblok was bij montage voorzien van een 1-2-3-ignition. Op de dag van de APK startte de 2cv niet meer. Uiteindelijk bleek een kapotte electronische ontsteking de oorzaak. Nu zit er dus weer een ontsteking in met contactpuntjes.
Wanneer het weer wat beter wordt zal de 2cv gespoten worden. Verwacht geen concoursconditie, we spuiten hem namelijk zelf. Ik heb niet de beschikking over een spuitcabine, dus de garagebox zal het moeten worden.
Op dit moment ben ik op zoek naar nog wat leuke onderdelen.
-Brede spatborden voor en achter;
-Sahara/Dakar/Adventure-bumpers;
-Verbrede velgen;
-Sidepipe.
Zodra er meer nieuws is zal ik dat hier posten!