wereldmeeting 2013

Foto's en nabesprekingen van meetings.
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2063
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 18 dec, 2012 11:10

De kaart is al binnen.
Ben nu een mini caravan aan het bouwen voor de meeting.

In zweden waren we door de voorinschrijving snel binnen we mochten zo langs de grote rij rijden. In Most maakte het voor ons niet uit we waren erg laat en de rij was al weg. Frankrijk zullen we het maar niet over hebben...

Ik verwacht dat het in Spanje wel goed geregeld is. We hebben er al zin in :)

bartje59
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 dec, 2012 16:47

Bericht door bartje59 » di 25 dec, 2012 16:54

schroef schreef:Het weekend voorafgaand aan de WM, organiseert Citroën Club Rijnmond altijd een verzamelmeeting in St. Mihiel, net onder Verdun. Altijd een goede uitvalsbasis naar de WM. Zelf al vele keren gebruikt als startpunt. Op vrijdag naar St.Mihiel en dan op zondag of maandag richting de WM om daar rond woensdag aan te komen. Onze route gaat waarschijnlijk vanaf St.Mihiel, via de grote brug van Milau, want daar wil ik al jaren een keertje langs, via Andorra, dan ben ik daar ook maar een keertje geweest naar Alcaniz. Waarschijnlijk zullen wij ook in een klein konvooi gaan rijden. Ingeschreven heb ik nog niet.

leuk! wij (14 en 53 jaar) houden ons met Ami 6 Break 1968 aanbevolen voor een klein convooi over niet-snelwegen dus geen haast en liefst wel andorra :D

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » di 25 dec, 2012 17:29

Mooi , ik ga met partner Nell ook heen.
Helaas ben ik gebonden door "vakantie blokken" op het werk, dat betekent voor mij vanaf zondag vertrekken om woensdag of donderdag aan te komen.
Ik gebruik voor de reis Garmin navigatie met een speciaal toeristisch programma , dat geeftvreselijke mooie wegen binnendoor....
Waarschijnlijk slapen we onderweg in goedkope hotelletjes die ter plekke worden gezocht alweer via de navigatie!
De tent dagelijks opzetten vind ik niet mijn hobby...mischien dat de crissis mij nog op andere ideeen brengt??

Gr, Luc
Duck your life

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 26 dec, 2012 09:30

ik ben voor het eerst met de auto trein gegaan, van dusseldorf naar narbonne, duurt wel lang 20 uur met inlaad tijd erbij, maar is wel een ontspannen bejaarden tripje en het scheeld 1300 km en soms ook erg goedkoop www.autozug.de

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » wo 26 dec, 2012 10:26

Ramon schreef:ik ben voor het eerst met de auto trein gegaan, van dusseldorf naar narbonne, duurt wel lang 20 uur met inlaad tijd erbij, maar is wel een ontspannen bejaarden tripje en het scheeld 1300 km en soms ook erg goedkoop www.autozug.de
Lijkt leuk, op het eerste gezicht....
Maar dan ga je kijken op het linkje, en dan blijkt dat je in juli bv niet dagelijks kan.
En dat geeft beperkingen die ik liever niet heb als ik zelfstandig op vakantie ga, je verliest je vrijheid - blijheid gevoel, want je moet weer ergens op tijd wezen anders is de trein weg....
Ik bepaal bijna per dag hoe ik de volgende dag verder ga.
In nood - desnoods - via de snelweg, maar voor 99 % alles binnendoor

Maar dit is geheel persoonlijk, voor anderen kan het een fantastische oplossing zijn.

Gr, Luc
Duck your life

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » wo 26 dec, 2012 10:27

erg goedkoop? Ik kom op €933 euro uit. Voor dat geld kan ik 2 keer op en neer naar Spanje rijden.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 26 dec, 2012 14:02

De TT gangers, rijden in een ruk van Brussel naar Barcelona. Dus als je 4 dagen hebt, kun je het nog best op je gemak doen.

Moet dit hoogstwaarschijnlijk ook gaan doen namelijk ivm vakantie-aanvragen op het werk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 26 dec, 2012 14:45

ik ben laats gegaan voor 500 euro, sorry hoor maar daar kan je bijna niet voor rijden slapen en rusten tegelijk!! aan tol en benzine zit je voor dat stuk al op 300 euro,

ik rijd het stuk barcelona amsterdam minstens 2 keer per jaar en eigenlijk altijd in 2 stukken eerst tot ergens zuid frankrijk zeg orange en dan door. heel goed te doen je kan als je lekker op de peage plank gas rijd zeg 117 kmh dan schiet het op. elke 250 km tanken klaar...

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 26 dec, 2012 14:49

lordmaster1 schreef:erg goedkoop? Ik kom op €933 euro uit. Voor dat geld kan ik 2 keer op en neer naar Spanje rijden.
volgens mij rekent zich iemand hier rijk hahah, de werkelijkheid ligt anders.
kijk maar eens naar de huidige benzine prijzen.... en in spanje is het zelfs nog goedkoop.

600 euro enkele reis is geen gek bedrag daar kom je zoizo aan...

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » wo 26 dec, 2012 15:29

Hé Ramon! Ik overweeg ook nog diezelfde trein voor de wm deze zomer. Het is jullie dus goed bevallen?

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » wo 26 dec, 2012 15:31

Boudewijn schreef:Ik heb mij vorige week ingeschreven en heb nu de aanmelding per post binnen. Ik ben nummer 0388, zijn er niet meer aanmeldingen? of tellen ze in Spanje anders?
Een colonne rit lijkt mij wel leuk maar ik wil geen snelwegen rijden en er een dag of 5 over doen om nog lekker van Frankrijk te kunnen genieten.
Hi Boudewijn. Ik hoor geluiden dat je een plek krijgt toegewezen als je je inschrijft voor de meeting. Klopt dat? Heb je een plek, of veld, waar je MOET gaan staan? Zou jammer zijn als je met anderen bij elkaar wil gaan staan...

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 27 dec, 2012 03:14

Ben ik nu zo brak of snap ik het gewoon niet.

Op de site zie ik een inschrijfformulier en een soort van ticketservice. Kortom: Hoe werkt de inschrijving? En hoe schrijf je je in om als groep bij elkaar te kunnen staan?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » do 27 dec, 2012 08:02

Nee je bent niet brak: je kan inschrijven via 'Buy your tickets' en via 'Booking and Tickets' op de website en ik zie geen inschrijvingsmogelijkheid voor groepen. Zucht... :lol:
Ik heb ze een pb-tje gestuurd via fb met 2 vragen:
1) krijg je een fixed camping spot bij individuele inschrijving?
2) hoe schrijf je een groep in? (De enige info is te vinden op de augustus nieuwsbrief op de website. )
Ben benieuwd of ik antwoord krijg :D

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » do 27 dec, 2012 09:27

Ik heb via de website ingeschreven en via internet bankieren betaald. Een week later had ik het ticket in huis. Ik heb wel vaak moeten proberen om op de inschrijf pagina te komen, deze werkte vaak niet.
Let op: op de site zie je een menu met als derde tab "Booking and Tickets" . Als je hier op gaat staan krijg je een uitklap menu om inschrijf formulieren te downloaden. Als je op de tab zelf klikt kom je in het online inschrijf menu.
Arno, ik heb ook begrepen dat je een kampeer plaats krijgt toegewezen. Het is natuurlijk leuker om met een groep bij elkaar te staan. Bij "Camping area" vond ik de volgende tekst
"Small bars will be placed in zones offering services such as snacks, beer, soft drinks. This could be specially interesting for big groups that have a tent in the camping and wouldn’t go to the “official” bar & restaurants area."
Ik neem aan dat je geen eigen zuip tent mag opzetten en dus een locatie in de buurt van een bar kunt boeken.
Dit wordt mijn eerste WM, mijn zoon is in oktober 18 geworden en is nu druk bezig met rijlessen. Het plan is om samen naar Spanje te gaan. We willen er een week over doen om er te komen en zoveel mogelijk binnendoor rijden. Onderweg zijn genoeg campings om te overnachten. Ja Luc, ik zet gewoon elke nacht mijn tentje op. Als je met zijn tweeën bent dan heb je na twee dagen oefenen de tent zeer snel opgezet en ook weer afgebroken. Ik zou het liefste in een klein konvooi mee willen rijden maar daarvoor zet ik wel een oproep een paar weken voor vertrek.
Mijn vrouw wil ook op vakantie en is nog aan het zoeken naar een hotel of appartement in Barcelona. We zouden haar daar dan na de meeting kunnen treffen. Daarna weer een week er over doen om thuis te komen. En nee, mijn vrouw rijdt niet mee terug maar neemt het vliegtuig.:lol:
Gelukkig heb ik dit jaar wat vakantie dagen kunnen sparen die ik mee mag nemen naar volgend jaar. Wij hebben een verplichte fabrieks vakantie maar met de opgespaarde dagen er bij kan ik vijf weken vrij nemen. :lol:

Edit: De laatste (en enige?) nieuwsbrief is van Augustus 2012. Wanneer zou de volgende verschijnen?

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » do 27 dec, 2012 10:03

. Ja Luc, ik zet gewoon elke nacht mijn tentje op. [/quote]

Dat vind ik ook knap van de mensen die dat wel doen, laten ik daar even duidelijk over zijn.
Mijn partner heeft graag "op lokatie" de grote katoenen tent met stahoogte staan.

Misschien ga ik nog eens op zoek naar een andere tent, maar dat heb ik al eens eerder gedaan , zonder goed resultaat .
Formule 1 hotelletjes schelen veel rompslomp, ook met eten.....
Wij kunnen daardoor wel wat langer binnendoor blijven gaan rijden.
Voors en tegens, getver, keuzes maken. :wink:

We zien elkaar daar vast,

Gr, Luc
Duck your life

Plaats reactie