Bwob bwob bwob bij hogere toeren. nu niks meer...
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
waarom zou je dan je bak moeten vervangen? het enige waar je op moet letten is het type koppeling. de een kan wel met de ander en de ander weer niet met de ander. weet zo ff niet meer precies. dacht als je een bak hebt met lange splines op de prise as gaat het altijd goed, anders alleen met het type koppeling wat er ook op zat.
maar het type am2 am2a maakt ansich niet veel uit (in theorie een fractie, maar das theorie)
maar het type am2 am2a maakt ansich niet veel uit (in theorie een fractie, maar das theorie)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Even over de versnellingsbak
Op dit moment zit er eentje in met trommelremmen, dus een oudje. Nog geen foto's van kunnen maken.
Martien gebeld en die zei dat het inderdaad uitmaakte welke bak je hebt.
Zo door de telefoon kon ik niet duidelijk maken of de andere die ik heb wel goed was, wat denken jullie? (mocht ik het acadyane blokje erin zetten?)


Ik weet namelijk niet zo goed waar ik naar moet kijken om te zien of deze past.
Op dit moment zit er eentje in met trommelremmen, dus een oudje. Nog geen foto's van kunnen maken.
Martien gebeld en die zei dat het inderdaad uitmaakte welke bak je hebt.
Zo door de telefoon kon ik niet duidelijk maken of de andere die ik heb wel goed was, wat denken jullie? (mocht ik het acadyane blokje erin zetten?)


Ik weet namelijk niet zo goed waar ik naar moet kijken om te zien of deze past.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dit is een korte (vertanding op de) prise as. je moet een motor blok hebben met dik vliegwiel en 3vinger koppeling. je kan evt het vliegwiel ed over zetten.
wbt het type versnellingsbak qua verhoudingen: een acadiane bak heeft idd een iets andere verhouding, maar daar ga je in de praktijk niet heel veel van merken. een fractie lagere theoretische topsnelheid, maar door de iets lagere gearing zal ie die top weer makkelijker weten te bereiken
wbt het type versnellingsbak qua verhoudingen: een acadiane bak heeft idd een iets andere verhouding, maar daar ga je in de praktijk niet heel veel van merken. een fractie lagere theoretische topsnelheid, maar door de iets lagere gearing zal ie die top weer makkelijker weten te bereiken
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
een acadyane lokje zal met deze bak idd een iets lagere topsnelheid hebben maarja waar heb je et over het scheelt een km of 5.
met deze bak moet je idd een dik vliegwiel met 3 vingerkoppeling hebben, kun je natuurlijk gewoon vragen aan de verkoper. Een ander vliegwiel is evt ook best te regelen. Staatvolgens mij ook een op mp en anders zet je het vliegwiel van je oude blokje erop, past altijd. In principe kan alles op elkaar passen anders zou ook een visablok nooit kunnen.
met deze bak moet je idd een dik vliegwiel met 3 vingerkoppeling hebben, kun je natuurlijk gewoon vragen aan de verkoper. Een ander vliegwiel is evt ook best te regelen. Staatvolgens mij ook een op mp en anders zet je het vliegwiel van je oude blokje erop, past altijd. In principe kan alles op elkaar passen anders zou ook een visablok nooit kunnen.
Het gaat hierbij om de veranding op de prise as, dat is de as die uit je bak steekt en je motor in gaat. Er is een korte vertanding van 20 mm en daar hoort een dik vliegwiel bij met 3 vinger koppeling (oud). Er zijn ook bakken waarbij de tanden 40 mm lang(breed) zijn daar kunnen geloof ik beide soorten vliegwiel op die met moderne diafragma koppeling en de 3 vinger koppeling.
2 maanden geleden het ding gekocht op advies van een 3e partij.
Mijn aller eerste eendje. En barrel... schroot op 4 wielen, kleur: geel.
Het leek allemaal zo leuk en gezellig. Al die verhalen, de meetings.
Daar wilde ik ook deel van zijn! Ik wil ook waggel waggel over de weg!
Maar helaas mag dat niet zo zijn.
Voor ik uberhaut een andere motor erin kon zetten heeft mijn eendje nu
nog een geintje erbij...
Ze geeft geen kik als ik de sleutel in het contactslot omdraai.(ook mijn
reserve sleutel geprobeerd).
Niks... NOPPES... nada.(vloekt uitbundig)
Ik heb met een stukkie soldeerdraad toch nog het ding(vloek) geluid
weten te laten maken, maar alleen de startermotor draait rond
(huuuwwahuuuwwahuuuwwa)
Accu opgeladen na een aantal keren proberen, en nogmaals (huwahuwahuwahuwa). niks (vloek)
Met hulp van mijn vriend en vader hebben we het hele ding voor zover
onze kennis reikt nagekeken.
Benzinepomp is goed, er lekt benzine uit de carburateur als ik probeer te
starten met voet op de plank.
Carburateur binnenstebuiten gekeerd, sproeiers schoongemaakt en er weer op gezet.
Alles wat aan carburateur valt de draaien tot de milimeter gesteld.
Contactpuntjes zijn al eerder vervangen, nogmaals gesteld.
Vervroeger bekeken, ziet er normaal uit (pokkeringetje schoot weg
tijdens het demonteren, nog een half uur kwijtgewest, bleek ie in mijn
haar te zitten!(lach))
Kleppen, nogmaals gesteld.
gekeken of de bougies vonken, die vonken (met behulp van een draadje
rechtstreeks van de accu naar de bobine, zonder dat draadje doen ze dat
niet vanwege starten zonder sleutel)
Ik voel me wel een beetje verraden door mijn eendje.
Rijdt altijd zeggen ze dan.
Die van mij niet!
Sins ik haar heb gekocht was ze eigenlijk bedoelt voor dagelijks verkeer...
1 keer van r'dam naar enschede(en terug)
1 keer r'dam naar Huizen(en terug)
1 keer van boxtel naar r'dam.
(vloek)
Dus nu,
Nieuw slot erin á lá 129 euro en een nieuwe motor (moest eigenlijk al,
maar die knul van de dyane motor geeft geen antwoord (vloek))
dus een motortje van martien mooijman erin zetten.
Mijn aller eerste eendje. En barrel... schroot op 4 wielen, kleur: geel.
Het leek allemaal zo leuk en gezellig. Al die verhalen, de meetings.
Daar wilde ik ook deel van zijn! Ik wil ook waggel waggel over de weg!
Maar helaas mag dat niet zo zijn.
Voor ik uberhaut een andere motor erin kon zetten heeft mijn eendje nu
nog een geintje erbij...
Ze geeft geen kik als ik de sleutel in het contactslot omdraai.(ook mijn
reserve sleutel geprobeerd).
Niks... NOPPES... nada.(vloekt uitbundig)
Ik heb met een stukkie soldeerdraad toch nog het ding(vloek) geluid
weten te laten maken, maar alleen de startermotor draait rond
(huuuwwahuuuwwahuuuwwa)
Accu opgeladen na een aantal keren proberen, en nogmaals (huwahuwahuwahuwa). niks (vloek)
Met hulp van mijn vriend en vader hebben we het hele ding voor zover
onze kennis reikt nagekeken.
Benzinepomp is goed, er lekt benzine uit de carburateur als ik probeer te
starten met voet op de plank.
Carburateur binnenstebuiten gekeerd, sproeiers schoongemaakt en er weer op gezet.
Alles wat aan carburateur valt de draaien tot de milimeter gesteld.
Contactpuntjes zijn al eerder vervangen, nogmaals gesteld.
Vervroeger bekeken, ziet er normaal uit (pokkeringetje schoot weg
tijdens het demonteren, nog een half uur kwijtgewest, bleek ie in mijn
haar te zitten!(lach))
Kleppen, nogmaals gesteld.
gekeken of de bougies vonken, die vonken (met behulp van een draadje
rechtstreeks van de accu naar de bobine, zonder dat draadje doen ze dat
niet vanwege starten zonder sleutel)
Ik voel me wel een beetje verraden door mijn eendje.
Rijdt altijd zeggen ze dan.

Die van mij niet!

Sins ik haar heb gekocht was ze eigenlijk bedoelt voor dagelijks verkeer...
1 keer van r'dam naar enschede(en terug)
1 keer r'dam naar Huizen(en terug)
1 keer van boxtel naar r'dam.
(vloek)
Dus nu,
Nieuw slot erin á lá 129 euro en een nieuwe motor (moest eigenlijk al,
maar die knul van de dyane motor geeft geen antwoord (vloek))
dus een motortje van martien mooijman erin zetten.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik rij al jaren rond zonder contactslot. En dat is makkelijk genoeg gemaakt. Dus zou het eerst zo proberen. (wel ff stuurslot demonteren).
En hoe lullig het nu ook is, motorische problemen zijn meestal wel redelijk makkelijk en goedkoop op te lossen.
En hoe lullig het nu ook is, motorische problemen zijn meestal wel redelijk makkelijk en goedkoop op te lossen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Vraag Martien eens of hij nog een tweedehandscontactslot heeft liggen, scheelt vaak een hoop geld.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Wellicht een idee, om Bij Martien je auto op de brug te zetten, en hem eens met hem helemaal na te lopen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/