Achterpaneel --> Roest!

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » di 25 dec, 2012 15:13

Nou, Rens vandaag blij kunnen maken met het stukkie plaatwerk. Komt die voorrijden in een rare auto. Een onthoofde Acadiane die hij pick up noemt. Stappen gewoon 2 hele leuke mensen uit. Even het stukkie plaatwerk beoordeeld op bruikbaarheid en meerdere koppen koffie en 2 uur later ging Rens met bijrijder weer 130 km verderop arriveren. : ) Toch best geinig allemaal zo'n forum in real life.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » di 25 dec, 2012 17:17

Rens schreef:
summersnoek schreef:Rens laat je even je avontuur weten als je op lascursus bent geweest ?
De lascursus was erg leuk en leerzaam! De grootste meerwaarde zit m er ook in dat je een halve dag aan het uitproberen gaat en echt kunt voelen of het wat voor je is. In feite is het mig/mag lassen niet heel ingewikkeld en gaat goed zolang je maar netjes en gestructureerd werkt. Ik zie dus ook de reparatie van mijn achterpaneel wel zitten! :)

Nu gaan we eens kijken wat we willen qua lasapparaat en eens goed de investering in aparatuur en gereedschap optellen. Ook gaan we de projecten eens bekijken waar we het lasapparaat voor nodig hebben. Als die combinatie van investering en uitkomst bevalt zal de beslissing positief uitvallen. (Ik ben positief gestemd! ;))

Ik zie het achterpaneel, het binnenscherm, de stoelframes, etc wel zitten om zelf te lassen! :) ik kan ook iedereen aanraden om de cursus te doen! Het helpt je over de koudwatervrees heen. Zeker met eenden zit de koets vrij simpel in elkaar en kan deze techniek zeer goed gebruikt worden.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En dat heb ik ook zo ervaren!

Gr, Luc
Duck your life

Mart
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 23:26

Bericht door Mart » vr 4 jan, 2013 15:50

summersnoek schreef:Nou, Rens vandaag blij kunnen maken met het stukkie plaatwerk. Komt die voorrijden in een rare auto. Een onthoofde Acadiane die hij pick up noemt. Stappen gewoon 2 hele leuke mensen uit.
@Rens...?
Volgens Summersnoek en mij is de kans heel groot dat jij (en vrolijke dame) mij op 1e kerstdag op de A1 hebben ingehaald richting westen. Jij in zwarte Aca-pick-up en ik in beige Aca.

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » vr 4 jan, 2013 17:19

summersnoek schreef:Nou, Rens vandaag blij kunnen maken met het stukkie plaatwerk. Komt die voorrijden in een rare auto. Een onthoofde Acadiane die hij pick up noemt. Stappen gewoon 2 hele leuke mensen uit. Even het stukkie plaatwerk beoordeeld op bruikbaarheid en meerdere koppen koffie en 2 uur later ging Rens met bijrijder weer 130 km verderop arriveren. : ) Toch best geinig allemaal zo'n forum in real life.
Wij vonden het beide erg leuk en gezellig! :) Zo zie je maar waar zo'n forum al goed voor is: leuke mensen ontmoeten! :)

@Mart Ja, dat klopt! Van die pickup zijn er weinig in dezelfde uitvoering! :) Leuk om een andere Aca te treffen op de snelweg. :)

Wat betreft de status van het laswerk:

Ik heb het stuk plaatwerk van Summersnoek meegenomen naar de werkplaats om deze heel rustig eens klaar te maken om er in te lassen. Dwz: alle puntlasjes losboren, zowel van het plaatwerk als bij de eend. Ik neem aan dat je daar gewone boortjes voor kunt gebruiken toch?

Pics wellicht dit weekend! :)

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » vr 4 jan, 2013 20:36

Ben gek op foto's
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Plaats reactie