Nog steeds Dyane 4 perikelen/ kinderziekten/ ombouw naar 6?
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Nog steeds Dyane 4 perikelen/ kinderziekten/ ombouw naar 6?
Inmiddels rijd ik alweer een tijdje met een onbekend 4 blokje in het vooronder... Maar ik blijf me toch maar ergeren aan het rijden. Zoals mn ouwe vertrouwde 2cv6 uit 1984 rijd ze in elk geval niet. Ze mist gewoon de kracht zeg maar. Ik denk dat de compressie van het viertje dan ook wat te wensen over laat. Vooral erg veel hoog motorgeluid en optrekken is niet echt aan de orde.
Ik overweeg een ombouw van 4 naar zes. Momenteel heb ik natuurlijk een vier bak met trommelremmen. Hoewel ik het doodzonde vind om het originele blokje te vervangen door een zes, is me rijcomfort ook wel wat waard!
In mijn besteleend had ik destijds een fijne 602 motor met enkeltraps carburateurtje. Welk type blok is dit ook al weer? Was een bestel uit 1973..
Zoiets zoek ik, toch passend bij de jaren 70, maar met betere prestaties!
Wie kan me een tip geven?
Groet Frank
Ik overweeg een ombouw van 4 naar zes. Momenteel heb ik natuurlijk een vier bak met trommelremmen. Hoewel ik het doodzonde vind om het originele blokje te vervangen door een zes, is me rijcomfort ook wel wat waard!
In mijn besteleend had ik destijds een fijne 602 motor met enkeltraps carburateurtje. Welk type blok is dit ook al weer? Was een bestel uit 1973..
Zoiets zoek ik, toch passend bij de jaren 70, maar met betere prestaties!
Wie kan me een tip geven?
Groet Frank
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Je Ak had een Ak2 blok er in liggen. Als je e.e.a. wil vervangen moet je ook de bak vervangen door die van een 6. Of het nou trommel of schijfrem is. Een 6-je voor een 4-bak heb je niet zoveel aan, tenzij je wil gaan crossen...
Als ik het voor het kiezen had zou ik gaan voor een Dyane 6 blok met bijbehorende (trommel)bak.
Als ik het voor het kiezen had zou ik gaan voor een Dyane 6 blok met bijbehorende (trommel)bak.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Ik zou ook kiezen voor een Dyane bak met grote trommels en een Dyane motor met originele "turbo". Leverde destijds meen ik 35 PK, rijdt heerlijk!
Pas wel op dat je uitkijkt met wat je koopt! Veel is versleuteld of is het goedbedoeld "net niet".
Zelf heb ik ook nog zo'n Dyane blok en 2 bakken liggen, voor weinig gekocht maar het was het net niet!
Een viertje moet ook best leuk kunnen rijden! Het wordt nooit een Dyane 6 maar origineel is het wel!
Pas wel op dat je uitkijkt met wat je koopt! Veel is versleuteld of is het goedbedoeld "net niet".
Zelf heb ik ook nog zo'n Dyane blok en 2 bakken liggen, voor weinig gekocht maar het was het net niet!
Een viertje moet ook best leuk kunnen rijden! Het wordt nooit een Dyane 6 maar origineel is het wel!
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Ja is dat zo? Kun je met een viertje een beetje fatsoenlijk rijden? Volgens mij heb ik ook weeer een gare motor nu... Aan de startmotor te horen is de compressie echt slecht. Ad vd Horst heeft nog een nieuw blok 435 cc staan. Nog in de krat. Vraagt er €.750,00 voor. Afgezien vd prijs zou dit een optie kunnen zijn. Wie heeft er een goede ervaring met het rijden met een viertje?
De indruk die ik nu heb is dat het meer herrie maakt dan een zes, en de helft minder presteert.
Ik hou het liever origineel 435 cc....
Wie heeft er raad?
De indruk die ik nu heb is dat het meer herrie maakt dan een zes, en de helft minder presteert.
Ik hou het liever origineel 435 cc....
Wie heeft er raad?
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Ik weet niet of het zelfs wel verstandig is om een nieuwe 4 in een krat te kopen! Hoe lang staat dat blok al stil? Ik zou het blokje in jouw geval wel willen hebben voor die prijs maar dan toch ECHT voorzien van nieuwe brilrubbers en keerring voor de zelfde prijs en met garantie!
Voordeel is dan wel dat je geen andere bak hoeft, nadeel het scheelt 10 PK.
Een ander betrouwbaar adres is in Oss! MVB, hij adverteert hier ook. Ik kocht bij hem een gereviseerde 6 voor 800 euro!
Voordeel is dan wel dat je geen andere bak hoeft, nadeel het scheelt 10 PK.
Een ander betrouwbaar adres is in Oss! MVB, hij adverteert hier ook. Ik kocht bij hem een gereviseerde 6 voor 800 euro!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Een goed viertje kan zeker ontspannend rijden maar op de snelweg heb je niks te zoeken. Honderd haal je alleen als het motortje in topstaat is, maar dan moet je zeker geen tegenwind hebben.
Nadeel van viertjes ("giertjes") is dat ze veel meer toeren maken dan een zesje om enigzins snelheid te halen, wat er voor zorgt dat ze meestal met 70000 km totaal versleten zijn.
Kortom leuk voor de binnendoor weggetjes, of voor de originaliteit.
Nadeel van viertjes ("giertjes") is dat ze veel meer toeren maken dan een zesje om enigzins snelheid te halen, wat er voor zorgt dat ze meestal met 70000 km totaal versleten zijn.
Kortom leuk voor de binnendoor weggetjes, of voor de originaliteit.
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Tja heb al een ander 4 tje laten hohnen en nieuwe zuigeveren gegeven. Maar dat is dan bij lange na niet goed genoeg. Alles is gaar, eerste blokje heeft 105.000 km gedraaid. Hartstikke op dus....
Ga me eens beraden over wat wijsheid is....
Ga me eens beraden over wat wijsheid is....
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Nou, dat geeft de burger weer moed! Vandaag het spruitstuk eens losgehaald, pakkingen vervangen en wat gepriegeld aan de carburateur om de choke goed afgesteld te krijgen. Alles terug erop en daarna het stationaire mengsel zo goed als ik het kan afgesteld. Tijdens de testrit voelde alles 'strakker', alsof de motor stiller en krachtiger geworden is. Het rijd in elk geval een stuk relaxter zo! Toch nog eens een vervangend carburateurtje zoeken. Asjes zijn aardig gaar in dit exemplaar uit 1972...
Maar het duckt wel weer een stuk fijner!
Maar het duckt wel weer een stuk fijner!

Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Ik ken nog iemand die een 2cv4 blok verkoopt,
het is uit een museum afkomstig en staat op een bok.
De advertentie staat op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
het is uit een museum afkomstig en staat op een bok.
De advertentie staat op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987