ik neem aan dat je een enkele carburateur hebt?
die zijn soms wat lastiger, overigens start je dit type altijd koud met vol choke, en warm met plank gas.
als hij vonkt, compressie heeft en benzine krijgt moet hij het doen. daarna komt alstellen van bijvoorbeeld puntjes of co etc.
vergeet dat contct slot maak gewoon een knopje veel beter handiger
Ze vonkt (uit ten treure getest) onderhand zijn de puntjes meerdere malen gesteld door mijzelf, mijn vader, en de monteur bij de garage.. Altijd hetzelfde resultaat, dus daar houd ik mee op, daar ligt het écht niet aan.
De bougies zijn NIET nat als ik heb geprobeerd te starten. dus dat zou wijzen op verstopte sproeiers? Maar de carburateur heb ik gereinigd en uit elkaar gehaald.(meerdere malen er weer afgehaald om te kijken of ik iets verkeerd heb gedaan, maar niks gezien).
Het contactslot is gemaakt, gewoon een nieuw contactrolletje, bedankt duckieservice!
verder nog geen vorderingen.
Vrijdag ochtend (direct nadat ik de eend naar de garage had geduwd, ong 500 meter) ging de monteur met volle moed aan de slag: puntjes, bougies, bobine... alles liep hij netjes na.
Ik hield mijn mond (stel dat ik iets stoms over het hoofd zag!)
Maar nee, alles goed, hij kon ook niks vinden...
Zaterdagochtend terug geweest naar de garage, was voor de rest helemaal niks meer gebeurd.
Zegt die knakker zegt dat hij er geen "tijd voor heeft"...
Volgens mij weet hij gewoon even niet hoe nu verder!
Ook heb ik gevraagd naar een kostenplaatje (van mensen uit de buurt gehoord dat ze erg duur zijn!)
Maar daar kon hij geen antwoord op geven...
Ik vroeg naar zijn uurprijs...Of hoeveel ik op dit moment kwijt zou zijn. Kon hij ook geen antwoord op geven.
Meer of minder dan 100 euro? ook geen antwoord.
Dus ik denk dat ik haar maar weer terug ga halen van die garage.
Ik heb geen zin in een rekening van 500 euro, dan zet ik er voor dat geld wel een andere motor en carburateur in, lost het probleem ook wel op

En bovendien, het is een moderne garage, dus hij zal ook geen reserve onderdelen hebben om te kunnen testen.
(stond trouwens wel een heel leuk rooie eendje in hetzelfde hoekje als mijn eendje, met bloemetjes bekleding en een heel zielig verroest motorkapje)