motor start niet,kou?

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
simon-95
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 jun, 2012 14:39
Locatie: Poppel

motor start niet,kou?

Bericht door simon-95 » do 17 jan, 2013 08:00

hallo,
ik heb pas mijn contactpuntjes en co
ndensator vervangen ,de kleppen afgesteld,en de carbu
schoon gemaakt,daarna starte de 2cv moeilijk,bij +-0 °c ,maar eenmaal gestart liep hij heel zuiver.
nu wou ik hem gisterren nog eens starten,maar hij wou niet aanslaan
choke half open,en doorstarten,hij starte niet,en maakte geen knal.
hij vonkt wel goed,zou het buiten dat hij zondag goed heeft f
gelopen toch kunnen liggen aan de carbu afstelling?
alvast bedankt!

edit:de startmotor draaid wel goed rond
Laatst gewijzigd door simon-95 op do 17 jan, 2013 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 17 jan, 2013 15:05

Ik start zeker bij deze temperaturen altijd met volle choke en soms bij de eerste tekenen van aanslaan een beetje gas er bij.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » do 17 jan, 2013 15:31

Heb je het vork-achtige plaatje op de chokeklepas goed om het nokje gelegd na het schoonmaken van de carburateur?

Gebruikersavatar
simon-95
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 jun, 2012 14:39
Locatie: Poppel

Bericht door simon-95 » do 17 jan, 2013 16:35

@ andre post;ik zal het eens proberen,maar ik heb er weinig hoop in :/ omda je geen enkel geluid van zelfstandig draaien hoord

@achtpeter : ja die zit er goed op alleen dat kleine veertje is kapot,maar dat is al zolang ik hem heb,zou dat de oorzaak zijn ?
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 17 jan, 2013 19:35

Kijk eens wat er gebeurt als je hem aan een andere auto hangt met startkabels.
Gaat het dan wel vlot, dan zou het aan je accu kunnen liggen.
Mijn ervaring is dat als je startmotor wel ronddraait je accu tóch te zwak kan zijn voor een goede vonk.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 17 jan, 2013 19:51

Met kou is de accu vaak de boosdoener. Ga naar een garage en laat je accu testen. Als die slecht is zal je hem toch moeten vervangen anders komen de problemen zeker terug, meestal op een ongelukkig moment.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
simon-95
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 jun, 2012 14:39
Locatie: Poppel

Bericht door simon-95 » vr 18 jan, 2013 07:51

de startmotor maakt wel een normaal geluid,
en hij was helemaal opgeladen.
ik zal hen toch maar eens laten testen,
bedankt!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 18 jan, 2013 10:25

heb je bij het schoonmaken van de carb ook aan de instellingen gezeten? met name de co schroef kan goed lopen aardig verprutsen. dat veertje (en de stand v/d chokeklep) zijn best belangrijk, maar dan zou ie toch wel een reutel moeten geven.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 18 jan, 2013 13:42

Als de startmotor goed draait, zal je accu ook wel oké zijn. Primitief testje: Start eens met de koplampen aan. Als die tijdens het starten helemaal doven, is je accu er slecht aan toe. Een beetje minder licht is acceptabel. Je kunt er dan van uitgaan dat (als de verlichting weer uit is) de accuspanning tijdens het starten hoog genoeg blijft om de ontsteking zijn werk te laten doen.

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 2 jul, 2012 18:01
Locatie: Etten-Leur

Bericht door meerijdertje1996 » vr 18 jan, 2013 14:39

zet voor je de motor aanzet even maximaal 2 minuutjes je koplampen aan. zo is de accu al opgestort en gaat het straten makkelijker.
Charleston uit 1983, aka mijn lieve Charlie <3

het kuikentje groeit langzaam op!

''when people say ''duck'' I say: WHERE?!?!''

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 18 jan, 2013 19:04

of je accu is leeg! Lijkt me raar om eerst je lampen aan te zetten alvorens te starten :?
Citroen 2cv6 special 1986

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 2 jul, 2012 18:01
Locatie: Etten-Leur

Bericht door meerijdertje1996 » vr 18 jan, 2013 19:52

2cvmaarten schreef:of je accu is leeg! Lijkt me raar om eerst je lampen aan te zetten alvorens te starten :?
Vraag maar aan jan vd velde
Charleston uit 1983, aka mijn lieve Charlie <3

het kuikentje groeit langzaam op!

''when people say ''duck'' I say: WHERE?!?!''

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 18 jan, 2013 19:57

ff met extra accu en kabels!! misschien tikje meer stroom nodig? dan weet je het gelijk!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 18 jan, 2013 20:49

2cvmaarten schreef:of je accu is leeg! Lijkt me raar om eerst je lampen aan te zetten alvorens te starten :?
De theorie daar achter is dat door de stroom die de lampen vragen de koude accu intern opgewarmd word
en daardoor weer een hogere startstroom kan leveren.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 2 jul, 2012 18:01
Locatie: Etten-Leur

Bericht door meerijdertje1996 » vr 18 jan, 2013 21:14

André Post schreef:
2cvmaarten schreef:of je accu is leeg! Lijkt me raar om eerst je lampen aan te zetten alvorens te starten :?
De theorie daar achter is dat door de stroom die de lampen vragen de koude accu intern opgewarmd word
en daardoor weer een hogere startstroom kan leveren.
Klopt :3
Charleston uit 1983, aka mijn lieve Charlie <3

het kuikentje groeit langzaam op!

''when people say ''duck'' I say: WHERE?!?!''

Plaats reactie