Ratelende motor
-
- Beginner
Ratelende motor
De motor van mijn 2cv6 special ratelt bij hoge toeren. Daarnaast lijkt hij ook wel snel heter te worden dan normaal.
Hier het geluid;
http://youtu.be/vm9w0CzOwjo
Het geluid is begonnen nadat de motor een keer erg warm is geweest.
Iemand en idee wat het kan zijn?
Hier het geluid;
http://youtu.be/vm9w0CzOwjo
Het geluid is begonnen nadat de motor een keer erg warm is geweest.
Iemand en idee wat het kan zijn?
T Is natuurlijk geen hifi-opname, maar zoals ik het thuis hoor lijkt het niet op lagerschade. Meer als een los schotje in de uitlaat, een ingescheurd blad van je fan of een rammelende kachelklep. Ik zou de fan en de kachelklepjes nakijken, de oliekoeler schoonmaken (ivm dat warmlopen) en dan een voorzichtig proefritje maken om na te gaan of de ratel afhankelijk is van de belasting.
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
-
- Beginner
De ventilator is vervangen maar het geluid is er nog. Het komt ergens vanuit het middelste deel van het blok. Ik heb de kachelkleppen nog niet gecontroleerd. Bij het schakelen is het geluid even weg, maar komt daarna meteen weer terug.
Het geluid is plotseling ontstaan nadat hij een keer met rokende motor langs de kant heeft gestaan. De oliekoeler heb ik gereinigd met ontvetter mbv een compressor om het er goed doorheen te blazen. Het lijkt erop dat hij nu minder warm wordt.
Het geluid is plotseling ontstaan nadat hij een keer met rokende motor langs de kant heeft gestaan. De oliekoeler heb ik gereinigd met ontvetter mbv een compressor om het er goed doorheen te blazen. Het lijkt erop dat hij nu minder warm wordt.
-
- Regelmatige poster
Dit geluid heeft wel weg van het ratelende blok uit mijn zwager's 2cv6.
Tijdens rijden bij wat hogere toeren tijdens accelereren hoorde je het duidelijk. Dat ging enkele maanden nog goed totdat de drijfstang van de krukas brak.
Ik denk dat de oorzaak ook oververhitting was. We zijn er mee naar Parijs gereden. Kort daarna zat die tik erin. Oliekoeler zat namelijk flink dicht.
Aangezien je het erover hebt dat je met een rokende motor stil hebt gestaan, lijkt het me wel duidelijk. Maar eerst andere oorzaken uitsluiten zoals rammelende kachelklepjes etc.
Mocht het de krukas zijn dan is het blok zelf nog wel te redden. Wanneer de drijfstang van de krukas breekt kan de zuiger de kleppen raken. En de brokstukken vliegen door je blok heen. Ik heb dat vastgelopen blok namelijk uit elkaar gehaald om te kijken wat er aan de hand was.
Tijdens rijden bij wat hogere toeren tijdens accelereren hoorde je het duidelijk. Dat ging enkele maanden nog goed totdat de drijfstang van de krukas brak.
Ik denk dat de oorzaak ook oververhitting was. We zijn er mee naar Parijs gereden. Kort daarna zat die tik erin. Oliekoeler zat namelijk flink dicht.
Aangezien je het erover hebt dat je met een rokende motor stil hebt gestaan, lijkt het me wel duidelijk. Maar eerst andere oorzaken uitsluiten zoals rammelende kachelklepjes etc.
Mocht het de krukas zijn dan is het blok zelf nog wel te redden. Wanneer de drijfstang van de krukas breekt kan de zuiger de kleppen raken. En de brokstukken vliegen door je blok heen. Ik heb dat vastgelopen blok namelijk uit elkaar gehaald om te kijken wat er aan de hand was.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987