kleinere maat voorwielen ivm trekkracht??
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
kleinere maat voorwielen ivm trekkracht??
Om de vouwwagen te trekken is het kiele kiele met de Eend.
Is er nooit een A type geweest met 14 inch wielen,volgens mij is dat de eendvoudigste manier om redelijk naar de 80 km/u te gaan.
Wie heeft zich hier al eens op gestort en weet er meer van??
GR, Luc
Is er nooit een A type geweest met 14 inch wielen,volgens mij is dat de eendvoudigste manier om redelijk naar de 80 km/u te gaan.
Wie heeft zich hier al eens op gestort en weet er meer van??
GR, Luc
Duck your life
-
- Gebruiker
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 19:33
- Locatie: Andijk.
Kijk even op de site van Jeroen Cats www.cats-citroen.com bij de tuning.
Daar vind je wat je met andere bakken kunt bereiken, en andere banden.
Daar vind je wat je met andere bakken kunt bereiken, en andere banden.
Vroemvrotpruttel.
. __ ø.___o
(O_\D/___O)
. __ ø.___o
(O_\D/___O)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik weet niet wat voor vouwwagen je hebt en of je het al geprobeerd hebt maar zlef heb ik er een te zware caravan achter (moter een 6je en een dyane bak) en daar kom ik gewoon goed mee weg. echt goede bergpassen en al. gewoon het toerental in mijn geval boven de 3500 toeren houden en gaan met die banaan (niet specifiek die gele eend bedoeld hoor )
ik heb in nl met deze combinatie 100km/uur gereden om naar de zuiging van een vrachtwagen te komen. eenmaal aangekomen kon ik op iets meer dan halfgas verder.
en dan rijdt ik toch echt met een bak met een langere overbrenging dan een standaard eendebak
ik heb in nl met deze combinatie 100km/uur gereden om naar de zuiging van een vrachtwagen te komen. eenmaal aangekomen kon ik op iets meer dan halfgas verder.
en dan rijdt ik toch echt met een bak met een langere overbrenging dan een standaard eendebak
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 383
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
- Locatie: Rotterdam
Met Pi en de diameter van de wielen, kom je een heel eind in hoeveel meter de wielen komen in één keer rond.gelemotor schreef:Ahaa,
inmiddels zelf al wat gevonden,
de Visa club heeft 135/13 wielen....
De steek zou natuurlijk wel hetzelfde moeten zijn
Kan iemand berekenen wat dit scheelt, en de neus komt met 13 inch natuurlijk behoorlijk lager te liggen??
Gr, Luc
Helaas is er nog een probleem waar je tegen aanloopt.
Als je kleinere velgen neemt zullen deze niet over het fuseehuis passen.
(15 inch velgen die aan de binnenzijde opgezet zijn tussen de laspunten door roest lopen ook aan.)
Wil je tellerafwijkin t.o.z. van bandenmaat berekenen, dat kan op deze site:
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Als je kleinere velgen neemt zullen deze niet over het fuseehuis passen.
(15 inch velgen die aan de binnenzijde opgezet zijn tussen de laspunten door roest lopen ook aan.)
Wil je tellerafwijkin t.o.z. van bandenmaat berekenen, dat kan op deze site:
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
[quote="AK350"]Helaas is er nog een probleem waar je tegen aanloopt.
Als je kleinere velgen neemt zullen deze niet over het fuseehuis passen.
(15 inch velgen die aan de binnenzijde opgezet zijn tussen de laspunten door roest lopen ook aan.)
Dat is dan jammer,
het leek me al te eenvoudig, gewoon even de wielen wisselen en klaar....
Ik heb de Paradiso opgehaald met behoorlijke tegenwind, en toen kwam ik niet boven de 70, en als vrachtwagen chauffeur vind ik dat te weinig.
De weg naar Spanje kent ook nog wat heuvels, die moeten wel genomen worden natuurlijk.
Motor is ook niet meer helemaal fris, maar daar wordt eerdaags ook nog aan gewerkt.
Tja, bak wisselen of wielen wisselen maakt wel even wat uit natuurlijk.
Dan maar eens de bakken gaan bekijken??
GR, en dank,
Luc
Als je kleinere velgen neemt zullen deze niet over het fuseehuis passen.
(15 inch velgen die aan de binnenzijde opgezet zijn tussen de laspunten door roest lopen ook aan.)
Dat is dan jammer,
het leek me al te eenvoudig, gewoon even de wielen wisselen en klaar....
Ik heb de Paradiso opgehaald met behoorlijke tegenwind, en toen kwam ik niet boven de 70, en als vrachtwagen chauffeur vind ik dat te weinig.
De weg naar Spanje kent ook nog wat heuvels, die moeten wel genomen worden natuurlijk.
Motor is ook niet meer helemaal fris, maar daar wordt eerdaags ook nog aan gewerkt.
Tja, bak wisselen of wielen wisselen maakt wel even wat uit natuurlijk.
Dan maar eens de bakken gaan bekijken??
GR, en dank,
Luc
Duck your life
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
[
Denk dat je beter op zoek kunt naar wat meer vermogen in je huidige motorblok.[/quote]
Ja, dat is zo,
maar de tijd gaat wat dringen, eerst de laatste dingetjes van de koets afmaken c.q. lassen.
Maar het blok moet sowieso fris gemaakt, en ik stel erg prijs op betrouwbaarheid dus de big bore laat ik voorlopig nog even links liggen...
Gr, Luc
Denk dat je beter op zoek kunt naar wat meer vermogen in je huidige motorblok.[/quote]
Ja, dat is zo,
maar de tijd gaat wat dringen, eerst de laatste dingetjes van de koets afmaken c.q. lassen.
Maar het blok moet sowieso fris gemaakt, en ik stel erg prijs op betrouwbaarheid dus de big bore laat ik voorlopig nog even links liggen...
Gr, Luc
Duck your life
Ik heb wel eens van iemand gehoord die een Smart band had gebruikt. Die had een kleinere diameter, maar wat toen de daadwerkelijke winst was weet ik niet.TB schreef:Een iets plattere band op de 15 inch velg is wel een optie
Misschien zou je dat eens kunnen uitrekenen. Op de site van Jeroen Cats kun je dat simpel invullen.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: