Olie verversen zonder brug?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
terugkomend op de oorspronkelijke vraag van dit topic over olieverversen :
ik til mijn eend op met mijn heftruck, onder het chassis leg ik 2 houten balken om het gewicht te verdelen en beschadiging van mijn chassis te voorkomen. Zo kan ik mooi op stahoogte de olie aftappen en oliefilter wisselen en terwijl de auto dan toch op hoogte is kan ik gelijk even de onderkant inspecteren en de vetspuit hanteren om fusees, aandrijfassen en kantelmessen te smeren - overtollig aangebracht vet smeer ik vervolgens met de vinger op de geleiding van het stuurhuis (weet niet precies hoe dit onderdeel officieel heet, maar ik bedoel de gebogen plaat waar een ander onderdeel overheen glijdt).
handig zo'n heftruck ....
ik til mijn eend op met mijn heftruck, onder het chassis leg ik 2 houten balken om het gewicht te verdelen en beschadiging van mijn chassis te voorkomen. Zo kan ik mooi op stahoogte de olie aftappen en oliefilter wisselen en terwijl de auto dan toch op hoogte is kan ik gelijk even de onderkant inspecteren en de vetspuit hanteren om fusees, aandrijfassen en kantelmessen te smeren - overtollig aangebracht vet smeer ik vervolgens met de vinger op de geleiding van het stuurhuis (weet niet precies hoe dit onderdeel officieel heet, maar ik bedoel de gebogen plaat waar een ander onderdeel overheen glijdt).
handig zo'n heftruck ....
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
@ 2cvmaarten ;
... onder het hefbord (of hoe dat raamwerk waar de lepels aan hangen ook moge heten ) staat een balk van ca. 2 meter, zodat in het onwaarschijnlijke geval dat de oliedruk wegvalt, ventiel defect raakt etc, etc er geen eend op mijn hoofd kan vallen ... en verder : heftruck mag officieel 1600 kg heffen, eend weegt ca. 650 kg dus de kans dat e.e.a. voorover kantelt is niet aannemelijk
... ben wel een simple mind, maar ook weer niet helemaal gek ...
... onder het hefbord (of hoe dat raamwerk waar de lepels aan hangen ook moge heten ) staat een balk van ca. 2 meter, zodat in het onwaarschijnlijke geval dat de oliedruk wegvalt, ventiel defect raakt etc, etc er geen eend op mijn hoofd kan vallen ... en verder : heftruck mag officieel 1600 kg heffen, eend weegt ca. 650 kg dus de kans dat e.e.a. voorover kantelt is niet aannemelijk
... ben wel een simple mind, maar ook weer niet helemaal gek ...
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Daar is het me niet om te doen, wil alleen weten of je zeker weet waar je mee bezig bent! zijn wel meer zaken om rekening mee te houden dan wat jij aangeeft (gebruik voorzetapperatuur, conditie vorken enz).azuiper schreef:
... ben wel een simple mind, maar ook weer niet helemaal gek ...
Wil alleen mensen ontmoedigen om het op die manier te doen,omdat ik het vaak genoeg fout heb zien gaan!
Maar nogmaals ieder voor zich.
Citroen 2cv6 special 1986
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
hoi 2cvMaarten,
ik begrijp je bedoelingen en bedankt voor je bezorgdheid - ik sta er ook niet graag onder, maar na jaren op mijn rug klooien onder auto's bij gebrek aan een echte brug is deze oplossing wel prettig, mits je de nodige voorzorgs/veiligheidsmaatregelen in acht neemt natuurlijk - waarvan akte.
ik begrijp je bedoelingen en bedankt voor je bezorgdheid - ik sta er ook niet graag onder, maar na jaren op mijn rug klooien onder auto's bij gebrek aan een echte brug is deze oplossing wel prettig, mits je de nodige voorzorgs/veiligheidsmaatregelen in acht neemt natuurlijk - waarvan akte.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Afgelopen zaterdag heb ik onderhoud aan de Dyane gedaan maar ben ruim 1 uur bezig geweest om het oliefilter los te krijgen en van alles geprobeerd. Tot een buurman met een ketting met dop kwam en daarop een verlengstuk met de momentsleutel gezet en met veel moeite en kracht het oliefilter los gekregen. Je hebt daar geen ruimte en de speciale dop voor de purflux had ik niet.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak