Bobinevraag

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bobinevraag

Bericht door Frank1976 » di 5 mar, 2013 15:10

Ik heb geen prik op de eend. Contactrol vervangen, nog steeds niks. Massa op schutbord nagelopen, moet goed zijn.

Bobine bekeken: deze is zeiknat van de olie. De linker zwarte stekker eraf gehaald, zat ook helemaal onder. Oliespoor loopt ook precies recht naar beneden (zie foto).

Ik begrijp dat er in een bobine olie zit. Zou deze kapot gevroren kunnen zijn?
Ik heb er al langer niet mee gereden. En belangrijker: zorgt een kapotte bobine voor onderbreking van het stroomcircuit waardoor ik geen prik heb? Accu is nieuw.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 5 mar, 2013 16:42

Bobine is stuk, die kan er af, voorzichtig de olie is giftig.
Is er verder niet gewoon een zekering stuk?
Je zal gewoon moeten gaan meten waar de spanning blijft.
Nu ben je alleen maar aan het gokken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » di 5 mar, 2013 17:21

André Post schreef:Bobine is stuk, die kan er af, voorzichtig de olie is giftig.
Is er verder niet gewoon een zekering stuk?
Je zal gewoon moeten gaan meten waar de spanning blijft.
Nu ben je alleen maar aan het gokken.
Dank je André. Dus die kapotte bobine is niet een onderbreker van het stroomcircuit? Als ik het contact omdraai hoor ik niet eens het bekende klikje voordat de motor gaat draaien. Meten is weten dus?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 5 mar, 2013 17:52

Ja, wat werkt er wel, zoals verlichting bv, gaat buiten kontakt om.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » di 5 mar, 2013 18:07

Niets werkt.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 5 mar, 2013 18:35

Contact aan laten staan waardoor bobine nu stuk is en accu leeggetrokken?????? :wink:

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » di 5 mar, 2013 19:03

Nope...

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 5 mar, 2013 19:36

Heb je de accu al gemeten? Als er niets werkt lijkt het logisch dat er geen spanning is. Is de accu aangesloten, zowel min als plus?
Eend voor allen, allen voor eend..

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 5 mar, 2013 20:07

Zoveel olie uit de bobine? Er zitten normaliter maar twee vingerhoedjes in. Er is waarschijnlijk méér aan de hand. In ieder geval is het deze winter niet zo koud geweest dat de bobine kan stukvriezen. Ik zou maar gewoon systematisch gaan foutzoeken, volgens de lijstjes die her en der in handboeken en op internet staan. Hoed u voor hapsnapdiagnoses.

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » di 5 mar, 2013 21:04

achtpeter schreef:Zoveel olie uit de bobine? Er zitten normaliter maar twee vingerhoedjes in. Er is waarschijnlijk méér aan de hand. In ieder geval is het deze winter niet zo koud geweest dat de bobine kan stukvriezen. Ik zou maar gewoon systematisch gaan foutzoeken, volgens de lijstjes die her en der in handboeken en op internet staan. Hoed u voor hapsnapdiagnoses.
Er zit niks anders op, denk ik. :cry: :cry:

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 5 mar, 2013 21:16

Als je er hulp bij nodig hebt, zeg het maar, zit redelijk in de buurt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » di 5 mar, 2013 21:32

André Post schreef:Als je er hulp bij nodig hebt, zeg het maar, zit redelijk in de buurt.
Meen je dat? Dat zou echt fantastisch zijn... Zal eerst eens een nieuwe bobine regelen.

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » za 9 mar, 2013 19:17

Hoewel de accu nieuw was bleek deze geheel leeg te zijn. Vandaag met een jumpstarter gestart en wonderwel al vrij snel weer aan de praat! André, je hulp is niet meer nodig, maar ontzettend bedankt voor het aanbod!

Ik is een blij mens, nu kan ik de deurpanelen, wandbekleding en stoelhoezen erin doen en weer lekker rijden.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 9 mar, 2013 19:27

Dus toch je contact aan laten staan?????

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » za 9 mar, 2013 19:48

Nee, gek genoeg niet....

Plaats reactie