verzinkte dyane

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

zdz koets

Bericht door wusten-fuchs » vr 15 mar, 2013 16:21

voor 8 jaar of zo eens een zdz koets gedaan ( wel een eend ) voor een duitser versteviging in gelast trok wel een beetje , maar viel erg mee

de pesoon in kwestie was handig met de krimphamer en het ding is nadie tijd gewoon gespoten

kan natuurlijk altijd anders gaan bij een dyane zdz :roll:
wat niet kan doen we lekker toch

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 15 mar, 2013 17:01

vraagt om een foto ;)

Had je die 61er azu ook gedaan?
Citroén rolls better than a Rolls!

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

zdz

Bericht door wusten-fuchs » vr 15 mar, 2013 17:30

foto,s heb ik helaas niet de betreffende woont hierver vandaan en het is al lang geleden

de azu heb ik niet gedaan wel ooit een acadyane deze was behoorlijk wokkelig op het vlakke plaatwerk op de bestelbak aangezien hij toch niet werd gespoten maakt dat weinig uit

moets ik nog een besteller deon zou ik er een ruit bij inzetten ( zo,n azu weekend idee) waar geen blik zit kan er ook niks vervormen :D :D
wat niet kan doen we lekker toch

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 15 mar, 2013 18:19

nee die azu is ergens anders gedaan.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » ma 29 apr, 2013 22:17

Vanavond weer eens met de deuren bezig geweest, ook de scharnieren zijn helemaal uit elkaar geweest ( dat heeft de eendenboer die ook het verzinken doet gedaan en ik kreeg keurig een zakje metalle onderdelen terug) maar ze hadden ook de scharnieren voor me mee verzinkt, leuk maar dan passen de pennen niet meer... daar een paar dagen mee bezig geweest en ook met het puzzeelen hoe alles weer in elkaar moest. Ik misste ook een paar boutjes, die ik gelukkig bij de schroefjesboer hier op het dorp weer kon kopen en ik moest ook een nieuw plaatje maken met 2 moertjes erop die in de deurstijl gingen.
De achterklep met de mooie tentstok heb ik er weer opgezet. Omdat ik toch nog aan het lassen was heb ik mteen de gebroken splitpen van de motorkap gelast.
Ik had ook al een tijdje ruzie met de motorkap vergrendeling,heb er vanavond een andere kabel opgezet en het zit nu naar behoren.
De 2 stoelrailtjes heb ik met 4 lange gewone bouten vastgezet met onderaan een ring en een moer ( normaal zitten ze aan de bodemplaat vastgeschroefd, maar dat gaat nu niet want daar zat verzinksel)

wat nog te doen : de achterbank aanpassen en monteren ( zat met 4 boutjes vast)
gordels voor en achter, verwarmingsregelaar, gasplank weer monteren+ stangetje, onderzijde afkitten ( maar dat doe ik elders want ik thuis geen heftruck / brug) bedrading nakijken ( morgen haal ik de accu van de trekker op)
en nog een heleboel van die kleine dingetjes.
Ik heb me zelf de doelstelling gesteld dat ie begin juni moet rijden.
met eendige groeten,

Plaats reactie