Bericht
door Hilke » wo 20 mar, 2013 21:10
Ik weet niet hoezeer dit hier thuishoort, maar ik wil het wel even kwijt.
Warning!! heftig verhaal
Een erg ongeval was net gebeurt toen ik met de bus vanuit mijn werk naar huis reed, de auto voor ons stopte en daardoor ook de bus.
Een Citroen C1 was frontaal op een lantaarnpaal geklapt. Langs een weg waar normaal 80 wordt gereden.
De chauffeur van de auto voor ons stapte uit en ging direct kijken. De buschauffeur volgde en niet lang daarna 3 andere passagiers en ik. De rest bleef zitten (en maakte foto's met telefoons en zo, bah)
De auto was compleet om een lantaarnpaal gewikkeld en had gelukkig geen andere wagens geraakt.
Toen ik bij de auto kwam zag ik dat de ietwat oudere man nog ademde maar wel heel erg bekneld zat met zijn benen. We kregen ook de deuren niet open.
Een dame die naast mij in de volle bus zat, pakte de hand van de man door het gebroken raam en begon op hem in te praten.
We konden de man niet bevrijden en hij ging steeds moeilijker ademen, Hij was duidelijk ook niet meer bij bewustzijn.
Ongeveer een halve minuut later kwam als eerste de dierenambulance. Ik en de paraveterinair probeerde uit alle macht de deuren te openen, maar we kregen alleen de achterklap open.. Had je niet zoveel aan in een Citroen C1. Pokkedingen!!!!
We konden dus met geen mogelijkheid bij de man komen.
De dame stapte ineens weg van de auto en zei met een bevende stem:" hij doet het niet meer! Hij doet het niet meer!"
De paravetrinair constateerde dat hij inderdaad niet meer ademde, en dat zijn hart gestopt was. Ik kan me niet eens meer goed herinneren wat erna gebeurde, het is echt een vage waas... We hebben volgens mij nog geprobeerd de deuren te openen en ik heb nog in de achterbak van de auto gekeken om te kijken of er iets bruikbaars lag.
Tegen die tijd waren er 4 minuten of wat verstreken en waren er meerdere auto's gestopt. niemand wilde nog dichterbij de auto komen..We konden echt niks doen.. De auto was zo bekneld geraakt om de lantaarnpaal, we konden er niet bij.
Toen zei de buschauffeur dat we richting bus moesten gaan, omdat hij verder wilde en we écht niks konden doen.
Nadat de bus verder reed zag ik nog 2 ambulances, 1 brandweerauto en wat politiewagens voorbij komen.
Ik weet dus niet hoe het met deze meneer is, misschien viel hij nog te redden, maar dat weet ik niet.
Edit: zojuist gelezen dat de meneer het niet heeft overleeft. Ik moet effe eruit.
Onwijs heftig, ik moest dit echt eventjes zo kwijt. Misschien vinden sommige het raar dat ik dit zo eruit flap op dit forum, nou.. sorry.
Allemaal, rijdt alsjeblieft voorzichtig.