peter zijn ami 8 break te koop
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Dat rode potje is de compressor van de claxon.
Behuizing is niet gesmolten, bleek pekel te zijn. De smeullucht heb ik nadien niet meer gehad. Maar heb de laatste dagen ook zonder wintergril gereden, dan wordt de lucht in de kachelslangen ook minder warm.
Behuizing is niet gesmolten, bleek pekel te zijn. De smeullucht heb ik nadien niet meer gehad. Maar heb de laatste dagen ook zonder wintergril gereden, dan wordt de lucht in de kachelslangen ook minder warm.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
Goed het moest er dan toch maar eens van komen. Zelf lassen. Met wat lezen op internet en kijken naar anderen hoe zijn lassen ben ik zelf aan het lassen geslagen.
En ik moet zeggen het zit er best redelijk uit zo.
Daarna heb ik het nog wel afgebraamd en moet er nog carrosseriekit op. Dan verder met RX5 en RX10.
En ik moet zeggen het zit er best redelijk uit zo.
Daarna heb ik het nog wel afgebraamd en moet er nog carrosseriekit op. Dan verder met RX5 en RX10.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Vandaag in Gemert geweest. Was erg leuk. Ik heb alleen geen stoelen kunnen vinden. Nu zag ik ook wel ami of 2cv met bx stoelen. Is dat een makkelijke oplossing? Of moet je dan veel lassen en verbouwen? De stoelen staan volgens mij wel veel lager. Het liefste heb ik ami stoelen maar ja als het niet te vinden is houdt dat op.
Het is maar wat je veel noemt. Een rechthoek van L-profiel of vierkante buis dat op de boutgaten voor je buitenste stoelrails gebout kan worden, BX-stoelen er met rails en al op vastlassen - That's all. De stoelen komen dan inderdaad iets lager te staan, dat is nog wel te compenseren met een beetje extra staal tussen het zeelfgemaakte frame en de rails.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb 2 ijzeren strips op de bestaande rail gelast en daarop zitten de BX stoelen gelast. Rails is verder dus niet meer te gebruiken, maar het is een snelle oplossing.
In mijn eend, zit een compleet demontabel frame. Zit ook degelijk, maar is een stuk meer werk.
In mijn eend, zit een compleet demontabel frame. Zit ook degelijk, maar is een stuk meer werk.
PuNk RoCK LosEr
-
- Regelmatige poster
NIet dat het me teveel werk is maar ik denk toch dat ik de voorkeur geef aan originele stoelen. Punky ik heb jou AMI ook gezien en dat heeft me gelijk aan het denken gezet. Ik vond het wel erg mooi en BX stoelen zitten wel goed. Dus als iemand nog originele AMI stoelen heeft met goede framen dan houd ik me van harte aanbevolen.
Laatst gewijzigd door Peter Yedema op za 23 mar, 2013 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster