Touareg, dakar challenge

Alles over het heerlijke eendrijden.

Eend of Tweend?

Eend
1
25%
Tweend
3
75%

Totaal aantal stemmen: 4

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 23 mar, 2013 21:20

Wil me er even mee bemoeien, niet om te steggelen, maar je Mehari is geen orginele Mehari 4x4 en komt daar ook niet bij in de buurt... Een Mehari 4x4 heeft om te beginnen een heel ander chassis, Ami super break veerpotten, dikkere wieldraagarmen en de stuurasbuis is bijvoorbeeld met 4 bouten vastgezet ipv 2 (in elk geval bij de latere types). Dit alles in combinatie met de lage giering (dus niet een Weber bakje) maakt dit dus een heel andere auto.... Waar jij nog steeds met "Schwung" doorheen moet worsteld zich een Mehari 4x4 stationair doorheen, ik denk dat dit ook nog een groot verschil is tussen kapot rijden en rustig voort krabbelen....

Om even een idee te geven mijn Ami 6 service met Mehari 4x4 techniek is 1 op 72 gegierd, ik denk dat je net de helft haalt..... om over een gewone eend maar helemaal te zwijgen..

Mijn ervaring is dat de meeste "terreinschade" ontstaat omdat je met een gewone eend
te hard door een stukje "heftig terrein" wilt/moet gaan en net een steen over het hoofd ziet waar je dan schade op rijdt.. Met een echte 4x4 (met lage giering) krabbel je dus eroverheen.

Klein lekker makertje van mij Op weg naar de top van de Olympus in Griekenland....

https://www.youtube.com/watch?v=_dZutkhThaw

vanaf minuut 4.00 zie je wat ik onder krabbelen bedoel

Verschil tussen Ami en Barbour eend, eend werd na deze tocht in Mercedes bestelbus gereden en naar huis gebracht, ik moest nog even 4000 km terugrijden.......

Wil nog even benadrukken dat ik niemand wil benadelen of in de grond boren dit zijn puur mijn ervaringen........
Laatst gewijzigd door LPGo op za 23 mar, 2013 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

pieterke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door pieterke » za 23 mar, 2013 21:42

:shock:
als je je sokken maar aanhoudt !

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 23 mar, 2013 21:47

pieterke schreef::shock:

Heb zelfs 2 paar sokken over elkaar aan, was vandaag in Gemert geweest.......brrrrrrrrr

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » zo 24 mar, 2013 14:07

Tja ik deed zulke ritten gewoon met mijn eend...Mijn vader deed dat in de jaren 70 al met een standaard dyane, hij nam alleen een hamer, schroevendraaier en een nijptang mee als gereedschap. Op de vraag wat ie deed als de dyane ermee op zou houden ( hij heeft nooit problemen gehad en nam zelfs met de laatste reis een kleine aanhanger mee + 2 kleine kinderen) was het simpele antwoord : ach dan vindt ik wel een smid die hem maken kan...

Sinds 1997 reis ik samen met een goede vriend, we plannen zelf de reis en gaan vaak op de bonnefooi. Ik zorg wel dat ik iets van gereedschap bij me heb en een paar onderdelen. verder heb ik 1 of 2 jerrycans ( metalen 20 liter) bij me voor extra benzine.
Het echte avontuur vinden wij het leukst. Omdat de dyane achterin iets groter is gaan we sinds een paar jaar met de dyane op stap. Een beetje techinische kennis en ervaring met sleuteltechniek helpt, wat ik ook standaard bij me heb is het Apua boekje.
De enige verandering die ik bij de eend heb gedaan is het chassis voor een Wheels verzinkt exemplaar vervangen.
met eendige groeten,

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door JanR » zo 24 mar, 2013 17:50

Misschien is dit iets voor je Hilke, stond bij een mij bekende Eenden garage, weet niet of ze te koop is wat of wat dan ook, verwacht het eigenlijk niet, maar je weet maar nooit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » zo 24 mar, 2013 20:41

Die oranje is/was van Ramon.

http://www.ducksunited.com/

Waar staat hij te koop?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door JanR » zo 24 mar, 2013 21:11

Ik weet niet of hij te koop staat, maar hij staat bij Sander in Wormer, hij staat er al een tijdje. Hij staat niet op de website, je kunt Sander altijd even bellen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Plaats reactie